RUŽINOV. Po asanáciách v areáli bývalej kablovky v Starom Meste by sa výstavba Twin City najskôr mohla rozbehnúť na jeseň, ale na ružinovskej strane cesty.
Investor HB Reavis by tam chcel začať stavať novú autobusovú stanicu. Potvrdil to Pavel Vlček, ktorý má na starosti prípravu stavieb. Dokončiť by ju mali za 18 mesiacov, stáť bude okolo 900 miliónov korún.
Otázna pešia zóna
Krajský stavebný úrad pridelil Twin City v častiach, ktoré zasahujú do Ružinova aj Starého Mesta, stavebnému úradu v Rači. Územné rozhodnutie pre stanicu má vydávať ružinovský stavebný úrad. „Ak bude predmetom územného konania stavba, ktorá zasahuje len do územného obvodu Ružinova, nie je zo zákona dôvod určovať iný príslušný stavebný úrad,“ povedala Daniela Dolinayová z krajského stavebného úradu.
Pri vydávaní územného rozhodnutia pre stanicu môže vzniknúť problém okolo Páričkovej ulice. Magistrát tam požadoval čiastočnú pešiu zónu s trolejbusmi. Obyvatelia Páričkovej odtiaľ žiadali dopravu vylúčiť úplne. Ružinovskí poslanci ich pripomienku zahrnuli do uznesenia, ktoré schválili spolu s urbanistickou štúdiou. Tvrdili, že investor by mal požiadavky rešpektovať, stavebné povolenie na časti v Ružinove bude vydávať miestny stavebný úrad.
Každá strana chce svoje
Vlček povedal, že štúdia ráta s alternatívou čiastočnej pešej zóny s trolejbusmi. „Ako to nakoniec bude, závisí od rozhodnutia samosprávy.“
Hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová povedala, že v otázke trolejbusov sa pre mesto, ktoré rozhoduje o riešení dopravy, nič nezmenilo. Pešia zóna má byť čiastočná. Podobné je to na Obchodnej ulici, po ktorej premávajú električky. Chudinová povedala, že podľa mesta na Páričkovu patrí obsluha ekologickou hromadnou dopravou.
„Podmienka pešej zóny vzišla z pripomienok obyvateľov 500 bytov, budeme ju presadzovať,“ povedal ružinovský hovorca Maroš Smolec. „Doteraz trolejbusy jazdia len po autobusovú stanicu. V požiadavke pešej zóny sme vychádzali z reálneho stavu.“ Dodal, že by zvážili kompromis, ak by trasu trolejbusov mesto predĺžilo v prijateľnej miere.
Bez ľavých odbočení
Ružinovčania sa tiež obávali zmien v doprave po dostavbe Twin City. Vlček povedal, že dopravné riešenie investora zahŕňa širšie územie do vzdialenosti troch až štyroch križovatiek od výstavby. Navrhuje, ako ich upraviť, aby boli priepustnejšie. „Hlavne zrušením ľavých odbočovacích pruhov a pridaním priamych.“
Zrušenie ľavých odbočení podľa neho urýchli prejazd križovatkou. Pod ulicou Mlynské nivy má vzniknúť podzemný kruhový objazd. Bude jednou z možností, ako sa autá dostanú do podzemných garáží. Počas jeho výstavby sa bude dočasne jazdiť obchádzkovou trasou po ceste, ktorá vznikne v areáli Kabla.