SME

Val má nahradiť estakáda

Budovanie estakádyna mieste zemného valuby bolo finančne náročné. Podľa mesta to pomôžu vyriešiť sponzori. Rozširovať sa má aj estakáda nad Einsteinovou.

Cesta z mosta by mala pokračovať na estakáde. Val, na ktorom je teraz, chcú odstrániť.Cesta z mosta by mala pokračovať na estakáde. Val, na ktorom je teraz, chcú odstrániť. (Zdroj: SME – PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. Spoločnosť Alfa 04, ktorá zvíťazila v tendri na projektanta rekonštrukcie Starého mosta, navrhuje radikálne riešenie – stavbu nového na mieste Starého mosta. Šírka mosta sa má zdvojnásobiť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zmeniť sa preto musí aj pokračovanie mosta – násyp, na ktorom je cesta, ktorá z mosta pokračuje poza štadión Artmédie do Petržalky, plánujú odstrániť. Nahradiť ho má estakáda.

Vzdušnejšie riešenie

„Existujúci val by sme museli rozširovať, a to by len zosilnilo bariéru, ktorú vytvára medzi Sadom Janka Kráľa a budúcim celomestským centrom Petržalka,“ povedal Miroslav Maťaščík zo spoločnosti Alfa 04. Preto navrhujú projektanti vzdušnejšie riešenie. To navrhovali aj autori urbanistickej štúdie celomestského centra. Má vyrásť na nábreží medzi Starým a Prís­tavným mostom. „Je to logické, ale finančne náročné riešenie,“ dodal projektant. Hovorkyňa mesta Eva Chudinová v tejto súvislosti povedala, že estakádu by mali pomôcť mestu financovať sponzori.

SkryťVypnúť reklamu

Rozširovať sa však bude môcť len na jednu stranu, pretože zo strany Krasovského okrem štadióna Artmédie, ktorý plánuje majiteľ búrať, dokončujú tesne pod valom stavbu výškovej polyfunkčnej budovy.

Rozširovanie estakády

Nová estakáda by sa mala potom napojiť na už existujúcu, ktorá je vybudovaná ponad Einsteinovu cestu. Na to však aj tento úsek budú musieť rozšíriť.

Nový most, ktorý navrhujú na mieste starého, má byť široký 32,5 metra oproti terajším 18 metrom. Má tu byť dráha pre električky, cesta pre autá a chodník pre peších a cyklistov.

Most má mať po obnove v toku dva piliere. Zo súčasných troch navrhujú dva odstrániť a doplniť nový tak, aby to vyhovovalo požadovanej šírke pre plavbu lodí, čo je 100 metrov. Spoločnosť Alfa 04 má do polovice júla urobiť dokumentáciu k žiadosti o územné rozhodnutie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 173
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 11 047
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 243
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 311
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 241
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 914
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 145
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 027
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 511
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 157
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 615
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 232
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 566
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 692
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 327
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 838
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu