SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky
PRE PREDĹŽENIE LINKY MHD DO HAINBURGU SA NIČ REÁLNE NEROBÍ

Linku zatiaľ nepotiahnu

Konečná rakúskej linky mohla byť aj v Hainburgu, ak by nestál vo Wolfsthale.

Linka 901 do Wolfsthalu má konečnú zastávku pri železničnej stanici.Linka 901 do Wolfsthalu má konečnú zastávku pri železničnej stanici. (Zdroj: SME – MICHAL PETRÍK)

BRATISLAVA. Od soboty premáva nová linka MHD 901 do Wolfsthalu. Pôvodne mala ísť do Hainburgu. Zástupcovia Dopravného podniku aj mesta tvrdia, že stále plánujú jej predĺženie. Zatiaľ však preto nerobia nijaké konkrétne kroky.

„Ak by sme chceli prevádzkovať linku, ktorá funguje v rámci rakúskej vnútroštátnej dopravy, museli by sme sa zaregistrovať v Rakúsku ako daňový subjekt. Nie sme súkromná firma a o takýchto krokoch by muselo najprv rozhodovať mestské zastupiteľstvo,“ povedal Branislav Zahradník, predseda predstavenstva Dopravného podniku.

Dodal, že z dopravného hľadiska by konečná v Hainburgu mala svoju logiku. „Uznávam, že by to bolo zaujímavejšie.“

Dopravný podnik o linke rokoval s Rakúšanmi takmer rok. Podľa mesta bolo z našej strany všetko pripravené a problémy vznikli na strane rakúskej administratívy. Týkali sa vydania koncesie a licencie pre slovenské autobusy na rakúskom území. Tým, že linka do Hainburgu rátala aj so zastávkou vo Wolfsthale, platili by pre ňu komplikovanejšie predpisy. Ak má spoj v Rakúsku nielen konečnú, ale aj zastávku, platí preň legislatíva ako pre rakúsku vnútroštátnu dopravu.

Na otázku, či sa problém nedal vyriešiť tým, že spoj by mal zastávku až v Hainburgu, odpovedal Zahradník, že teoreticky by to bolo možné.

„Chceli sme však spojiť okolité obce. Ak by autobus stál vo až v Hainburgu, bolo by to ako keby spoj do Devína stál až v Devíne a nezastavil v Karlovej Vsi.“

Dodal, že dôležité je aj to, že spoj má konečnú práve na železničnej stanici Wolfsthale, kde cestujúci môžu prestúpiť na rakúske vlaky a pokračovať napríklad na letisko Schwechat.

Ak by cestujúci chcel cez Wolfstahl cestovať na Schwechat, zaplatil by 50 korún za autobus, plus vlak z Wolfsthalu na Schwechat druhá trieda 7,80. Čiže asi 300 korún. Pritom z Bratislavy na Schwechat chodia pravidelné autobusové linky spod Nového Mosta a z Mlynských Nív. Z Nív sa odveziete za asi dvesto korún, spod mosta za 135.

Železnicu kraj neplánuje

V propagačnom letáku linky 901 dopravný podnik uvádza, že autobus do Wolfsthalu supluje regionálne spojenie Wolfsthal – Bratislava do dostavby železnice.


BRATISLAVA. Koľajové spojenie Wolfsthal – Bratislava kedysi zabezpečovala legendárna električka do Viedne. Obnoviť koľajové spojenie kedysi plánoval Bratislavský samosprávny kraj. Pred štyrmi rokmi jeho vtedajší zástupcovia tvrdili, že trať sa čoskoro bude realizovať. Železnice SR takéto napojenie neplánujú, tvrdia, že trať sa má riešiť na krajskej úrovni.

„Teraz sa nič také na kraji nepripravuje. Bola to iniciatíva vtedajšieho predsedu krajskej dopravnej komisie Romana Filisteina. Ten tu už nepracuje a projekt sa nerozvíja, nemáme naň peniaze,“ povedal František Nos­kovič z BSK. Železničné napojenie Wolf­sthalu by pre Bratislavu znamenalo koľajové napojenie na letisko Schwechat.

V dotazníku sa Dopravný podnik pýta cestujúcich, na čo linku využívajú. Či na cestu do práce, voľný čas, cestu do Viedne alebo na letisko. V posledných dvoch prípadoch by však cestujúci museli vo Wolfsthale prestúpiť na regionálny vlak. V súčasnosti bez prestupu chodia do Viedne vlaky každú hodinu z Petržalky a Hlavnej stanice. Spiatočný lístok Bratislava – Viedeň stojí 322 korún, cesta trvá hodinu. Cesta vlakom z Wolfsthalu do Viedne (Sudbahnhof) trvá takmer dve hodiny, na Wien–Mitte hodinu a štvrť, a lístok stojí 11.,30 eura jedna cesta. (japa)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  2. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  3. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  4. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  5. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  8. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  9. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 20 153
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 830
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 304
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 13 016
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 597
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 119
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 549
  8. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 10 468
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 103
  10. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 097
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu