SME

Jazda cez mosty trvala aj hodinu

Obmedzenie na Prístavnom moste spôsobilo včera kolaps v doprave. Ani dnes sa nedá očakávať lepšia situácia. Čiastočná uzávera potrvá do 18. augusta.

V smere do meste šli autá cez Starý most štyridsať minút. Davy ľudí radšej vystúpili z autobusov a po moste išli pešo.V smere do meste šli autá cez Starý most štyridsať minút. Davy ľudí radšej vystúpili z autobusov a po moste išli pešo. (Zdroj: SME – PETER ŽÁKOVIČ)

BRATISLAVA. Zdĺhavé čakanie v rozpálených autách, smrad z výfukov a rachot motorov, ktoré sa ani nestíhali rozbehnúť naplno – to včera ráno zažívali vodiči na bratislavských mostoch.

Cesta do centra niektorým trvala vyše hodiny. Meškali tiež spoje mestskej hromadnej dopravy, často až 45 minút – húfy ľudí preto tiahli do mesta radšej pešo. Zápchy pokračovali aj v centre.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Situácia bude s najväčšou pravdepodobnosťou podobná aj v ďalších dňoch, kolaps dopravy súvisí s uzáverou celého pravého pásu Prístavného mosta. Od soboty sa tam pre opravy jazdí obojsmerne len v ľavom páse. Obmedzenie potrvá až do pondelka 18. augusta. Zápchy sa tu vytvárali už v nedeľu večer.

SkryťVypnúť reklamu

Kolóny už za Vajnormi

Pre tých, ktorí do mesta prichádzali včera ráno, sa pohodová jazda končila kúsok za Vajnormi. Tam sa dostali do kolóny, ktorú prešli za 45 až 60 minút. Mnohí po takomto zdržaní zišli z obchvatu už v Prievoze a mostu sa vyhli.

Menšie autá sa snažili dostať do rýchlejšieho pravého pruhu, kde sa dalo ísť aspoň dvadsaťkilometrovou rýchlo­sťou. V ľavom pruhu boli hlavne kamióny, tie sa takmer nehýbali. Autám sa ťažko preraďovalo z pripájacích pruhov. Niektoré sa vliekli medzi nákladnými. Tie, čo išli dvadsiatkou, ich medzi seba nechceli pustiť.

Jazdilo sa hocikade

Vodiči si cestu zrýchľovali cez odstavné pruhy. Pred začiatkom uzávery sa potom do jedného pruhu chceli natlačiť z troch smerov naraz. Po moste by nemali jazdiť kamióny, niektoré však obmedzenie ignorovali. Potvrdila to aj policajná hovorkyňa Alena Toševová. Vodiči podľa nej nedodržiavali značenie. Jazdili, kadiaľ nemali. „Počas rannej dopravnej špičky sa na bratislavskom diaľničnom obchvate nestala žiadna dopravná nehoda,“ povedala. „Naďalej budeme situáciu monitorovať.“

SkryťVypnúť reklamu

Policajti stáli pred príjazdmi na most. Jazdili aj po celej trase medzi letiskom a Prístavným mostom, usmerňovali zjazd z mosta Apollo, boli tiež pri Starom moste – približne do hodiny sa totiž čakalo aj na týchto miestach.

Na Apolle po pol metri

Prejazd z Einsteinovej na most Apollo trval takmer 50 minút. Autá na jedenkrát neprešli viac ako pol metra. Vodiči rozčúlene gestikulovali, iní sa tvárili rezignovane. Čakanie predlžovali kamióny, ktoré tadiaľto obchádzali Prístavný most. Odbočiť sa potom dalo len na Prístavnú. Policajti riadili križovatku, ktorou sa dalo prejsť na Prievozskú.

Cez Starý most pešo

„Len cez Starý most som išiel štyridsať minút. V kolóne sa stálo už pri križovatke s Bosákovou,“ hovorí jeden z vodičov. „Viaceré autá sa otáčali, aj keď neviem, akú lepšiu cestu si mohli zvoliť.“

SkryťVypnúť reklamu

Podobné to bolo na Novom moste, odtiaľ autá v hustom rade postupovali do centra. O desiatej doobeda sa kolóna ešte nerozplynula.

Katastrofálna situácia trvala od skorého rána. „Premávka je čoraz hustejšia, ale oproti rannej špičke sa to medzi 11.00 a 12.00 zlepšilo,“ povedal okolo 13.30 Vladimír Michal zo Stella centra.

Za vodičov situáciu výstižne ohodnotil taxikár na Špitálskej: „Jeden most vypadne a celá Bratislava sa zmení na chaos.“

Záťaž je dvojnásobná

Prístavný most bol projektovaný pre 60-tisíc áut, teraz po ňom denne prejde až 120-tisíc.

BPäť bratislavských mostov je nerovnomerne zaťažených. Denne po nich prej­de viac ako štvrť milióna áut, z toho až polovica po Prístavnom moste, asi 120-tisíc áut. Je najfrekventovanejšou komunikáciou na Slovensku.

„Podľa prognózy v čase projektovania mosta sa uvažovalo so zaťažením 60-tisíc vozidiel denne, dnes však most slúži pre takmer dvojnásobok vozidiel,“ hovorí Gabriel Koczkáš, generálny riaditeľ Dopravoprojektu, projektanta mosta.

Most je diaľničný a ako súčasť obchvatu ho využívajú aj mimobratislavskí a zahraniční motoristi. Zároveň v meste zaznamenali obrovský nárast dopravy – za päť rokov stúpol počet registrovaných vozidiel z 206-tisíc na takmer 240-tisíc. „Hustota dopravy, s ktorou rátali prognózy do roku 2010 až 2015, je už dnes realitou,“ povedala v minulosti Daniela Pyszková z diaľničnej spoločnosti.

Z pomedzi ostatných štyroch mostov – Nový, Starý, Apollo a Lafranconi, je najviac zaťažený Lafranconi, ktorý je tiež diaľničný. Denne po ňom prejde asi 68-tisíc áut, po Apolle prejde do 29-tisíc a po Novom moste asi 49-tisíc áut. Vodiči najmenej využívajú Starý most, kapacitne stačí len na 16-tisíc áut denne.

(dot, lin)

Na MHD si treba privstať

Autobusy a trolejbusy, ktoré jazdia z Petržalky cez Dunaj, meškali včera doobeda okolo trištvrte hodiny. Kým skončia opravy na Prístavnom moste, výraznejšie sa to asi nezlepší.

BRATISLAVA. Zápchy pre uzáveru na Prístavnom moste ovplyvnili aj mestskú hromadnú dopravu. Viaceré autobusy a trolejbusy včera v rannej špičke meškali desiatky minút.

Dopravný podnik očakáva, že kým potrvá uzávera, podstatne sa to nezlepší. Až do budúceho pondelka by si teda cestujúci mali na mestské hromadné spoje privstať.

„Tento týždeň to zrejme bude slabšie,“ povedal hovorca dopravného podniku Peter Kavecký. „Čakáme pomoc pri koordinovaní dopravy od polície, tak sa to môže zmierniť. Kapacita ciest sa však nedá zväčšiť.“

Spoje meškali už od rána. Z päťminútového oneskorenia sa okolo pol desiatej stalo už 45­minútové. „Týka sa to liniek, ktoré premávajú z Petržalky cez Starý most, Nový most a most Apollo alebo v ich blízkosti, kde sa už tvorili zápchy,“ povedal Kavecký.

„Vtedy, keď mal prísť trolejbus, na ktorý som čakala, blížil sa len ku konečnej,“ hovorí Barbora, ktorá sa pred desiatou chcela dostať z Palisád do centra. „Meškal päť minút, ale cesta na Hodžovo námestie trvala vyše desať minút. Normálne by na to stačili dve minúty.“

Meškanie spojov sa upravilo po jedenástej, keď sa uvoľnili mosty.

Lepšie sa cestovalo električkami. Tie bez problémov predbiehali rady áut. Kavecký potvrdil, že jazdia podľa grafikonu.

(dagu)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 450
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 232
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 130
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 826
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 463
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 160
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 923
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 161
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 069
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 040
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 103
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 056
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 606
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 235
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 868
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 429
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťZatvoriť reklamu