SME

Prístavný most už nestačí

Ak by sa Prístavný most rozširoval, musel by sa najskôr posilniť. Pomohlo by to len dočasne. Za tú cenu by postavili aj nový.

BRATISLAVA. Od zajtra do 18. augusta sa bude po Prístavnom moste jazdiť len v ľavom páse. Dostanú sa tam iba osobné vozidlá, pôjdu obojsmerne. Počas dvoch predchádzajúcich uzáver sa obmedzenie týkalo áut v smere na Žilinu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už vtedy vodiči hovorili asi o 30-minútovom zdržaní v špičke. Teraz si možno počkajú dlhšie. Zmení sa aj cestovanie MHD.

Zápchy na moste nie sú neobvyklé, najhoršie bývajú pred víkendom a pri nehodách. Počet áut sa stále zvyšuje, kapacita mosta sa pritom ale nemení.

Pruhy nemôžu pridať len tak

SkryťVypnúť reklamu

Vodiči tlačia na to, aby sa rozšíril na tri pruhy. „Dali sme si vypracovať technickú štúdiu. Chceli sme nezávislý posudok na statiku, ktorý by ukázal, aké sú možnosti,“ povedal hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík. „V prvom rade potrebujeme vodičom zaistiť bezpečnosť.“

Ladislav Nagy za spoločnosť Dopravoprojekt, ktorá robila statický posudok povedal, že tretí jazdný pruh pri súčasnej konštrukcii mosta a možnej záťaži nemôže vzniknúť jednoduchým prekreslením jazdných pruhov.

„Na požiadavku Národnej diaľničnej spoločnosti na zosilnenie mosta sme navrhli päť variantov.“ Povedal, že asi ako jediné riešenie sa javí podporiť most pomocou pylónov nad ložiskami podpôr. „Hlavný nosník by bol zavesený systémom šiestich závesov, ktoré by boli symetricky umiestnené na každú stranu pylónov.“

SkryťVypnúť reklamu

Potom by sa mohol aj rozšíriť. Gabriel Koczkáš z Dopravoprojektu však upozorňuje, že by išlo len o dočasné riešenie. „Doprava na moste sa môže rozšírením pruhov zväčšiť o jednu tretinu,“ dodáva Nagy. „V skutočnosti to bude menšie zvýšenie.“ Autá by sa spomalili na príjazdných estakádach.

Výhodnejší by bol nový most

Za najvhodnejšie preto považujú vybudovať ďalší diaľničný most cez Dunaj na diaľnici D4 ako súčasť nultého obchvatu. Koczkáš hovorí, že tento projekt je v štádiu prípravy a nemá zatiaľ ani finančné krytie.

Jánošík povedal, že náklady na posilnenie a rozšírenie Prís­tavného mosta by vyšli približne rovnako ako stavba nového. Odhaduje, že by stál oveľa viac ako Most Apollo za asi 4,3 miliardy korún (142 miliónov eur). Povedal, že rozhodnutie je na ministerstve dopravy. Mária Cupáková z ministerstva tvrdí, že štúdiu zatiaľ nedostali. Odkázala na schválený program diaľnic do roku 2010.

SkryťVypnúť reklamu

Mestská hromadná dopravabude presmerovaná

Posledná etapa prác na Prís­tavnom moste vyvolá aj dočasné úpravy trás autobusov číslo 68, 87, 88, 96, 98.

Zastávka Most Apollo v smere z Petržalky do mesta bude pre autobusy 68, 87 a 88 zrušená bez náhrady.

Zastávka Prístavný most na Bajkalskej ulici v smere z Petržalky do mesta nebude obsluhovaná linkami č. 96 a 98, náhradné zastávky sú na Prievozskej resp. Bajkalskej ulici

Zastávka Bulíkova a Šustekova v smere z mesta nebudú obsluhované linkou č. 68, náhradou je zastávka Bosákova na ulici Šustekova

Linka č. 68

smer Trnavské mýto: zastávka Most Apollo bude zrušená a v oblasti Záhradníckej ulice bude zmenená trasa – Miletičova - Záhradnícka - Krížna – Trnavské mýto a naspäť cez Miletičovu na Košickú

v Petržalke, smer Holíčska medzi zastávkami Most Apollo a Lachova pôjde po pôvodnej trase, z Mosta Apollo doprava cez ulice Bosákova a Šustekova a obnoví sa zastávka Bosákova

Linka č. 87

smer Ružinov - Astronomická: zastávka Most Apollo zrušená

Linka č. 88

smer Autobusová stanica: zastávka Most Apollo zrušená

Linka č. 96

smer ŽST Nové Mesto: za zastávkou Ekonomická univerzita cez Most Apollo a Košickú, odbočí doprava na Prievozskú so zastavením na Miletičovej a napojením sa na stálu trasu linky od zastávky Prievozská, nachádzajúcej sa tesne za križovatkou s Bajkalskou ulicou

smer Petržalka – Prokofievova: po obchádzkovej trase cez Prístavnú ulicu a Most Apollo

Linka č. 98

smer OD Slimák, Kukučínova: za zastávkou Ekonomická univerzita jazdí cez Most Apollo, Košickú ulicu, odbočí na Prievozskú ul. so zastavením na zastávke Miletičova, doľava na Bajkalskú ulicu kde hneď za križovatkou zastaví na náhradnej zastávke a od zastávky Mliekarenská sa napojí na svoju stálu trasu

smer Petržalka - Jasovská: po obchádzkovej trase cez Prístavnú ulicu a Most Apollo

Prestupy

Prestup pre cestujúcich medzi dotknutými linkami sa odporúča na zastávke Ekonomická univerzita na Dolnozemskej ceste, resp. v uzle Prístavná.

(lut)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  6. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  7. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  8. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  5. Nový článokSpolupráca v oblasti lesnej pedagogiky v Bojniciach
  6. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  7. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 11 798
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 6 291
  3. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 4 500
  4. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 3 196
  5. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 2 993
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 2 902
  7. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba 2 628
  8. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 2 564
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 86 342
  2. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 18 830
  3. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 17 401
  4. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 9 921
  5. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 9 892
  6. Juraj Kumičák: Najväčšia tanková bitka v dejinách 7 825
  7. Rudolfa Vallová: Minister Huliak urobil krok do neznáma a pristál na zemi 6 284
  8. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť. 5 134
  1. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  2. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa v srdci Slovenska.
  3. Igor Pogány: Ako prinútiť AI, aby vám našla nový koníček
  4. Marcel Rebro: Oči detí, ktorým Putin ukradol detstvo
  5. Radko Mačuha: Dnes je deň, keď nám Rusi zakázali ísť čínskou cestou.
  6. Marcel Rebro: Od „dočasného pobytu“ k denacifikácii: dejiny sa opakujú
  7. Post Bellum SK: Keď sa lámal čas a charaktery
  8. Radko Mačuha: Politika, pred ktorou musia utekať už aj "dezoláti".
SkryťZatvoriť reklamu