SME

Staromestskú treba riešiť najprv koncepčne, tvrdí Šlachta

BRATISLAVA 6. júna (SITA) - Staromestská ulica v Bratislave si vyžaduje koncepčné riešenie. V rozhovore pre agentúru SITA to povedal hlavný architekt mesta Štefan Šlachta. Komunikácia by sa totiž podľa ...

BRATISLAVA 6. júna (SITA) - Staromestská ulica v Bratislave si vyžaduje koncepčné riešenie. V rozhovore pre agentúru SITA to povedal hlavný architekt mesta Štefan Šlachta. Komunikácia by sa totiž podľa neho mala riešiť už od nábrežia Dunaja až po Kollárovo námestie alebo Námestie slobody. Niektorí odborníci tvrdia, že dopravné riešenie by sa malo začať už na Račianskom mýte. Nové riešenie v okolí Nového mosta by bolo podľa Šlachtu ideálne, keby sa podarilo vytvoriť tzv. horné mesto. Celá dopravná sieť za Novým mostom, ako aj zjazdy z komunikácie by sa prikryli, na povrchu by mohla byť zeleň. "Ľudia z Hradu alebo z Vydrice by sa tak nepozerali na veľkú križovatku, ale záhradu," vysvetlil Šlachta. Zároveň zdôraznil, že autobusové zastávky pod Novým mostom by sa mali odstrániť. "Dnes je to bariéra medzi Vydricou a Starým Mestom," doplnil.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Architekt si vie tiež predstaviť, že by sa komunikácia zapustila o úroveň nižšie. Okrem toho by sa pod zapustenou cestou mohli vybudovať ešte dvojpodlažné podzemné garáže s vyústením do Starého Mesta.

Súčasne však upozorňuje, že by nemalo ísť o premostenie ulice, mestské múry by tak mali zostať viditeľné.

Rovnako by sa v úseku od Katedrály sv. Martina po most na Kapucínskej nemalo stavať, architekt navrhuje skôr oddychovú zónu so zeleňou a možno obslužnou komunikáciou. Ďalšia zástavba by sa mohla realizovať ako druhá strana Mikulášskej ulice. Miesto na výstavbu by sa dalo získať v prípade, keby sa zredukovala šírka Staromestskej ulice. "Dopravné pruhy tu majú šírku 3,5 metra, čo je naozaj luxusom. Vo svete zvyknú bývať niekedy len 2,7 metra," povedal architekt. Okrem toho by sa mohol zastavať priestor medzi Konventnou a Najvyšším súdom SR. Ak by sa podarilo komunikáciu zapustiť a riešiť dopravu v okolí Hodžovho námestia napríklad podzemnou križovatkou, pred Prezidentským palácom by sa podľa architekta mohlo vytvoriť veľmi pekné námestie. Konkrétne riešenia Staromestskej ulice by mal však priniesť až plánovaný jesenný workshop.

SkryťVypnúť reklamu

V súvislosti so Staromestskou ulicou sa spomína aj pešia zóna na nábreží. Podľa Šlachtu sa uvažuje napríklad o zapustení súčasnej komunikácie do tunela, ktorý by mohol byť k Dunaju otvorený. Alebo by sa mohla vytvoriť paralelná komunikácia na úrovni vody, podobne ako je to v Prahe, Budapešti či Paríži.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 59 592
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 114
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 687
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 853
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 157
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 936
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 150
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 92 311
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 061
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 819
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 233
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 867
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 212
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu