PETRŽALKA. S prepojením Veľkého a Malého Draždiaka v plánovanom mestskom lesoparku Draždiak Petržalka nesúhlasí. Povedal to petržalský hovorca Ľubomír Andrassy. „Dôvodom je rozdielna kvalita vody v oboch jazerách, ale tiež to, že pri prepojení Draždiakov by sa muselo vyrúbať okolo tisíc drevín.“
Nesúhlas s akýmkoľvek prepojením oboch vodných plôch je jednou z jedenástich pripomienok Odbornej komisie občanov, s ktorými sa mestská časť po stretnutí s komisiou stotožňuje.
Petržalka by mala vydať oficiálne stanovisko na zasadnutí miestneho zastupiteľstva 1. júla.
Parkovanie bez domu
Obe strany sú tiež jednotné v riešení parkovania. Sú proti výstavbe garážového domu na Starhradskej ulici. „Nesúhlasíme s novou hromadnou garážou, lebo je vo vnútrobloku a mimo riešeného územia,“ povedal Andrassy. Ako alternatívne riešenie navrhujú vybudovať parkovacie miesta po oboch stranách Kutlíkovej ulice.
„Pravdepodobne by sa musel rozšíriť odbočovací pruh, aby sa mohlo takéto státie vybudovať,“ odpovedal Andrassy na otázku, či by po vybudovaní nových miest na parkovanie mohla tadiaľ aj naďalej jazdiť MHD. Okrem toho by mohli návštevníci lesoparku či hrádze využívať parkovisko pri Bratislavskej vodárenskej spoločnosti.
Prírodný ráz územia
Mestská časť tiež navrhuje zachovať prírodný ráz územia. Podporuje osadenie nového mobiliáru, parkové úpravy či vybudovanie oddychových zón. Zachovať chce pôvodnú funkciu horárne, ktorá je jednou z mála historických budov v Petržalke. Nebránia sa ani vybudovaniu reštaurácie, žiadajú ale regulovanú prevádzku. „Aby sa nestalo, že na začiatku to bude menšia reštaurácia s občerstvením a časom sa zmení na krčmu štvrtej cenovej skupiny,“ hovorí Andrassy.
Otvorené ostávajú etapy projektu a prevádzkové náklady po vybudovaní lesoparku. Jeho urbanistickú štúdiu s návrhom prepojiť Veľký a Malý Draždiak dalo vypracovať mesto.