SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky
AKTUALIZOVANÉ 15:54

Bratislava sa chce prepojiť na rýchlu trať

Z francúzskeho Paríža do Bratislavy by sme sa v budúcnosti mohli dostať pohodlne za sedem až osem hodín. Umožniť by to malo jedno zo šiestich moderných železničných prepojení TGV.

Bratislava. Z francúzskeho Paríža do Bratislavy by sme sa v budúcnosti mohli dostať pohodlne za sedem až osem hodín. Umožniť by to malo jedno zo šiestich moderných železničných prepojení TGV, ktoré by viedlo cez celú Európu na trase z Paríža cez Stuttgart, Mníchov, Salzburg, Linz, Viedeň, Bratislavu až do Budapešti.

Pre agentúru SITA to uviedol poslanec Európskeho parlamentu Miroslav Mikolášik po dnešnom rokovaní s bratislavským primátorom Andrejom Ďurkovským. Projekt zaplatí EÚ, podľa Mikolášika pôjde o niekoľko miliárd eur.

"Zatiaľ je vybudovaný prvý úsek trate z Paríža do Sttutgartu. Stavba úsek z Viedne do Bratislavy sa zatiaľ nepripravuje. Mojou úlohou je zaujímať sa o to, aby nebola Bratislava odsúvaná na neskôr a aby slovenská strana bola pripravená na pokračovanie tejto trasy," konštatoval.

Podľa Ďurkovského ide o napojenie sa na rýchlostnú trať, v súčasnosti sa takéto moderné trate projektujú na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu. Trasa by mala viesť pod zemou pod hlavným mestom, na to je však podľa neho potrebné schváliť s ministerstvom dopravy zmenu územného plánu mesta.

"Aby bolo financovanie garantované v rámci duálneho systému a podporil sa tým aj nosný dopravný systém budovaný na báze električky, je tiež potrebné schváliť zmluvu s ministerstvom, teda medzi štátom, železnicami a hlavným mestom," spresnil.

Spojenie týchto dvoch projektov považuje za vhodné riešenie, pričom v budúcnosti by sa na tento dopravný systém malo napojiť aj letisko. Podľa primátora by bolo tiež vhodné, keby celá slovenská železničná sieť mohla byť napojená na túto vysokorýchlostnú trať.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 41 011
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 36 770
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 444
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 292
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 853
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 797
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 287
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 204
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 074
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 944
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu