SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky
VYKOĽAJENIE SPÔSOBIL ZREJME STAV TRATE. NÁHRADNÉ AUTOBUSY BOLI PREPLNENÉ

Nehodu električky nezavinil vodič

Včera ráno sa na Karloves­kej vykoľajila električka. Nehoda zablokovala nábrežie, náhradných spojov bolo málo.Zranila sa jedna žena.

Čo spôsobilo nehodu, ešte nie je jasné. Dopravný podnik nevylúčil, že trať mohli poškodiť aj stavebné autá, ktoré cez ňu prechádzajú. Cez víkend sa preto chystá urobiť hĺbkovú kontrolu trate v úseku nehody a rozobrať ju.Čo spôsobilo nehodu, ešte nie je jasné. Dopravný podnik nevylúčil, že trať mohli poškodiť aj stavebné autá, ktoré cez ňu prechádzajú. Cez víkend sa preto chystá urobiť hĺbkovú kontrolu trate v úseku nehody a rozobrať ju. (Zdroj: SME - Vladimír Šimíček)

KARLOVA VES. Včera po pol deviatej ráno sa na Botanickej ulici vykoľajila električka. Ďalšie vytvorili kolóny, zastávky boli plné ľudí, doprava sa zastavila. Prvý z vozňov vykoľajenej električky stál ešte niekoľko hodín naprieč trati a trčal do cesty. Druhý vozeň doň pri nehode narazil. Škodu odhadujú na 800-tisíc korún (26555,14 eura).


Stáli na špičkách

Na zastávkach sa medzitým zbierali ľudia. „Električky sú dlhé, autobusy, ktoré po ľudí prišli, boli krátke. Ani sa tam všetci nepomestili, dvere sa nemohli hodnú chvíľu zavrieť,“ hovorí Erik Pucher, ktorý stál na Molecovej. Na električku sa čakalo asi 20 minút, prvý autobus prišiel asi po pol hodine. „Natlačil som sa do prvého autobusu, ľudia v ňom doslova stáli na špičkách. Do práce som však potom meškal len 20 minút,“ hovorí.

Podľa Stella centra individuálna doprava nemala veľké zdržania. „Vodiči nám hlásili asi 10 až 15 minút a to preto, že ľavý pruh v smere do mesta bol odstavený,“ hovorí dispečer Lukáš Michal.

Je to v trati

Električka číslo 12 sa vykoľajila o 8.32. Zranila sa jedna tehotná žena, pre istotu ju odviezli na kontrolu do nemocnice, hoci mala len udreté koleno.

Príčinou nehody bola podľa predsedu predstavenstva dopravného podniku Branislava Zahradníka trať. „V čase nehody šla električka 25-kilometrovou rýchlosťou, v úseku je povolená štyridsiatka. Vylúčili sme pochybenie vodiča. Taký je aj záver policajného vyšetrovania. Vylúčili sme aj technickú poruchu, vozidlo bolo pravidelne servisované. Pravdepodobne nehodu spôsobil stav na trati. Príčina je súhrou poveternostných, fyzikálnych a zatiaľ nezistených okolností.“

To potvrdil aj jeden z účastníkov nehody. V internetovej diskusii napísal, že mohlo byť niečo na koľajniciach alebo s koľajnicami. „Vodič podľa môjho názoru nebol na vine. Nešiel rýchlo, skôr pomaly, ani prudko nebrzdil či nepridával, keď sa to stalo.“

Bola to šupa

Nehodu opisuje účastník tak, že električka z ničoho nič vyletela z koľají a vagóny sa odtrhli od seba. „Vlieklo nás to bokom, krížom cez trať. Našťastie sme sa neprevrátili, v druhom smere nešla žiadna ďalšia električka a našťastie ani žiadne auto v zablokovanom pruhu. Horší bol pohľad na to, ako sa k nám rúti ten druhý, odtrhnutý vagón, ktorý do nás narazil zboku. Bola to dosť veľká šupa.“

Preveria rizikové trate

Dopravný podnik sa v súvislosti s nehodou chystá cez víkend preveriť niektoré trate, hoci, ako hovorí riaditeľ dopravného podniku Róbert Kadnár, sú pravidelne mapované. Na rekonštrukciu čaká napríklad trať na Hlavnej stanici alebo Harmincovej – Pri kríži.

Kadnár popiera, že by s náhradnou dopravou boli problémy. „Poskytli sme všetky autobusy, čo sme mali k dispozícii, bolo ich deväť. Prišli do 15 minút, bol tam aj 15-metrový, čo je podľa našich noriem vozidlo vyš­šej kapacity, zmestí sa doň 150 ľudí.“

Nehody električiek

Vo februári 2007 sa oproti Blumentálu zrazili a vykoľajili dve električky. Nikto sa nezranil.

V máji 2007 mala nehodu električka na zastávke Komisárky. Chaos spôsobili slabé informácie o náhradnej doprave.

V januári sa zrazili dve električky na zastávke Jurigovo námestie. Zranili sa šiesti ľudia.

V tom istom mesiaci 12-ročné dievča zahynulo pod kolesami električky na Hečkovej ulici v smere do Rače. (r, sita)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 707
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 864
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 574
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 111
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 744
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 330
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 727
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 465
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 259
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 109
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu