SME

Starý most zrejme zbúrajú

V rámci projektu výstavby rýchloelektričkovej dráhy riešia projektanti aj úsek Starého mosta.

Automobilová doprava má ostať na Starom moste zachovaná.Automobilová doprava má ostať na Starom moste zachovaná. (Zdroj: SME – MILAN DAVID)

BRATISLAVA. Rekonštrukcia Starého mosta bude znamenať asi jeho zbúranie a postavenie nového mostného telesa aj pilierov. Takto rieši situáciu v štúdii spoločnosť Alfa 04, ktorá projektuje a bude aj zhotoviteľom dráhy rýchlej električky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na moste má pribudnúť o vyše tri roky a riešenie mosta je súčasťou tohto projektu.

Definitívne sa o budúcnosti mosta rozhodne do polovice júla, dovtedy má byť hotová kompletná dokumentácia pre územné rozhodnutie v súvislosti s jeho rekonštrukciou.

„Toto riešenie je reálne,“ povedal Tomáš Fabor, splnomocnenec primátora pre dopravné systémy. Podľa predbežných analýz by malo byť výhodnejšie postaviť úplne nový most ako rekonštruovať existujúci. Náklady však ešte vyčíslené nie sú. Podľa Fabora by mohol prispieť štát alebo aj EÚ.

SkryťVypnúť reklamu

Autá, električky, chodci

Na novom Starom moste by mali v oboch smeroch jazdiť autá, mali by tu byť obojstranné koľaje pre rýchlu električku aj chodník pre peších a pre cyklistov.

Podľa projektantov bude okrem dopravného veľmi dôležité aj architektonické riešenie nového Starého mosta.

Úsek Dunaja ako dopravného koridoru č. 7 práve v okolí Starého mosta je jedným z troch miest na Slovensku, ktoré nevyhovujú normám.

Nevyhovujú piliere ani výška

V prípade Starého mosta nevyhovuje vzdialenosť medzi piliermi ani jeho výška. V súčasnosti sú jednotlivé piliere vzdialené 86 metrov, vzdialenosť by pritom mala byť 100 metrov.

Výška mosta je desať metrov nad hladinou. Mostovka by mala byť o 1,9 metra vyššie.

Fabor dodal, že do úvahy treba brať aj podmienky, ktoré vyplynú z pripravovaného vodného diela Wolfstahl. Vyžiada si zníženie dna koryta o 4 metre.

SkryťVypnúť reklamu

Projektovaná dráha rýchloelektričky je súčasťou návrhu nosného systému MHD. V prvej etape to má byť električka premávajúca po trase Šafárikovo námestie – Starý most - Bosákova.

Estakáda po Einsteinovu

Hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová povedala, že za mostom od Viedenskej cesty po Einsteinovu ulicu by mala dráha električky prechádzať po estakáde.

Príprava projektu dráhy má trvať ešte vyše roka, realizácia ďalšie dva. Mesto má do roku 2010 na vybudovanie systému v rozpočte zatiaľ vyčlenenú čiastku vo výške 1,2 miliardy korún. Estakádu by podľa hovorkyne mali zafinancovať aj súkromní investori.

Kým prvá etapa nosného systému MHD ráta len s výstavbou trate rýchlej električky po Bosákovu s využitím Starého mosta, po dokončení má trať pokračovať stredom Petržalky - popri Chorvátskom ramene do Janíkovho dvora. Pribudnúť má aj dráha mestského vlaku, ktorá sa odkloní do tunela pod Dunajom, ktorý budú v rámci prepojenia železničných koridorov budovať železnice a budú v ňom premávať vlaky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 460
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 239
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 099
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 842
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 466
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 163
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 929
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 143
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 075
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 043
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 104
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 059
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 617
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 235
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 874
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 417
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťZatvoriť reklamu