SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky
BRATISLAVSKÁ HRÁDZA JE PRE NIEKTORÝCH ŽIVOTNÝ ŠTÝL. CEZ VÍKEND TU BÝVA PLNO

Takmer sto kilometrov bez áut

Hrádza je pôvodne inžinierskou stavbou proti povodniam. Dnes sa na jej korune športuje.

Nový cyklistický chodník pri Karloveskom ramene má výborný povrch. Postupne sa má promenáda predĺžiť až do Starého Mesta.Nový cyklistický chodník pri Karloveskom ramene má výborný povrch. Postupne sa má promenáda predĺžiť až do Starého Mesta. (Zdroj: SME– LUCIA TKÁČIKOVÁ)

BRATISLAVA. Hrádza slúžiaca proti povodniam je dnes miesto športu, promenád a stretnutí. Začína sa zapĺňať už s prvým jarným slnkom. Bicykle, korčule, beh, ale aj opaľovanie, bufetovanie, zábava.

Kvalita je rôzna

Jednotlivé časti hrádze sa však podstatne líšia. Kvalitou povrchu, šírkou i dostupnosťou. „Petržalská časť má výborný povrch, po Čunovo, prvých asi 20 kilometrov sa nachádza aj množstvo bufetov a sociálne zariadenia,“ povedal Marek Majerčák, organizátor podujatia Bratislava-inline.

Skryť Vypnúť reklamu

Slalom na hrádzi

Petržalská časť je preto aj najplnšia. Začína pri Starom moste a vedie až k Vodnému dielu Gabčíkovo. Spolu so slovnaftskou trasou smerujúcou takisto po vodné dielo vytvára významný, asi sto kilometrov dlhý úsek. Úsek bez áut. Teda aspoň oficiálne.

Letné víkendy sa tu podobajú dennej dopravnej špičke. Zápchy, nárazy, nebezpečné kolízie počas víkendov a občas aj kolóny, či už na hrádzi, alebo pri bufetoch. Každý ide svojím tempom, začiatočníci brzdia premávku, iní len prefrčia okolo. Rýchlosť nie je obmedzená, radary neexistujú. Pravidlom premávky je len často chýbajúca tolerancia. „Mňa baví práve tá atmosféra hustej víkendovej premávky, je to adrenalín,“ povedal cyklista Jaro, oddychujúci v bufete.

Cez týždeň je situácia iná. Atmosféra je pokojnejšia, korčuliari a cyklisti sa netlačia. „Počas víkendu na túto hrádzu ani nechodievam, je to tu o život,” reagovala korčuliarka Zuzana.

Skryť Vypnúť reklamu

Menej bufetov, menej ľudí

Slovnaftská hrádza, ako ju mnohí nazývajú, je voľnejšia, pohodovejšia. Môže za to aj dostupnosť. Autobus sem totiž aj počas víkendov jazdí menej ako raz za hodinu.

Ísť sem sa však oplatí. Jazdíte bez väčších problémov, hrádza nie je plná. „Táto trasa je tiež obľúbená, povrch je trošku horší, ale stále relatívne dobrý. Bufetov a toaliet je tu poskromnejšie,“ dodal Majerčák.

Príroda sa ešte nájde

Devínska hrádza, ako býva nazývaná, vedúca popri toku Moravy, je poloprázdna. „Kvalita je rôzna, miestami dosť zlá, povedal Majerčák. „Ak je Morava trošku vyliata, čo je skoro každý rok, tak je asfaltová cesta pod vodou.“

Cyklistom však pár hrboľov a prekážok na trati nevadí, korčuliari to majú ťažšie, no prejdú. Odmenou pre nich je romantická jazda prírodou.

Skryť Vypnúť reklamu

„Financie na opravy cyklistických trás dáva magistrát. Táto časť je bývalým vojenským chodníkom, ktorý nie je majetkovo vysporiadaný. Preto opravovať nemôžeme,“ povedala Katarína Szabová zo Správy telovýchovných a rekreačných zariadení hlavného mesta. „Robíme však potrebné úpravy, odstraňujeme nánosy, keď je vysoká voda a zabezpečujeme, aby bola trasa priechodná.“

Pribudnú nové trasy

Cyklistické chodníky majú pribúdať. Ich kvalita a najmä počet sú s inými európskymi mestami stále neporovnateľné. „Chceme cyklisticky prepojiť Chorvátske rameno s petržalskou hrádzou a tiež Podunajské Biskupice s Vrakuňou,“ dodala Szabová.

Niektoré nové úseky už vznikajú. Príkladom je promenáda pri Karloveskom ramene, ktorá bude popri Dunaji spájať jeden developerský projekt s druhým. V súčasnosti končí pri moste, ktorý spája Devínsku cestu s ostrovom Sihoť. Jeho kvalita je veľmi dobrá, pre bicykel aj pre korčule.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 17 936
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 886
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 115
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 12 418
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 078
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 713
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 662
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 856
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 724
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 683
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu