SME

Starý most zrejme zbúrajú

V rámci projektu výstavby rýchloelektričkovej dráhy riešia projektanti aj úsek Starého mosta.

Automobilová doprava má ostať na Starom moste zachovaná.Automobilová doprava má ostať na Starom moste zachovaná. (Zdroj: SME – MILAN DAVID)

BRATISLAVA. Rekonštrukcia Starého mosta bude znamenať asi jeho zbúranie a postavenie nového mostného telesa aj pilierov. Takto rieši situáciu v štúdii spoločnosť Alfa 04, ktorá projektuje a bude aj zhotoviteľom dráhy rýchlej električky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na moste má pribudnúť o vyše tri roky a riešenie mosta je súčasťou tohto projektu.

Definitívne sa o budúcnosti mosta rozhodne do polovice júla, dovtedy má byť hotová kompletná dokumentácia pre územné rozhodnutie v súvislosti s jeho rekonštrukciou.

„Toto riešenie je reálne,“ povedal Tomáš Fabor, splnomocnenec primátora pre dopravné systémy. Podľa predbežných analýz by malo byť výhodnejšie postaviť úplne nový most ako rekonštruovať existujúci. Náklady však ešte vyčíslené nie sú. Podľa Fabora by mohol prispieť štát alebo aj EÚ.

SkryťVypnúť reklamu

Autá, električky, chodci

Na novom Starom moste by mali v oboch smeroch jazdiť autá, mali by tu byť obojstranné koľaje pre rýchlu električku aj chodník pre peších a pre cyklistov.

Podľa projektantov bude okrem dopravného veľmi dôležité aj architektonické riešenie nového Starého mosta.

Úsek Dunaja ako dopravného koridoru č. 7 práve v okolí Starého mosta je jedným z troch miest na Slovensku, ktoré nevyhovujú normám.

Nevyhovujú piliere ani výška

V prípade Starého mosta nevyhovuje vzdialenosť medzi piliermi ani jeho výška. V súčasnosti sú jednotlivé piliere vzdialené 86 metrov, vzdialenosť by pritom mala byť 100 metrov.

Výška mosta je desať metrov nad hladinou. Mostovka by mala byť o 1,9 metra vyššie.

Fabor dodal, že do úvahy treba brať aj podmienky, ktoré vyplynú z pripravovaného vodného diela Wolfstahl. Vyžiada si zníženie dna koryta o 4 metre.

SkryťVypnúť reklamu

Projektovaná dráha rýchloelektričky je súčasťou návrhu nosného systému MHD. V prvej etape to má byť električka premávajúca po trase Šafárikovo námestie – Starý most - Bosákova.

Estakáda po Einsteinovu

Hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová povedala, že za mostom od Viedenskej cesty po Einsteinovu ulicu by mala dráha električky prechádzať po estakáde.

Príprava projektu dráhy má trvať ešte vyše roka, realizácia ďalšie dva. Mesto má do roku 2010 na vybudovanie systému v rozpočte zatiaľ vyčlenenú čiastku vo výške 1,2 miliardy korún. Estakádu by podľa hovorkyne mali zafinancovať aj súkromní investori.

Kým prvá etapa nosného systému MHD ráta len s výstavbou trate rýchlej električky po Bosákovu s využitím Starého mosta, po dokončení má trať pokračovať stredom Petržalky - popri Chorvátskom ramene do Janíkovho dvora. Pribudnúť má aj dráha mestského vlaku, ktorá sa odkloní do tunela pod Dunajom, ktorý budú v rámci prepojenia železničných koridorov budovať železnice a budú v ňom premávať vlaky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  8. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 10 415
  2. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 8 523
  3. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 386
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 039
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 738
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 524
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 2 640
  8. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 2 425
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 18 585
  2. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 353
  3. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 14 702
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 280
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 11 116
  6. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 418
  7. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 7 111
  8. Ivan Mlynár: Žiadať od komunistu Fica, aby povedal o SNP pravdu – misia imposibilná. 6 404
  1. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  2. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  3. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  4. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  5. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  6. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  7. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  8. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
SkryťZatvoriť reklamu