SME

Nehodu električky nezavinil vodič

Včera ráno sa na Karloves­kej vykoľajila električka. Nehoda zablokovala nábrežie, náhradných spojov bolo málo.Zranila sa jedna žena.

Čo spôsobilo nehodu, ešte nie je jasné. Dopravný podnik nevylúčil, že trať mohli poškodiť aj stavebné autá, ktoré cez ňu prechádzajú. Cez víkend sa preto chystá urobiť hĺbkovú kontrolu trate v úseku nehody a rozobrať ju.Čo spôsobilo nehodu, ešte nie je jasné. Dopravný podnik nevylúčil, že trať mohli poškodiť aj stavebné autá, ktoré cez ňu prechádzajú. Cez víkend sa preto chystá urobiť hĺbkovú kontrolu trate v úseku nehody a rozobrať ju. (Zdroj: SME - Vladimír Šimíček)

KARLOVA VES. Včera po pol deviatej ráno sa na Botanickej ulici vykoľajila električka. Ďalšie vytvorili kolóny, zastávky boli plné ľudí, doprava sa zastavila. Prvý z vozňov vykoľajenej električky stál ešte niekoľko hodín naprieč trati a trčal do cesty. Druhý vozeň doň pri nehode narazil. Škodu odhadujú na 800-tisíc korún (26555,14 eura).


Stáli na špičkách

Na zastávkach sa medzitým zbierali ľudia. „Električky sú dlhé, autobusy, ktoré po ľudí prišli, boli krátke. Ani sa tam všetci nepomestili, dvere sa nemohli hodnú chvíľu zavrieť,“ hovorí Erik Pucher, ktorý stál na Molecovej. Na električku sa čakalo asi 20 minút, prvý autobus prišiel asi po pol hodine. „Natlačil som sa do prvého autobusu, ľudia v ňom doslova stáli na špičkách. Do práce som však potom meškal len 20 minút,“ hovorí.

Podľa Stella centra individuálna doprava nemala veľké zdržania. „Vodiči nám hlásili asi 10 až 15 minút a to preto, že ľavý pruh v smere do mesta bol odstavený,“ hovorí dispečer Lukáš Michal.

Je to v trati

Električka číslo 12 sa vykoľajila o 8.32. Zranila sa jedna tehotná žena, pre istotu ju odviezli na kontrolu do nemocnice, hoci mala len udreté koleno.

Príčinou nehody bola podľa predsedu predstavenstva dopravného podniku Branislava Zahradníka trať. „V čase nehody šla električka 25-kilometrovou rýchlosťou, v úseku je povolená štyridsiatka. Vylúčili sme pochybenie vodiča. Taký je aj záver policajného vyšetrovania. Vylúčili sme aj technickú poruchu, vozidlo bolo pravidelne servisované. Pravdepodobne nehodu spôsobil stav na trati. Príčina je súhrou poveternostných, fyzikálnych a zatiaľ nezistených okolností.“

To potvrdil aj jeden z účastníkov nehody. V internetovej diskusii napísal, že mohlo byť niečo na koľajniciach alebo s koľajnicami. „Vodič podľa môjho názoru nebol na vine. Nešiel rýchlo, skôr pomaly, ani prudko nebrzdil či nepridával, keď sa to stalo.“

Bola to šupa

Nehodu opisuje účastník tak, že električka z ničoho nič vyletela z koľají a vagóny sa odtrhli od seba. „Vlieklo nás to bokom, krížom cez trať. Našťastie sme sa neprevrátili, v druhom smere nešla žiadna ďalšia električka a našťastie ani žiadne auto v zablokovanom pruhu. Horší bol pohľad na to, ako sa k nám rúti ten druhý, odtrhnutý vagón, ktorý do nás narazil zboku. Bola to dosť veľká šupa.“

Preveria rizikové trate

Dopravný podnik sa v súvislosti s nehodou chystá cez víkend preveriť niektoré trate, hoci, ako hovorí riaditeľ dopravného podniku Róbert Kadnár, sú pravidelne mapované. Na rekonštrukciu čaká napríklad trať na Hlavnej stanici alebo Harmincovej – Pri kríži.

Kadnár popiera, že by s náhradnou dopravou boli problémy. „Poskytli sme všetky autobusy, čo sme mali k dispozícii, bolo ich deväť. Prišli do 15 minút, bol tam aj 15-metrový, čo je podľa našich noriem vozidlo vyš­šej kapacity, zmestí sa doň 150 ľudí.“

Nehody električiek

Vo februári 2007 sa oproti Blumentálu zrazili a vykoľajili dve električky. Nikto sa nezranil.

V máji 2007 mala nehodu električka na zastávke Komisárky. Chaos spôsobili slabé informácie o náhradnej doprave.

V januári sa zrazili dve električky na zastávke Jurigovo námestie. Zranili sa šiesti ľudia.

V tom istom mesiaci 12-ročné dievča zahynulo pod kolesami električky na Hečkovej ulici v smere do Rače. (r, sita)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  2. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  3. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  6. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  7. Každým dňom krajší! Nový Kynek je miestom, kde chcete bývať
  8. Predajte starý byt bez provízie realitke a bývajte v novostavbe
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 742
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 360
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 427
  4. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 4 091
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 929
  6. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 3 731
  7. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 510
  8. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 3 311
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Ak by prešiel Tarabov ústavný návrh, hrozí, že prídeme o deväťdesiatpäť percent medveďov, hovorí expert.


Historickú budovu burzy v Kodani zachvátil požiar, jej veža sa zrútila,

Z budovy zo 17. storočia sa snažili zachrániť obrazy.


SITA
Protest na podporu RTVS.

Politici nás najskôr trestali tým, že do relácií chodili.


Bývalý špeciálny prokurátor Dušan Kováčik.

Do vynesenia rozsudku ostáva už len záverečná reč Kováčika.


  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 108 893
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 753
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 485
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 078
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 096
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 630
  7. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 13 234
  8. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 354
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu