SME

Praskol ďalší mostný záver

V oboch pásoch Prístavného mosta začali autá jazdiť skôr, ako sa plánovalo. Problém s mostným záverom je aj na druhej strane. Ešte nie je jasné, kedy a za akých podmienok sa bude opravovať.

Namiesto očakávaných kolón v smere z Bratislavy sa v piatok poobede vodiči zdržali len pred Prístavným mostom cestou od Žiliny. Na iných miestach bola premávka hustejšia, ale nie výraznejšie ako inokedy pred víkendom.Namiesto očakávaných kolón v smere z Bratislavy sa v piatok poobede vodiči zdržali len pred Prístavným mostom cestou od Žiliny. Na iných miestach bola premávka hustejšia, ale nie výraznejšie ako inokedy pred víkendom. (Zdroj: SME - PAVOL FUNTÁL)

V oboch pásoch Prístavného mosta začali autá jazdiť skôr, ako sa plánovalo. Problém s mostným záverom je aj na druhej strane. Ešte nie je jasné, kedy a za akých podmienok sa bude opravovať.


BRATISLAVA. Obmedzenia na Prístavnom moste sa skončili predčasne, v sobotu nadránom. Vodiči však s podobnou uzáverou zrejme musia rátať znova. Národná diaľničná spoločnosť, ktorá teraz opravovala druhý mostný záver pravého jazdného pásu, zistila, že prasknutý je aj záver na opačnej strane.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už tieto opravy sprevádzalo veľké zdržanie v rozsiahlych kolónach. Kritici tvrdia, že zápcham sa dalo predísť. Otázne je, aké riešenie sa zvolí nabudúce.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalšia oprava

Obmedzenia na moste sa začali už 19. júla, posledný týždeň sa jazdilo len v ľavom páse, bez kamiónov. Pôvodne mali uzáveru zrušiť až dnes večer. Hovorca diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík povedal, že práce urýchlilo dobré počasie.

O ďalšom prasknutom závere hovoril ako o záležitosti posledných týždňov. „Je to dočasne prekryté, ale treba to opraviť akútne.“ Je možná provizórna oprava, kompletná by sa potom musela urobiť do dvoch rokov. Druhou alternatívou je urobiť opravu v najbližšom čase, teda asi obmedziť premávku na opačnej strane, ako to bolo teraz.

Sporný nadjazd

Minulý týždeň sa v médiách objavili špekulácie, že dopravné problémy by bol vyriešil nadjazd. „Je to fikcia,“ povedal Jánošík. „Neuvažovali sme o tom, lebo sa to nedá robiť nad mostami. Keď, tak na diaľnici.“ Išlo by o kolos, ktorého konštrukcia by trvala istý čas. Dopravu z úseku by tiež museli vylúčiť.

SkryťVypnúť reklamu

Jozef Gocál zo Stavebnej fakulty Žilinskej univerzity si myslí, že nadjazd by bol finančne aj časovo náročnejším riešením ako uzavretie jedného pásu.

„U nás také niečo neexistuje,“ tvrdí Jánošík. „Majú to v Rakúsku, stojí to okolo 20 miliónov korún (663 878,38 eura).“ Zopakoval, že oprava sa nedala robiť za iných okolností ani počas noci. „Prvotná správa statika a projektantov bola, že sa uzavrie celý most. Mostný záver sa môže rekonštruovať, len keď tam nie sú žiadne otrasy.“

Až po dodatočných výpočtoch prišlo do úvahy vylúčiť len kamióny a pravý pás. Na rekonštrukcii sa pracovalo stále okrem noci, keď schol betón.

Problém robilo hrdlo

Jozef Drahovský, ktorý na blog.sme.sk píše o doprave, upozornil, že problém v smere od Žiliny do Petržalky robilo asi sto metrov dlhé úzke hrdlo. Začínalo sa tam, kde sa zlučovali dva jazdné pruhy a spôsobovalo zdr­žanie. Kolóny sa tvorili aj vtedy, keď už iné cesty boli prázdne.

SkryťVypnúť reklamu

Drahovský pre budúcnosť na­vrhuje, ako tam mať dva jazdné prúdy oboma smermi. Vybudovať by sa mal nový prejazd cez stredný deliaci pás bližšie k Prístavnému mostu, tak aby odbočovací pruh bol pred týmto miestom a v protismere opačne.

Zlú dopravnú situáciu však pripisuje aj nedostatku informácií o iných uzáverách. To, že obchádzková trasa bola známa, nestačilo. „Všetci vedeli, že sa pôjde cez Apollo, ale nevedeli, že sa odtiaľ dostanú len na Prístavnú.“ Správcovia ciest vraj neinformovali zmysluplne.

Nehody výrazne nepribudli

Bratislavská policajná hovorkyňa Alena Toševová povedala, že vplyv dopravných obmedzení na nehodovosť nezaznamenali. V týždni od 9. do 14. augusta sa v celej Bratislave stalo 115 dopravných nehôd, o dve viac ako za rovnaké obdobie vlani. Práve na obchádzkových trasách zaznamenali menej nehôd.

Dopravu monitorovali priamo v teréne, obchádzkovú trasu sledovali aj cez kamerový systém. Policajtov nasadzovali podľa situácie. „Počas pracovných dní sme do kritických miest odvelili dvadsať policajtov.“ Monitoring mali na starosti šiesti. Ich úlohou bolo aj zabezpečiť trasy v prípade nehôd. „Hliadky boli na stanovištiach od 6.30 do ukončenia dopravnej špičky približne o 20.00,“ hovorí Toševová.

V posledný deň uzávery, v pia­tok poobede, riadili dopravu napríklad pri Starom moste a na Prístavnej, pri odbočení na Plynárenskú.

Očakávané zápchy v smere von z mesta však nenastali. Autá čakali len pred Prístavným mostom v smere zo Žiliny. Jánošík si to vysvetľuje tým, že mnohí ľudia sa rozhodli vycestovať v inom čase alebo zmenili svoje trasy.

Mostný záver sa môže rekonštruovať, len keď tam nie sú žiadne otrasy.

Marcel Jánošík, hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 12 796
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 786
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 273
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 320
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 899
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 861
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 326
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 109
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 553
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 204
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 035
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 139
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 582
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 695
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 426
  8. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 8 319
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu