SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky
PRÍSTAVNÝ MOST ÚPLNE SPREJAZDNILI SKÔR, POTREBUJE VŠAK ĎALŠIU OPRAVU

Praskol ďalší mostný záver

V oboch pásoch Prístavného mosta začali autá jazdiť skôr, ako sa plánovalo. Problém s mostným záverom je aj na druhej strane. Ešte nie je jasné, kedy a za akých podmienok sa bude opravovať.

Namiesto očakávaných kolón v smere z Bratislavy sa v piatok poobede vodiči zdržali len pred Prístavným mostom cestou od Žiliny. Na iných miestach bola premávka hustejšia, ale nie výraznejšie ako inokedy pred víkendom.Namiesto očakávaných kolón v smere z Bratislavy sa v piatok poobede vodiči zdržali len pred Prístavným mostom cestou od Žiliny. Na iných miestach bola premávka hustejšia, ale nie výraznejšie ako inokedy pred víkendom. (Zdroj: SME - PAVOL FUNTÁL)

V oboch pásoch Prístavného mosta začali autá jazdiť skôr, ako sa plánovalo. Problém s mostným záverom je aj na druhej strane. Ešte nie je jasné, kedy a za akých podmienok sa bude opravovať.


BRATISLAVA. Obmedzenia na Prístavnom moste sa skončili predčasne, v sobotu nadránom. Vodiči však s podobnou uzáverou zrejme musia rátať znova. Národná diaľničná spoločnosť, ktorá teraz opravovala druhý mostný záver pravého jazdného pásu, zistila, že prasknutý je aj záver na opačnej strane.

Už tieto opravy sprevádzalo veľké zdržanie v rozsiahlych kolónach. Kritici tvrdia, že zápcham sa dalo predísť. Otázne je, aké riešenie sa zvolí nabudúce.

Ďalšia oprava

Obmedzenia na moste sa začali už 19. júla, posledný týždeň sa jazdilo len v ľavom páse, bez kamiónov. Pôvodne mali uzáveru zrušiť až dnes večer. Hovorca diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík povedal, že práce urýchlilo dobré počasie.

O ďalšom prasknutom závere hovoril ako o záležitosti posledných týždňov. „Je to dočasne prekryté, ale treba to opraviť akútne.“ Je možná provizórna oprava, kompletná by sa potom musela urobiť do dvoch rokov. Druhou alternatívou je urobiť opravu v najbližšom čase, teda asi obmedziť premávku na opačnej strane, ako to bolo teraz.

Sporný nadjazd

Minulý týždeň sa v médiách objavili špekulácie, že dopravné problémy by bol vyriešil nadjazd. „Je to fikcia,“ povedal Jánošík. „Neuvažovali sme o tom, lebo sa to nedá robiť nad mostami. Keď, tak na diaľnici.“ Išlo by o kolos, ktorého konštrukcia by trvala istý čas. Dopravu z úseku by tiež museli vylúčiť.

Jozef Gocál zo Stavebnej fakulty Žilinskej univerzity si myslí, že nadjazd by bol finančne aj časovo náročnejším riešením ako uzavretie jedného pásu.

„U nás také niečo neexistuje,“ tvrdí Jánošík. „Majú to v Rakúsku, stojí to okolo 20 miliónov korún (663 878,38 eura).“ Zopakoval, že oprava sa nedala robiť za iných okolností ani počas noci. „Prvotná správa statika a projektantov bola, že sa uzavrie celý most. Mostný záver sa môže rekonštruovať, len keď tam nie sú žiadne otrasy.“

Až po dodatočných výpočtoch prišlo do úvahy vylúčiť len kamióny a pravý pás. Na rekonštrukcii sa pracovalo stále okrem noci, keď schol betón.

Problém robilo hrdlo

Jozef Drahovský, ktorý na blog.sme.sk píše o doprave, upozornil, že problém v smere od Žiliny do Petržalky robilo asi sto metrov dlhé úzke hrdlo. Začínalo sa tam, kde sa zlučovali dva jazdné pruhy a spôsobovalo zdr­žanie. Kolóny sa tvorili aj vtedy, keď už iné cesty boli prázdne.

Drahovský pre budúcnosť na­vrhuje, ako tam mať dva jazdné prúdy oboma smermi. Vybudovať by sa mal nový prejazd cez stredný deliaci pás bližšie k Prístavnému mostu, tak aby odbočovací pruh bol pred týmto miestom a v protismere opačne.

Zlú dopravnú situáciu však pripisuje aj nedostatku informácií o iných uzáverách. To, že obchádzková trasa bola známa, nestačilo. „Všetci vedeli, že sa pôjde cez Apollo, ale nevedeli, že sa odtiaľ dostanú len na Prístavnú.“ Správcovia ciest vraj neinformovali zmysluplne.

Nehody výrazne nepribudli

Bratislavská policajná hovorkyňa Alena Toševová povedala, že vplyv dopravných obmedzení na nehodovosť nezaznamenali. V týždni od 9. do 14. augusta sa v celej Bratislave stalo 115 dopravných nehôd, o dve viac ako za rovnaké obdobie vlani. Práve na obchádzkových trasách zaznamenali menej nehôd.

Dopravu monitorovali priamo v teréne, obchádzkovú trasu sledovali aj cez kamerový systém. Policajtov nasadzovali podľa situácie. „Počas pracovných dní sme do kritických miest odvelili dvadsať policajtov.“ Monitoring mali na starosti šiesti. Ich úlohou bolo aj zabezpečiť trasy v prípade nehôd. „Hliadky boli na stanovištiach od 6.30 do ukončenia dopravnej špičky približne o 20.00,“ hovorí Toševová.

V posledný deň uzávery, v pia­tok poobede, riadili dopravu napríklad pri Starom moste a na Prístavnej, pri odbočení na Plynárenskú.

Očakávané zápchy v smere von z mesta však nenastali. Autá čakali len pred Prístavným mostom v smere zo Žiliny. Jánošík si to vysvetľuje tým, že mnohí ľudia sa rozhodli vycestovať v inom čase alebo zmenili svoje trasy.

Mostný záver sa môže rekonštruovať, len keď tam nie sú žiadne otrasy.

Marcel Jánošík, hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  2. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  6. Budovanie zelenej značky
  7. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  8. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 24 828
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 21 935
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 17 239
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 980
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 603
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 372
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 629
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 511
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 340
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 321
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu