SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky
MEDZI BRATISLAVOU A SENCOM SA MÁ PO DIAĽNICI JAZDIŤ V ŠIESTICH PRUHOCH

Diaľnici ostanú širšie pruhy

Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Sencom by sa mala rozšíriť na šesť pruhov. Nie sú ešte vyčlenené peniaze ani ujasnené, ako bude fun­govať doprava počas prác.

BRATISLAVA. Od začiatku mesiaca platí nová norma, ktorá umožňuje na Slovensku stavať užšie diaľnice. Šírka šiestich pruhov, na ktoré sa má rozšíriť diaľnica D1 medzi Bratislavou a Sencom, by sa však oproti doterajším zmeniť nemala.

Užší stredový pás

Národná diaľničná spoločnosť uvažuje len o zúžení stredového pásu, na ktorom je zeleň. Povedal to hovorca spoločnosti Marcel Jánošík. Zeleň nahradia betónové zábrany.

V zámere výstavby sa hovorí, že údržba zeleného pásu je v súčasnosti riziková pre pracovníkov aj vodičov. Vidno to bolo aj túto nedeľu, keď pre údržbu zelene vodičom ostal len jeden jazdný pruh.

Nič ešte nie je napevno

Zámer Národnej diaľničnej spoločnosti ministerstvo životného prostredia v posudzovaní vplyvov na životné prostredie odporučilo s pripomienkami. Ako predpokladaný termín začatia prác sa tam spomína rok 2009, s ukončením sa ráta v roku 2011.

„Zatiaľ je všetko v prípravnom štádiu,“ povedal Jánošík. Na rekonštrukciu diaľnice ešte nie sú vyčlenené peniaze. Orientačné náklady dosahujú vyše 2, 7 milióna korún (vyše 90-tisíc eur). Platiť to bude štát.

Musí byť tiež súťaž na dodávateľa a konania na stavebných úradoch jednotlivých obcí, do ktorých katastra úpravy zasiahnu.

Vymyslieť ako na to

Diaľnica D1 v úseku medzi Bratislavou a Sencom už nepostačuje. Prognózy hovoria, že dopravné zaťaženie by sa tu malo aj v ďalších rokoch zvyšovať. Nedostatočné je aj napojenie na priľahlú cestnú sieť. Pribudnúť alebo upraviť by sa preto mali niektoré diaľničné križovatky.

„Nebude to len otázkou peňazí a času, najdôležitejšie je zadefinovať logistiku,“ hovorí Jánošík o celej rekonštrukcii.

Najviac zaťaženú diaľnicu na Slovensku budú prerábať po etapách. Naplánovať ich treba spolu s tým, kadiaľ na ten čas dopravu presmerujú.

„Riešenie bude musieť hľadať ministerstvo dopravy spolu s ministerstvom vnútra a všetkými ďalšími zaineteresovanými zložkami.“

Čo navrhujú

Trvanie prác ovplyvní aj to, či vozovka diaľnice bude asfaltovo­betónová, alebo cemento­vo­be­tónová, ktorá je odolnejšia.

Na prerobenom úseku má pribudnúť aj diaľničný informačný systém, aký je na obchvate v Bratislave.

Pôjde napríklad o kamery, meteorologické zariadenia či sčítače dopravy.

Križovatky

S rozšírením diaľnice D1 sa spája aj vybudovanie alebo úprava diaľničných križovatiek.

Upraviť sa má existujúca križovatka Vajnory.

Nová má byť križovatka Triblavina, vyžiada si most nad diaľnicou.

Prestaviť plánujú aj križovatku Senec.

(dagu)
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Budovanie zelenej značky
  5. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  6. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  7. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  8. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  9. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  10. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 43 406
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 24 050
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 845
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 216
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 775
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 689
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 540
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 439
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 437
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 294
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu