SME

Diaľnici ostanú širšie pruhy

Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Sencom by sa mala rozšíriť na šesť pruhov. Nie sú ešte vyčlenené peniaze ani ujasnené, ako bude fun­govať doprava počas prác.

BRATISLAVA. Od začiatku mesiaca platí nová norma, ktorá umožňuje na Slovensku stavať užšie diaľnice. Šírka šiestich pruhov, na ktoré sa má rozšíriť diaľnica D1 medzi Bratislavou a Sencom, by sa však oproti doterajším zmeniť nemala.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Užší stredový pás

Národná diaľničná spoločnosť uvažuje len o zúžení stredového pásu, na ktorom je zeleň. Povedal to hovorca spoločnosti Marcel Jánošík. Zeleň nahradia betónové zábrany.

V zámere výstavby sa hovorí, že údržba zeleného pásu je v súčasnosti riziková pre pracovníkov aj vodičov. Vidno to bolo aj túto nedeľu, keď pre údržbu zelene vodičom ostal len jeden jazdný pruh.

SkryťVypnúť reklamu

Nič ešte nie je napevno

Zámer Národnej diaľničnej spoločnosti ministerstvo životného prostredia v posudzovaní vplyvov na životné prostredie odporučilo s pripomienkami. Ako predpokladaný termín začatia prác sa tam spomína rok 2009, s ukončením sa ráta v roku 2011.

„Zatiaľ je všetko v prípravnom štádiu,“ povedal Jánošík. Na rekonštrukciu diaľnice ešte nie sú vyčlenené peniaze. Orientačné náklady dosahujú vyše 2, 7 milióna korún (vyše 90-tisíc eur). Platiť to bude štát.

Musí byť tiež súťaž na dodávateľa a konania na stavebných úradoch jednotlivých obcí, do ktorých katastra úpravy zasiahnu.

Vymyslieť ako na to

Diaľnica D1 v úseku medzi Bratislavou a Sencom už nepostačuje. Prognózy hovoria, že dopravné zaťaženie by sa tu malo aj v ďalších rokoch zvyšovať. Nedostatočné je aj napojenie na priľahlú cestnú sieť. Pribudnúť alebo upraviť by sa preto mali niektoré diaľničné križovatky.

SkryťVypnúť reklamu

„Nebude to len otázkou peňazí a času, najdôležitejšie je zadefinovať logistiku,“ hovorí Jánošík o celej rekonštrukcii.

Najviac zaťaženú diaľnicu na Slovensku budú prerábať po etapách. Naplánovať ich treba spolu s tým, kadiaľ na ten čas dopravu presmerujú.

„Riešenie bude musieť hľadať ministerstvo dopravy spolu s ministerstvom vnútra a všetkými ďalšími zaineteresovanými zložkami.“

Čo navrhujú

Trvanie prác ovplyvní aj to, či vozovka diaľnice bude asfaltovo­betónová, alebo cemento­vo­be­tónová, ktorá je odolnejšia.

Na prerobenom úseku má pribudnúť aj diaľničný informačný systém, aký je na obchvate v Bratislave.

Pôjde napríklad o kamery, meteorologické zariadenia či sčítače dopravy.

Križovatky

S rozšírením diaľnice D1 sa spája aj vybudovanie alebo úprava diaľničných križovatiek.

SkryťVypnúť reklamu

Upraviť sa má existujúca križovatka Vajnory.

Nová má byť križovatka Triblavina, vyžiada si most nad diaľnicou.

Prestaviť plánujú aj križovatku Senec.

(dagu)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 453
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 232
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 126
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 832
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 463
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 160
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 924
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 156
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 069
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 040
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 103
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 057
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 608
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 235
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 869
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 429
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťZatvoriť reklamu