BRATISLAVA 6. júna (SITA) - Staromestská ulica v Bratislave si vyžaduje koncepčné riešenie. V rozhovore pre agentúru SITA to povedal hlavný architekt mesta Štefan Šlachta. Komunikácia by sa totiž podľa neho mala riešiť už od nábrežia Dunaja až po Kollárovo námestie alebo Námestie slobody. Niektorí odborníci tvrdia, že dopravné riešenie by sa malo začať už na Račianskom mýte. Nové riešenie v okolí Nového mosta by bolo podľa Šlachtu ideálne, keby sa podarilo vytvoriť tzv. horné mesto. Celá dopravná sieť za Novým mostom, ako aj zjazdy z komunikácie by sa prikryli, na povrchu by mohla byť zeleň. "Ľudia z Hradu alebo z Vydrice by sa tak nepozerali na veľkú križovatku, ale záhradu," vysvetlil Šlachta. Zároveň zdôraznil, že autobusové zastávky pod Novým mostom by sa mali odstrániť. "Dnes je to bariéra medzi Vydricou a Starým Mestom," doplnil.
Architekt si vie tiež predstaviť, že by sa komunikácia zapustila o úroveň nižšie. Okrem toho by sa pod zapustenou cestou mohli vybudovať ešte dvojpodlažné podzemné garáže s vyústením do Starého Mesta.
Súčasne však upozorňuje, že by nemalo ísť o premostenie ulice, mestské múry by tak mali zostať viditeľné.
Rovnako by sa v úseku od Katedrály sv. Martina po most na Kapucínskej nemalo stavať, architekt navrhuje skôr oddychovú zónu so zeleňou a možno obslužnou komunikáciou. Ďalšia zástavba by sa mohla realizovať ako druhá strana Mikulášskej ulice. Miesto na výstavbu by sa dalo získať v prípade, keby sa zredukovala šírka Staromestskej ulice. "Dopravné pruhy tu majú šírku 3,5 metra, čo je naozaj luxusom. Vo svete zvyknú bývať niekedy len 2,7 metra," povedal architekt. Okrem toho by sa mohol zastavať priestor medzi Konventnou a Najvyšším súdom SR. Ak by sa podarilo komunikáciu zapustiť a riešiť dopravu v okolí Hodžovho námestia napríklad podzemnou križovatkou, pred Prezidentským palácom by sa podľa architekta mohlo vytvoriť veľmi pekné námestie. Konkrétne riešenia Staromestskej ulice by mal však priniesť až plánovaný jesenný workshop.
V súvislosti so Staromestskou ulicou sa spomína aj pešia zóna na nábreží. Podľa Šlachtu sa uvažuje napríklad o zapustení súčasnej komunikácie do tunela, ktorý by mohol byť k Dunaju otvorený. Alebo by sa mohla vytvoriť paralelná komunikácia na úrovni vody, podobne ako je to v Prahe, Budapešti či Paríži.