SME

Kamerový systém je na ďalších štyroch križovatkách

BRATISLAVA 4. júla (SITA) - Automatizovaný systém riadenia mestskej cestnej dopravy, ktorý on-line riadi dopravu na križovatkách v širšom centre Bratislavy prostredníctvom semaforov, rozšírili o ďalšie ...

BRATISLAVA 4. júla (SITA) - Automatizovaný systém riadenia mestskej cestnej dopravy, ktorý on-line riadi dopravu na križovatkách v širšom centre Bratislavy prostredníctvom semaforov, rozšírili o ďalšie štyri kamery. Nainštalované sú na križovatkách Schneidra Trnavského - Harmincova, Lamačská - Harmincova, Bajkalská - Prievozská a križovatky na Hodžovom námestí. "Dokončili sme tým tretiu etapu výstavby automatizovaného systému riadenia," povedala dnes pre novinárov riaditeľka spoločnosti Generálny investor Bratislavy Jarmila Tvrdá. Dopravnú situáciu najmä v riadenej doprave tak monitoruje 28 kamier. Náklady na realizáciu projektu dosiahli 71,6 milióna korún.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podľa riaditeľa spoločnosti Nope a.s. Petra Nováka tento digitálny systém uľahčuje riadenie dopravy a nápomocným je najmä pre políciu. "Nápomocným je najmä pri riešení kolíznych situácií. Na policajnom dispečingu tu na mieste môžu riadiť dopravu. Ak sa stane nehoda, môžu predĺžiť alebo skrátiť zelenú na semaforoch a zabezpečiť tak plynulejší prechod križovatkami," povedal. Pod dohľadom sú podľa neho tie najdôležitejšie, kritické či frekventované križovatky. Pokrývajú napríklad aj mosty Apollo, Lafranconi a Prístavný most.

Na dopravnú situáciu na cestách v Bratislave dohliadajú v súčasnosti dva dispečingy, jeden patrí pod magistrát - na Špitálskej ulici, druhý Národnej diaľničnej spoločnosti - na Domkárskej ulici. "Obe strediská sú medzi sebou prepojené, vymieňajú si informácie, no každý si hľadí svoje priority," konštatoval Novák. Znamená to, že napríklad na dispečingu, ktorý patrí pod mesto, môžu sledovať záznamy z kamier monitorujúcich situáciu na diaľnici či v tuneli Sitina a naopak, NDS môže sledovať záznamy z mestských križovatiek. Obraz z kamier zo strediska na Špitálskej ulici v budove Krajského riaditeľstva PZ majú k dispozícii aj na oddelení cestovného hospodárstva na bratislavskom magistráte, môžu sledovať situáciu na cestách, nemôžu však nijako zasahovať či ovplyvňovať. "Pomôže to napríklad pri sledovaní situácie na cestách počas zimy, v akom stave sú cesty, či sú zjazdné a podobne," vysvetlila hovorkyňa bratislavského magistrátu Eva Chudinová. V meste je nainštalovaných 28 kamier, pod NDS patria kamery nainštalované na diaľnici, tých je 38, a v tuneli Sitina, ktorých je 57.

SkryťVypnúť reklamu

Prvá cestná svetelná signalizácia v Bratislave bola zriadená na križovatke Kamenné námestie v roku 1953. Modernizácia svetelne riadených križovatiek sa začala v roku 1969 križovatkou Račianske mýto. Prvá koordinácia križovatiek sa uskutočnila medzi križovatkami Račianske mýto a Hlavnou stanicou v roku 1970.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 36 637
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 766
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 426
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 292
  5. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 6 268
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 662
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 555
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 408
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 878
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 455
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 093
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 781
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 959
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 568
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 925
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 737
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu