SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky
PRÍSTAVNÝ MOST ÚPLNE SPREJAZDNILI SKÔR, POTREBUJE VŠAK ĎALŠIU OPRAVU

Praskol ďalší mostný záver

V oboch pásoch Prístavného mosta začali autá jazdiť skôr, ako sa plánovalo. Problém s mostným záverom je aj na druhej strane. Ešte nie je jasné, kedy a za akých podmienok sa bude opravovať.

Namiesto očakávaných kolón v smere z Bratislavy sa v piatok poobede vodiči zdržali len pred Prístavným mostom cestou od Žiliny. Na iných miestach bola premávka hustejšia, ale nie výraznejšie ako inokedy pred víkendom.Namiesto očakávaných kolón v smere z Bratislavy sa v piatok poobede vodiči zdržali len pred Prístavným mostom cestou od Žiliny. Na iných miestach bola premávka hustejšia, ale nie výraznejšie ako inokedy pred víkendom. (Zdroj: SME - PAVOL FUNTÁL)

V oboch pásoch Prístavného mosta začali autá jazdiť skôr, ako sa plánovalo. Problém s mostným záverom je aj na druhej strane. Ešte nie je jasné, kedy a za akých podmienok sa bude opravovať.


BRATISLAVA. Obmedzenia na Prístavnom moste sa skončili predčasne, v sobotu nadránom. Vodiči však s podobnou uzáverou zrejme musia rátať znova. Národná diaľničná spoločnosť, ktorá teraz opravovala druhý mostný záver pravého jazdného pásu, zistila, že prasknutý je aj záver na opačnej strane.

Už tieto opravy sprevádzalo veľké zdržanie v rozsiahlych kolónach. Kritici tvrdia, že zápcham sa dalo predísť. Otázne je, aké riešenie sa zvolí nabudúce.

Ďalšia oprava

Obmedzenia na moste sa začali už 19. júla, posledný týždeň sa jazdilo len v ľavom páse, bez kamiónov. Pôvodne mali uzáveru zrušiť až dnes večer. Hovorca diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík povedal, že práce urýchlilo dobré počasie.

O ďalšom prasknutom závere hovoril ako o záležitosti posledných týždňov. „Je to dočasne prekryté, ale treba to opraviť akútne.“ Je možná provizórna oprava, kompletná by sa potom musela urobiť do dvoch rokov. Druhou alternatívou je urobiť opravu v najbližšom čase, teda asi obmedziť premávku na opačnej strane, ako to bolo teraz.

Sporný nadjazd

Minulý týždeň sa v médiách objavili špekulácie, že dopravné problémy by bol vyriešil nadjazd. „Je to fikcia,“ povedal Jánošík. „Neuvažovali sme o tom, lebo sa to nedá robiť nad mostami. Keď, tak na diaľnici.“ Išlo by o kolos, ktorého konštrukcia by trvala istý čas. Dopravu z úseku by tiež museli vylúčiť.

Jozef Gocál zo Stavebnej fakulty Žilinskej univerzity si myslí, že nadjazd by bol finančne aj časovo náročnejším riešením ako uzavretie jedného pásu.

„U nás také niečo neexistuje,“ tvrdí Jánošík. „Majú to v Rakúsku, stojí to okolo 20 miliónov korún (663 878,38 eura).“ Zopakoval, že oprava sa nedala robiť za iných okolností ani počas noci. „Prvotná správa statika a projektantov bola, že sa uzavrie celý most. Mostný záver sa môže rekonštruovať, len keď tam nie sú žiadne otrasy.“

Až po dodatočných výpočtoch prišlo do úvahy vylúčiť len kamióny a pravý pás. Na rekonštrukcii sa pracovalo stále okrem noci, keď schol betón.

Problém robilo hrdlo

Jozef Drahovský, ktorý na blog.sme.sk píše o doprave, upozornil, že problém v smere od Žiliny do Petržalky robilo asi sto metrov dlhé úzke hrdlo. Začínalo sa tam, kde sa zlučovali dva jazdné pruhy a spôsobovalo zdr­žanie. Kolóny sa tvorili aj vtedy, keď už iné cesty boli prázdne.

Drahovský pre budúcnosť na­vrhuje, ako tam mať dva jazdné prúdy oboma smermi. Vybudovať by sa mal nový prejazd cez stredný deliaci pás bližšie k Prístavnému mostu, tak aby odbočovací pruh bol pred týmto miestom a v protismere opačne.

Zlú dopravnú situáciu však pripisuje aj nedostatku informácií o iných uzáverách. To, že obchádzková trasa bola známa, nestačilo. „Všetci vedeli, že sa pôjde cez Apollo, ale nevedeli, že sa odtiaľ dostanú len na Prístavnú.“ Správcovia ciest vraj neinformovali zmysluplne.

Nehody výrazne nepribudli

Bratislavská policajná hovorkyňa Alena Toševová povedala, že vplyv dopravných obmedzení na nehodovosť nezaznamenali. V týždni od 9. do 14. augusta sa v celej Bratislave stalo 115 dopravných nehôd, o dve viac ako za rovnaké obdobie vlani. Práve na obchádzkových trasách zaznamenali menej nehôd.

Dopravu monitorovali priamo v teréne, obchádzkovú trasu sledovali aj cez kamerový systém. Policajtov nasadzovali podľa situácie. „Počas pracovných dní sme do kritických miest odvelili dvadsať policajtov.“ Monitoring mali na starosti šiesti. Ich úlohou bolo aj zabezpečiť trasy v prípade nehôd. „Hliadky boli na stanovištiach od 6.30 do ukončenia dopravnej špičky približne o 20.00,“ hovorí Toševová.

V posledný deň uzávery, v pia­tok poobede, riadili dopravu napríklad pri Starom moste a na Prístavnej, pri odbočení na Plynárenskú.

Očakávané zápchy v smere von z mesta však nenastali. Autá čakali len pred Prístavným mostom v smere zo Žiliny. Jánošík si to vysvetľuje tým, že mnohí ľudia sa rozhodli vycestovať v inom čase alebo zmenili svoje trasy.

Mostný záver sa môže rekonštruovať, len keď tam nie sú žiadne otrasy.

Marcel Jánošík, hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 18 657
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 14 396
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 194
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 12 672
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 279
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 276
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 901
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 980
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 797
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 778
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu