SME
Piatok, 15. január, 2021 | Meniny má DobroslavKrížovkyKrížovky

O hlavné mesto majú turisti stále väčší záujem

Bratislava 28. mája (TASR) - Vlani prišlo do Bratislavy 735.183 návštevníkov, čo je oproti predchádzajúcemu roku viac o 7,1 percenta. Z nich 482.548 zahraničných ...

Bratislava 28. mája (TASR) - Vlani prišlo do Bratislavy 735.183 návštevníkov, čo je oproti predchádzajúcemu roku viac o 7,1 percenta. Z nich 482.548 zahraničných hostí predstavuje najviac v novodobej histórii mesta. V porovnaní s rokom 2006 bol ich nárast o 6,1 %.

"Tieto čísla sú podľa evidovaných nocľahov, s dennou návštevnosťou ich mohlo byť odhadom aj 1,5 milióna," uviedol na dnešnej tlačovej konferencii vedúci Oddelenia cestovného ruchu (CR) a medzinárodnej spolupráce magistrátu Milan Vajda. Podľa neho hlavné mesto SR už osem rokov eviduje sústavný nárast návštevníkov. Tradične najviac ich prichádza z Česka, Nemecka, Veľkej Británie, Rakúska, Poľska, Francúzska a Talianska. Bratislava sa stala zaujímavou novou destináciou s veľkým medziročným nárastom pre Chorvátsko, Írsko, Portugalsko a Čínu. Zvyšujúci záujem majú aj škandinávske krajiny. "Včera začala po siedmich rokoch lietať linka Aeroflotu, čo priaznivo ovplyvní nárast ruských návštevníkov," dodal Vajda.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa námestníčky primátora Anny Dyttertovej záujem o Bratislavu je aj zásluhou zlepšenej vnútornej organizácie na magistráte, keď sa do jedného zlúčili tri oddelenia vplývajúce na CR. Priaznivou novinkou je vytvorenie komisie CR pri mestskom zastupiteľstve, ktoré rozhoduje o finančnej podpore propagácie mesta. Zastupiteľstvo Bratislavy schválilo stratégiu rozvoja aktívneho CR na roky 2007 až 2010. V tomto roku je plánovaná účasť mesta na 11 najvýznamnejších odborných veľtrhoch v Európe. Je to aj v rámci spolupráce so Slovenskou agentúrou pre cestovný ruch a Bratislavským samosprávnym krajom.

Na návštevnosť výrazne vplývajú veľké podujatia, z nich mnohé sú medzinárodné. Mesto je v roku 2008 organizátorom alebo partnerom vyše 100 kultúrnych a iných aktivít. Niektoré majú také meno, že sú uvádzané v medzinárodných kalendároch, čo prospieva propagácii. Na organizovaní podujatí sa podieľa Bratislavské kultúrne a informačné stredisko (BKIS). Pre tohtoročnú letnú sezónu tiež pripravilo nové ponuky turistických produktov i nové zľavy pre držiteľov Bratislavskej mestskej karty. Podľa Alexandry Bučekovej z BKIS budú mať viac možností výberu voľnočasových aktivít najmä rodiny s deťmi v podobe výletov mimo Bratislavy, ale aj do iných miest, či rôznych garantovaných prehliadok mesta.

Skryť Vypnúť reklamu

BKIS má štyri turistické informačné kancelárie, v ktorých vlani vybavilo vyše 250.000 dopytov. To je šesťnásobne viac ako pred piatimi rokmi. Za rovnaké obdobie výrazne stúpla jazyková zdatnosť mestských turistických sprievodcov z ôsmich na 17 svetových jazykov i posunkovú reč. Okrem svojich pracovníkov BKIS zlepšuje informačnú zdatnosť u policajtov a ďalších pracovníkov prvého kontaktu s návštevníkmi v rámci projektu Bratislava - priateľské mesto. "Počas dvoch mesiacov sme mali sériu školení s policajtmi a recepčnými v hoteloch, ktorých považujeme za predĺženú ruku našich informačných centier," zdôvodnila Bučeková. Zámerom projektu je aj zlepšenie bezpečnosti najmä zahraničných návštevníkov, čo patrí medzi najväčšie problémy Bratislavy.

Skryť Vypnúť reklamu

ep zll

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  3. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  2. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  10. Slovaktual umožní všetkým zamestnancom bezplatné testovanie
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 19 255
  2. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 13 645
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 305
  4. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 8 470
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 8 302
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 7 870
  7. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 938
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 814
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 725
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 4 747
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu