Bratislavská pravidelná električková doprava vtedy o rok predbehla električkovú dopravu v Prahe a o dva roky v Budapešti a vo Viedni. Mnohokrát sme počuli, ako starí Bratislavčania spomínali: „Keď sme chodili električkou do Viedne...“ Spomínané spojenie Bratislavy s Viedňou existovalo od roku 1914, ale v skutočnosti to nebola električka, ale elektrický vlak. Tou ďalšou prevratnou udalosťou bolo to, že Bratislavčanov nadchol elektrický koč Siemensov, ktorý podobne ako električka neznečisťoval ulice výfukovými plynmi, navyše ani nepotreboval koľajnice. Od roku 1909 do roku 1915 mesto prevádzkovalo trolejbusové spojenie s výletným miestom na Železnej studienke. Bol to na Slovensku už druhý pokus, lebo prvé trolejbusy chodili vo Vysokých Tatrách a boli predchodcami Tatranskej železnice. V Bratislave sedem trolejbusov značky Mercedes, tri kryté a štyri otvorené, vyhliadkové, začali premávať od hotela Medveď na spodnom konci dnešnej Pražskej ulice až po Rothovu fabriku na patróny a do Vydrickej doliny. Trať mala dĺžku 5 800 metrov, prevádzka však fungovala len v letnej sezóne a plné uplatnenie dosiahli trolejbusy v Bratislave až po roku 1941.
Autor: združenie Devínska brána