BRATISLAVA. Vodiči mestskej hromadnej dopravy by už na konečných zastávkach mali mať lepšie podmienky ako vlani. Nemá im chýbať prístup k pitnej vode ani toalety.
Hovorca dopravného podniku Peter Kavecký povedal, že upravili vnútornú organizáciu dopravy tak, aby vodiči mohli tráviť prestávku na lepšie vybavených miestach. Pri dostihovej dráhe, kde končila linka č. 83, bol problém s mobilnou toaletou. Vodiči sa sťažovali, že vo veľkých horúčavách je nepoužiteľná.
„Zmenili sme grafikon. Konečná je na Kutlíkovej, kde je to v poriadku,“ hovorí Kavecký. „Máme tiež rozpracovaný projekt rekonštrukcie konečných zastávok, ktoré to potrebujú.“ Zázemie býva v murovaných objektoch alebo v unimobunkách.
Postupne plánujú opraviť všetky sociálne zariadenia. Výstavba nového by mohla stáť dva až 2,5 milióna korún (okolo 66-tisíc až 83-tisíc eur). „Je to drahé, pretože na väčšinu konečných už nesiahajú nijaké prípojky.“
Ešte pred rokom na pätine týchto zastávok nebol prístup k pitnej vode a niekde ani toalety. Išlo hlavne o autobusové linky, ktoré končili v okrajových častiach mesta.
Kavecký hovorí, že nie je efektívne stavať zázemie na všetkých konečných malých liniek. Riešia to tak, že ho majú vždy aspoň v jednom smere. Na niektorých miestach neboli vyrovnané pozemky. „Aj na tom sa už pracuje.“ Ak je konečná medzi domami, priestory prenajímajú.
„Vodiči električiek majú celkom slušné zázemie – WC, kuchynku, pitnú vodu,“ hovorí Michal Dekánek zo združenia mhd.sk. Podobné je to na konečných pre trolejbusy.
„Na všetkých hlavných trasách sa zázemie dobudovalo,“ hovorí Kavecký. (dagu)