SME

Starý most zrejme zbúrajú

V rámci projektu výstavby rýchloelektričkovej dráhy riešia projektanti aj úsek Starého mosta.

Automobilová doprava má ostať na Starom moste zachovaná.Automobilová doprava má ostať na Starom moste zachovaná. (Zdroj: SME – MILAN DAVID)

BRATISLAVA. Rekonštrukcia Starého mosta bude znamenať asi jeho zbúranie a postavenie nového mostného telesa aj pilierov. Takto rieši situáciu v štúdii spoločnosť Alfa 04, ktorá projektuje a bude aj zhotoviteľom dráhy rýchlej električky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na moste má pribudnúť o vyše tri roky a riešenie mosta je súčasťou tohto projektu.

Definitívne sa o budúcnosti mosta rozhodne do polovice júla, dovtedy má byť hotová kompletná dokumentácia pre územné rozhodnutie v súvislosti s jeho rekonštrukciou.

„Toto riešenie je reálne,“ povedal Tomáš Fabor, splnomocnenec primátora pre dopravné systémy. Podľa predbežných analýz by malo byť výhodnejšie postaviť úplne nový most ako rekonštruovať existujúci. Náklady však ešte vyčíslené nie sú. Podľa Fabora by mohol prispieť štát alebo aj EÚ.

SkryťVypnúť reklamu

Autá, električky, chodci

Na novom Starom moste by mali v oboch smeroch jazdiť autá, mali by tu byť obojstranné koľaje pre rýchlu električku aj chodník pre peších a pre cyklistov.

Podľa projektantov bude okrem dopravného veľmi dôležité aj architektonické riešenie nového Starého mosta.

Úsek Dunaja ako dopravného koridoru č. 7 práve v okolí Starého mosta je jedným z troch miest na Slovensku, ktoré nevyhovujú normám.

Nevyhovujú piliere ani výška

V prípade Starého mosta nevyhovuje vzdialenosť medzi piliermi ani jeho výška. V súčasnosti sú jednotlivé piliere vzdialené 86 metrov, vzdialenosť by pritom mala byť 100 metrov.

Výška mosta je desať metrov nad hladinou. Mostovka by mala byť o 1,9 metra vyššie.

Fabor dodal, že do úvahy treba brať aj podmienky, ktoré vyplynú z pripravovaného vodného diela Wolfstahl. Vyžiada si zníženie dna koryta o 4 metre.

SkryťVypnúť reklamu

Projektovaná dráha rýchloelektričky je súčasťou návrhu nosného systému MHD. V prvej etape to má byť električka premávajúca po trase Šafárikovo námestie – Starý most - Bosákova.

Estakáda po Einsteinovu

Hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová povedala, že za mostom od Viedenskej cesty po Einsteinovu ulicu by mala dráha električky prechádzať po estakáde.

Príprava projektu dráhy má trvať ešte vyše roka, realizácia ďalšie dva. Mesto má do roku 2010 na vybudovanie systému v rozpočte zatiaľ vyčlenenú čiastku vo výške 1,2 miliardy korún. Estakádu by podľa hovorkyne mali zafinancovať aj súkromní investori.

Kým prvá etapa nosného systému MHD ráta len s výstavbou trate rýchlej električky po Bosákovu s využitím Starého mosta, po dokončení má trať pokračovať stredom Petržalky - popri Chorvátskom ramene do Janíkovho dvora. Pribudnúť má aj dráha mestského vlaku, ktorá sa odkloní do tunela pod Dunajom, ktorý budú v rámci prepojenia železničných koridorov budovať železnice a budú v ňom premávať vlaky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  2. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu?
  3. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  4. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  6. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  7. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  8. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  1. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  2. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  3. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu?
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  6. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  7. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  8. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 18 734
  2. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 775
  3. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu? 4 760
  4. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 4 637
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 220
  6. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 3 611
  7. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 3 178
  8. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 2 851
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 148
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 15 082
  3. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 14 602
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 11 568
  5. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 9 301
  6. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 9 050
  7. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 8 931
  8. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 7 488
  1. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  2. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  3. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  4. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
  5. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS
  6. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee II. - jedno z možných objasnení
  7. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee
  8. Jiří Ščobák: Ako prísť o peniaze ľahko a rýchlo
SkryťZatvoriť reklamu