SME
Utorok, 26. október, 2021 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Druhý katamarán príde do Bratislavy tento piatok

BRATISLAVA 15. mája (SITA) - Druhý rýchlostný katamarán Twin City Liner 2 zakotví prvýkrát v Bratislave už tento piatok. Ako pre agentúru SITA uviedla Vladimíra Kuvíčková zo spoločnosti Bratislava Media ...

BRATISLAVA 15. mája (SITA) - Druhý rýchlostný katamarán Twin City Liner 2 zakotví prvýkrát v Bratislave už tento piatok. Ako pre agentúru SITA uviedla Vladimíra Kuvíčková zo spoločnosti Bratislava Media House, a.s., predtým ho vo viedenskom prístave slávnostne pokrstí rakúsky prezident Heinz Fischer s manželkou. "Rakúsky prezident aj viedenský primátor Michael Häupl tak využijú prvú plavbu na oficiálnu návštevu Bratislavy," spresnila. Svoju pravidelnú linkovú prepravu, medzi Bratislavou a Viedňou, začne nový katamarán 31. mája. Počet denných odchodov sa tak s dvoma loďami zvýši z doterajších tri na päť. "Najmä pre slovenských pasažierov sa tak zlepší možnosť výberu, prvýkrát budú môcť využiť Twin City Liner aj na celodenný výlet do susednej Viedne," konštatovala Kuvičková a dodala, že rakúsky prevádzkovateľ, spoločnosť Central Danube, vyšiel v ústrety záujmu niektorých bratislavských škôl a do konca júna ponúka 50-percentnú zľavu pre koncoročné školské výlety do Viedne.

Skryť Vypnúť reklamu

Takmer dvojtýždňová preprava novej lode z nórskej lodenice Batservice do materského prístavu vo Viedni sa začala 25. apríla v meste Mandal. "Keďže toto ľahké plavidlo je špeciálne vyvinuté a skonštruované pre plytké vody Dunajského kanála, bol prechod cez Severné more pomerne nebezpečný. Aby loď plavbu cez otvorené more prežila, nesmú vlny presiahnuť jeden meter," uviedla Kuvičková. Plánované dva dni plavby po Severnom mori smerom k nemeckému pobrežiu sa podľa nej predĺžili a Twin City Liner 2 musel pre vysoké vlny zakotviť na jeden deň v prístave Esberg. Odtiaľ pokračoval pozdĺž holandského pobrežia. Pri Amsterdame prešiel po 800 námorných míľach plavby z morských vôd do vnútrozemia a pokračoval holandským kanálovým systémom. Nemecké hranice prekročil pri meste Lobith, kde Twin City Liner 2 dostal licenciu pre vnútrozemskú dopravu. Ďalej pokračoval cez Nemecko až k Dunajskému kanálu pri Kehlheime. V riečnom systéme Rýn – Mohan – Dunaj prešiel 1 600 kilometrov a prekonal vyše 60 plavebných komôr. Do Viedne vplával nový katamarán v nedeľu 11. mája.

Skryť Vypnúť reklamu

Prvý katamarán začal premávať medzi rakúskym a slovenským hlavným mestom v júni 2006. Odvtedy prepravil Twin City Liner takmer 190-tisíc pasažierov a po otvorení tohtoročnej sezóny sa očakáva dvestotisíc návštevníkov. Takmer 2 000-krát sa loď obrátila z Viedne do Bratislavy a naopak. Preplávala 120 000 kilometrov, čomu pre porovnanie zodpovedá trikrát cesta okolo Zeme. S novou loďou sa prevádzka rozšíri na päť odchodov z každého mesta. Katamarány majú symbolizovať prosperujúci región Viedeň - Bratislava.

Plavba s rýchlym katamaránom trvá 75 minút. Cena lístkov sa odvíja od hodiny a dňa plavby. Najlacnejší stojí 16 eur a najdrahší 28 eur. Twin City Liner bude počas hlavnej sezóny od konca marca premávať trikrát denne, od začiatku mája štyrikrát denne, od konca mája do konca septembra bude premávať päťkrát denne a potom do začiatku novembra štyrikrát denne. Neskôr sa počet jázd zníži, v zime je napokon krátka prestávka. Kapacita lode je 106 miest, pričom na Twin City Liner 2 bude na vrchnej palube aj VIP kabína pre osem osôb a pribudne aj ďalších 12 miest. Priemerná rýchlosť, ktorou sa loď môže plaviť, je približne 60 km/h, a tak patrí k najrýchlejším turistickým lodiam na Dunaji.

Skryť Vypnúť reklamu

Za projekt zodpovedá spoločnosť Central-Danube-Gesellschaft, ktorú tvorí Wien-Holding a Raiffeisenlandesbank Niederösterreich-Wien.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  2. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  3. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma
  4. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  5. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  7. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  8. Peniaze začali strácať hodnotu, treba sa brániť!
  9. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  10. Profesor Alexy: S plastmi sa musíme naučiť zaobchádzať
  1. Takto ochránite peniaze pred infláciou
  2. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  3. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  4. Peniaze začali strácať hodnotu, treba sa brániť!
  5. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  6. Jesenný školský zber papiera je v plnom prúde
  7. Počúvali ste na cestách kazety v aute? Vieme, kto za tým stál
  8. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  9. 365.invest prináša investíciu s garantovaným výnosom
  10. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  1. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 10 387
  2. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku 9 081
  3. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 8 564
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 359
  5. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova 5 903
  6. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie 5 032
  7. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 661
  8. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 195
  9. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 128
  10. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 716
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  2. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  3. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  4. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  5. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  6. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  7. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  8. Matej Vagač: Park na Kollárovom námestí opäť v ohrození...
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 30 372
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 17 330
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 12 982
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 8 405
  5. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis) 7 109
  6. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 6 007
  7. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 5 223
  8. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 891
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  5. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu