Cestovný lístok na MHD si treba kúpiť podľa dĺžky času jazdy, ktorý je v cestovnom poriadku. Ak z objektívnych príčin trvá cesta dlhšie, revízor by nemal udeliť pokutu. Navyše je povinný zaznamenať námietky cestujúceho.
BRATISLAVA. Cestovný lístok na mestskú hromadnú dopravu si ľudia obvykle kupujú na základe trvania jazdy do cieľovej zastávky. Ak ju predĺži spomalená premávka, cestujúci by nemal dostať pokutu.
Nestalo sa tak v prípade Žilinčana, ktorý cestoval o niekoľko minút dlhšie, ako predpokladal podľa cestovného poriadku. Dostal za to pokutu.
Kúpil si desaťminútový lístok, na svoju zastávku sa mal dostať do desiatich minút. Revízor ho kontroloval dve minúty po čase, na ktorý lístok platil. To, že sa bránil časom jazdy v cestovnom poriadku, nepomohlo.
Predseda predstavenstva dopravného podniku Branislav Zahradník povedal, že v tomto prípade zrejme išlo o chybný postup revízora. Cestujúci by mohol svoje peniaze dostať späť.
„Kľúčový je čas na cestovnom poriadku z nástupnej do cieľovej zastávky.“ Revízor na lístku zistí čas nástupu. Zahradník povedal, že by mal tiež vedieť posúdiť čas prepravy. V Bratislave sú zápchy a zdržania na cestách časté, dopravný podnik to dokáže overiť.
Revízor je povinný zapísať do záznamu aj námietky cestujúceho, ak ten s pokutou nesúhlasí. Zahradník povedal, že ak nemôže argumenty cestujúceho overiť na mieste, riešilo by sa to v námietkovom konaní.
„Sporné bývajú prestupy. Zaratúva sa totiž aj čas, ktorý cestujúci čaká na ďalší spoj.“ Cestujúci to nie vždy vedia, a potom sa bránia pokute. (dagu)