SME

Mesto chce na Šafárikovom námestí vybudovať park

BRATISLAVA 17. augusta (SITA) - Na Šafárikovom námestí v Bratislave chce mesto vybudovať park "a la" Medická záhrada. V rozhovore pre agentúru SITA to uviedol bratislavský primátor Andrej Ďurkovský. "Chceme ...

BRATISLAVA 17. augusta (SITA) - Na Šafárikovom námestí v Bratislave chce mesto vybudovať park "a la" Medická záhrada. V rozhovore pre agentúru SITA to uviedol bratislavský primátor Andrej Ďurkovský. "Chceme spojiť dve parkové plochy, ktoré tam sú okolo Kačacej fontány spolu s priestor pod bývalým Kazačokom a ohradiť to zeleným plotom," vysvetlil. Ide o priestor súčasného provizórneho parku, kde do roku 1944 stál Landererov palác a neskôr, v 60-tych rokoch minulého storočia zasa reštaurácia a kaviareň Kazačok.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podmienkou na vybudovanie parku je však to, aby z námestia zmizli autobusy. Autobusy ale podľa Ďurkovského z námestia zmiznú, až keď sa zrekonštruuje Starý most a bude premávať električka do Janíkovho dvora na konci Petržalky. "Podmienkou z mojej strany pre projektanta mosta preto je, že musí hľadať určitú formu ukľudnenia námestia, čím sa celý priestor dostane na inú úroveň," povedal Ďurkovský. Znamená to teda, že po skončení rekonštrukcie Starého mosta už na Šafárikovom námestí nebude konečná zastávka autobusov. Na otázku, či bude mesto pri budovaní parku žiadať aj pomoc od štátu, keďže pozemok mestu nepatrí, odpovedal primátor záporne. Mesto ani neplánuje odkúpiť pozemok. "Očakávam ústretovosť a pochopenie od štátu, aby nám tam umožnil vybudovať park. Nič viac nechceme," dodal

SkryťVypnúť reklamu

Cez Starý most by mala o niekoľko rokov premávať rýchlodrážna električka, podmienkou je však jeho kompletná a komplexná rekonštrukcia. Po rekonštrukcii by po moste mali premávať okrem električky aj automobily, jeho súčasťou budú aj chodníky pre peších a cyklistov. Starý most by sa mohol začať rekonštruovať v druhej polovici roka 2009. Električka by po ňom mohla začať premávať v roku 2011, pre primátora je pritom hraničným termínom rok 2012. Podľa prvotných plánov mala električka začať premávať zo Šafárikovho námestia cez Bosákovu ulicu do Janíkovho dvora v roku 2010.



Agentúra SITA vydá k správe aj zvukovú správu.

Agentúra SITA vydá k správe aj videozáznam na http://video.sita.sk.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako rozoznať dobrú kávu? Poradí pražiarka
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  7. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  8. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 430
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 120
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 420
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 4 107
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 3 352
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 536
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 306
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 268
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 791
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 922
  3. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 434
  4. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 10 395
  5. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 10 007
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 993
  7. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 183
  8. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 6 680
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
SkryťZatvoriť reklamu