SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

O parkovacie miesta jev Petržalke mizivý záujem

Na vyhradené parkovanie vyčlenila mestská časť 1 500 miest. Od začiatku júnao miesto požiadalo len 170 Petržalčanov. Dôvodom je vysoká cena.

Napriek tomu, že v Petržalke je problém nájsť voľné parkovacie miesto, o vyhradené parkovanie je veľmi nízky záujem. Môže za to cena 18-tisíc ročne za miesto.Napriek tomu, že v Petržalke je problém nájsť voľné parkovacie miesto, o vyhradené parkovanie je veľmi nízky záujem. Môže za to cena 18-tisíc ročne za miesto. (Zdroj: SME – PAVOL FUNTÁL)

PETRŽALKA. Od 2. júna môžu Petržalčania požiadať o pridelenie vyhradeného parkovacieho miesta. O miesta býva v iných mestských častiach veľký záujem. Očakávali ho aj v Petržalke a o žiadostiach mala rozhodnúť rýchlosť podania.

Miest je k dispozícii 1 500, doteraz si však žiadosť podalo len 170 Petržalčanov, čo znamená, že z kapacity je zatiaľ obsade­ných len vyše desať percent. „Najviac kritizovaná je v tejto súvislosti cena za miesto,“ povedal hovorca Petržalky Ľubomír Andrassy. Stojí 18-tisíc korún ročne. Napríklad v Lamači šesť-, v Dúbravke okolo päťtisíc.

Skryť Vypnúť reklamu

„Keď sa to rozráta, tak je to 50 korún na deň, čo ľudia bežne na parkoviskách počas dňa zaplatia. Problém je skôr psychologický – daň sa nedá rozrátať a zaplatiť po menších čiastkach ako v splátkovom kalendári. Záujemcovia musia celú sumu zaplatiť naraz.“ Nájom je v Petržalke rovnaký pre fyzické aj právnické osoby, platí dva roky a na jeden byt je možné získať jedno miesto.

Z peňazí, ktoré takto mestská časť získa, má ísť 70 percent do fondu statickej dopravy na vytváranie nových parkovacích miest. „Očakávame, že záujem sa zvýši potom, čo začne vyhradené parkovanie fungovať a ľudia budú miesta používať. “

Doteraz mali možnosť využívať vyhradené miesta v Petržalke len zdravotne postihnutí.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  4. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  5. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  6. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  7. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  8. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  9. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  10. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 29 338
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 26 665
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 940
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 566
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 395
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 005
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 500
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 424
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 322
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 002
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu