SME

Starý most zrejme zbúrajú

V rámci projektu výstavby rýchloelektričkovej dráhy riešia projektanti aj úsek Starého mosta.

Automobilová doprava má ostať na Starom moste zachovaná.Automobilová doprava má ostať na Starom moste zachovaná. (Zdroj: SME – MILAN DAVID)

BRATISLAVA. Rekonštrukcia Starého mosta bude znamenať asi jeho zbúranie a postavenie nového mostného telesa aj pilierov. Takto rieši situáciu v štúdii spoločnosť Alfa 04, ktorá projektuje a bude aj zhotoviteľom dráhy rýchlej električky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na moste má pribudnúť o vyše tri roky a riešenie mosta je súčasťou tohto projektu.

Definitívne sa o budúcnosti mosta rozhodne do polovice júla, dovtedy má byť hotová kompletná dokumentácia pre územné rozhodnutie v súvislosti s jeho rekonštrukciou.

„Toto riešenie je reálne,“ povedal Tomáš Fabor, splnomocnenec primátora pre dopravné systémy. Podľa predbežných analýz by malo byť výhodnejšie postaviť úplne nový most ako rekonštruovať existujúci. Náklady však ešte vyčíslené nie sú. Podľa Fabora by mohol prispieť štát alebo aj EÚ.

SkryťVypnúť reklamu

Autá, električky, chodci

Na novom Starom moste by mali v oboch smeroch jazdiť autá, mali by tu byť obojstranné koľaje pre rýchlu električku aj chodník pre peších a pre cyklistov.

Podľa projektantov bude okrem dopravného veľmi dôležité aj architektonické riešenie nového Starého mosta.

Úsek Dunaja ako dopravného koridoru č. 7 práve v okolí Starého mosta je jedným z troch miest na Slovensku, ktoré nevyhovujú normám.

Nevyhovujú piliere ani výška

V prípade Starého mosta nevyhovuje vzdialenosť medzi piliermi ani jeho výška. V súčasnosti sú jednotlivé piliere vzdialené 86 metrov, vzdialenosť by pritom mala byť 100 metrov.

Výška mosta je desať metrov nad hladinou. Mostovka by mala byť o 1,9 metra vyššie.

Fabor dodal, že do úvahy treba brať aj podmienky, ktoré vyplynú z pripravovaného vodného diela Wolfstahl. Vyžiada si zníženie dna koryta o 4 metre.

SkryťVypnúť reklamu

Projektovaná dráha rýchloelektričky je súčasťou návrhu nosného systému MHD. V prvej etape to má byť električka premávajúca po trase Šafárikovo námestie – Starý most - Bosákova.

Estakáda po Einsteinovu

Hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová povedala, že za mostom od Viedenskej cesty po Einsteinovu ulicu by mala dráha električky prechádzať po estakáde.

Príprava projektu dráhy má trvať ešte vyše roka, realizácia ďalšie dva. Mesto má do roku 2010 na vybudovanie systému v rozpočte zatiaľ vyčlenenú čiastku vo výške 1,2 miliardy korún. Estakádu by podľa hovorkyne mali zafinancovať aj súkromní investori.

Kým prvá etapa nosného systému MHD ráta len s výstavbou trate rýchlej električky po Bosákovu s využitím Starého mosta, po dokončení má trať pokračovať stredom Petržalky - popri Chorvátskom ramene do Janíkovho dvora. Pribudnúť má aj dráha mestského vlaku, ktorá sa odkloní do tunela pod Dunajom, ktorý budú v rámci prepojenia železničných koridorov budovať železnice a budú v ňom premávať vlaky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 147
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 8 072
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 796
  4. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 843
  5. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 971
  6. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 875
  7. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 499
  8. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 2 323
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 802
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 746
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 389
  4. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 11 253
  5. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 8 875
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 674
  7. Ján Chomík: Liek na nespavosť 7 959
  8. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 807
  1. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  2. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  3. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  4. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  5. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  7. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  8. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
SkryťZatvoriť reklamu