SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky
AKTUALIZOVANÉ 15:54

Bratislava sa chce prepojiť na rýchlu trať

Z francúzskeho Paríža do Bratislavy by sme sa v budúcnosti mohli dostať pohodlne za sedem až osem hodín. Umožniť by to malo jedno zo šiestich moderných železničných prepojení TGV.

Bratislava. Z francúzskeho Paríža do Bratislavy by sme sa v budúcnosti mohli dostať pohodlne za sedem až osem hodín. Umožniť by to malo jedno zo šiestich moderných železničných prepojení TGV, ktoré by viedlo cez celú Európu na trase z Paríža cez Stuttgart, Mníchov, Salzburg, Linz, Viedeň, Bratislavu až do Budapešti.

Pre agentúru SITA to uviedol poslanec Európskeho parlamentu Miroslav Mikolášik po dnešnom rokovaní s bratislavským primátorom Andrejom Ďurkovským. Projekt zaplatí EÚ, podľa Mikolášika pôjde o niekoľko miliárd eur.

"Zatiaľ je vybudovaný prvý úsek trate z Paríža do Sttutgartu. Stavba úsek z Viedne do Bratislavy sa zatiaľ nepripravuje. Mojou úlohou je zaujímať sa o to, aby nebola Bratislava odsúvaná na neskôr a aby slovenská strana bola pripravená na pokračovanie tejto trasy," konštatoval.

Podľa Ďurkovského ide o napojenie sa na rýchlostnú trať, v súčasnosti sa takéto moderné trate projektujú na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu. Trasa by mala viesť pod zemou pod hlavným mestom, na to je však podľa neho potrebné schváliť s ministerstvom dopravy zmenu územného plánu mesta.

"Aby bolo financovanie garantované v rámci duálneho systému a podporil sa tým aj nosný dopravný systém budovaný na báze električky, je tiež potrebné schváliť zmluvu s ministerstvom, teda medzi štátom, železnicami a hlavným mestom," spresnil.

Spojenie týchto dvoch projektov považuje za vhodné riešenie, pričom v budúcnosti by sa na tento dopravný systém malo napojiť aj letisko. Podľa primátora by bolo tiež vhodné, keby celá slovenská železničná sieť mohla byť napojená na túto vysokorýchlostnú trať.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Home (ale aj) Office
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  2. Bezbariérové vozidlo
  3. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  4. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Zelená Bratislava
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Ruža zmeny
  9. Úpravy automobilov pre ZŤP
  10. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 711
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 143
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 710
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 721
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 118
  6. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 11 276
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 9 547
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 081
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 079
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 019
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu