SME

Na hrádzi idete do rizika

Najznámejšia časť hrádze je preplnená. Na svoje si tu prídu aj zlodeji.

Petržalská hrádza je plná cyklistov a korčuliarov. Začína sa pri Starom moste a končí sa až v Gabčíkove. Po Čunove sa hrádza mení na príjemnú, poloprázdnu.Petržalská hrádza je plná cyklistov a korčuliarov. Začína sa pri Starom moste a končí sa až v Gabčíkove. Po Čunove sa hrádza mení na príjemnú, poloprázdnu. (Zdroj: SME - MNK)

PETRŽALKA. Hrádza, ako ju Bratislavčania nazývajú, vytvára súvislý polkruh dlhý asi sto kilometrov. Bratislavskí cyklisti a korčuliari ho poznajú dôverne. V strednej Európe nemá tento kontinuálny úsek asfaltovej trasy bez áut konkurenciu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na vlastné nebezpečie

Najznámejšia a najfrekventovanejšia je tzv. petržalská hrádza, od Starého mosta po vodné dielo Gabčíkovo. Od jari až do jesene je akousi hlavnou bratislavskou cyklistickou a korčuliarskou trasou. Davy navzájom sa vyhýbajúcich korčuliarov a cyklistov, medzi nimi aj nebezpeční motorkári či štvorkolkári. Zväčša tu nechýbajú ani prechádzajúci sa psíčkari či mamičky s kočíkmi. Počas víkendov a cez prázdniny je tu naozaj plno.

SkryťVypnúť reklamu

„Táto hrádza nikdy nebola dimenzovaná na šport, a už vôbec nie na dva športy, cyklistiku aj inline,“ povedal Marek Majerčák organizátor podujatia bratislava-inline. „Často idú korčuliar a cyklista vedľa seba. Práve preto sa tu už stalo dosť veľa vážnych úrazov, dokonca aj jeden smrteľný.“

Situáciu na najfrekventovanejšom mieste, od Kutlíkovej ulice až po Čunovo, sa snažili mestská polícia a samospráva vyriešiť oddelením korčuliarov a cyklistov. „Spodnú cestu sme určili ako cyklistický chodník a vrchná koruna hrádze mala slúžiť len pre korčuliarov,“ povedal Ľubomír Andrassy, hovorca mestskej časti Petržalka. „Nemôžeme však ľuďom prikázať, aby takto chodili.“

Korčuliar neexistuje

V zákone nie je definovaný pojem korčuliar, oficiálne neexistuje teda ani žiadna korčuliarska cesta. Polícia tak nemá právomoc prikazovať ľuďom, kade môžu na hrádzi premávať.

SkryťVypnúť reklamu

„Takže na jednej strane je spodná cesta hrádze definovaná ako cyklistický chodník, ale vrch­ná nie je nijako definovaná,“ povedal Majerčák. „Neexistuje tak proti tomuto porušeniu ani priestupok.“

Autám sa nevyhnete

Svoju súčasnú podobu dostala hrádza v rámci výstavby vodného diela Gabčíkovo. „Je to v prvom rade ochranná vodná stavba proti povodniam. Šport a rekreácia sú až na druhom, treťom mieste,“ reagoval Pavel Virág z Povodia Dunaja, ktoré zabezpečuje ochranu a monitorovanie dunajskej hrádze.

Vstup áut a motoriek je na hrádzu zakázaný, výnimku tvoria len monitorovacie autá, vozidlá dodávateľov a zásobovania. Povolenie na vjazd vydáva Povodie Dunaja. „Vydali sme preukazy tým, ktorí majú vstup povolený,“ dodal Virág. „Mnohí sa však odvolávajú na povolenie od nás, no žiadne nemajú. Musí sa to preverovať.“

SkryťVypnúť reklamu

Polícia osadila značky zákaz vjazdu na prístupových bodoch pred hrádzou. Mnohí ich však nerešpektujú. „Mimo časov kontroly polície autá veselo porušujú zákaz vjazdu a predierajú sa pomedzi cyklistov a korčuliarov,“ reagoval Majerčák.

Raj pre zlodejov

Okrem športovcov a bufeťákov je petržalská hrádza aj miestom zlodejov. Lákadlom je veľká koncentrácia zaparkovaných áut. „Najhoršie je štrkové parkovisko pri hrádzi medzi Petržalkou a Rusovcami, rozmohlo sa tu vykrádanie,“ povedal Majerčák. „Tu vznikajú aj situácie, že jeden z komplicov ide s vami a kontroluje vás, kým druhý vám zatiaľ vykráda auto,“

Mestská polícia sa snažila situáciu vyriešiť. Posilnili hliadky v letných mesiacoch. „V záujme bezpečnosti tu policajti vykonávajú pravidelné kontroly,“ povedal Andrassy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 704
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 529
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 245
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 756
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 005
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 864
  7. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 7 636
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 567
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 606
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 493
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 366
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 700
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 358
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 344
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 004
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 419
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu