SME

Druhý katamarán príde do Bratislavy tento piatok

BRATISLAVA 15. mája (SITA) - Druhý rýchlostný katamarán Twin City Liner 2 zakotví prvýkrát v Bratislave už tento piatok. Ako pre agentúru SITA uviedla Vladimíra Kuvíčková zo spoločnosti Bratislava Media ...

BRATISLAVA 15. mája (SITA) - Druhý rýchlostný katamarán Twin City Liner 2 zakotví prvýkrát v Bratislave už tento piatok. Ako pre agentúru SITA uviedla Vladimíra Kuvíčková zo spoločnosti Bratislava Media House, a.s., predtým ho vo viedenskom prístave slávnostne pokrstí rakúsky prezident Heinz Fischer s manželkou. "Rakúsky prezident aj viedenský primátor Michael Häupl tak využijú prvú plavbu na oficiálnu návštevu Bratislavy," spresnila. Svoju pravidelnú linkovú prepravu, medzi Bratislavou a Viedňou, začne nový katamarán 31. mája. Počet denných odchodov sa tak s dvoma loďami zvýši z doterajších tri na päť. "Najmä pre slovenských pasažierov sa tak zlepší možnosť výberu, prvýkrát budú môcť využiť Twin City Liner aj na celodenný výlet do susednej Viedne," konštatovala Kuvičková a dodala, že rakúsky prevádzkovateľ, spoločnosť Central Danube, vyšiel v ústrety záujmu niektorých bratislavských škôl a do konca júna ponúka 50-percentnú zľavu pre koncoročné školské výlety do Viedne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Takmer dvojtýždňová preprava novej lode z nórskej lodenice Batservice do materského prístavu vo Viedni sa začala 25. apríla v meste Mandal. "Keďže toto ľahké plavidlo je špeciálne vyvinuté a skonštruované pre plytké vody Dunajského kanála, bol prechod cez Severné more pomerne nebezpečný. Aby loď plavbu cez otvorené more prežila, nesmú vlny presiahnuť jeden meter," uviedla Kuvičková. Plánované dva dni plavby po Severnom mori smerom k nemeckému pobrežiu sa podľa nej predĺžili a Twin City Liner 2 musel pre vysoké vlny zakotviť na jeden deň v prístave Esberg. Odtiaľ pokračoval pozdĺž holandského pobrežia. Pri Amsterdame prešiel po 800 námorných míľach plavby z morských vôd do vnútrozemia a pokračoval holandským kanálovým systémom. Nemecké hranice prekročil pri meste Lobith, kde Twin City Liner 2 dostal licenciu pre vnútrozemskú dopravu. Ďalej pokračoval cez Nemecko až k Dunajskému kanálu pri Kehlheime. V riečnom systéme Rýn – Mohan – Dunaj prešiel 1 600 kilometrov a prekonal vyše 60 plavebných komôr. Do Viedne vplával nový katamarán v nedeľu 11. mája.

SkryťVypnúť reklamu

Prvý katamarán začal premávať medzi rakúskym a slovenským hlavným mestom v júni 2006. Odvtedy prepravil Twin City Liner takmer 190-tisíc pasažierov a po otvorení tohtoročnej sezóny sa očakáva dvestotisíc návštevníkov. Takmer 2 000-krát sa loď obrátila z Viedne do Bratislavy a naopak. Preplávala 120 000 kilometrov, čomu pre porovnanie zodpovedá trikrát cesta okolo Zeme. S novou loďou sa prevádzka rozšíri na päť odchodov z každého mesta. Katamarány majú symbolizovať prosperujúci región Viedeň - Bratislava.

Plavba s rýchlym katamaránom trvá 75 minút. Cena lístkov sa odvíja od hodiny a dňa plavby. Najlacnejší stojí 16 eur a najdrahší 28 eur. Twin City Liner bude počas hlavnej sezóny od konca marca premávať trikrát denne, od začiatku mája štyrikrát denne, od konca mája do konca septembra bude premávať päťkrát denne a potom do začiatku novembra štyrikrát denne. Neskôr sa počet jázd zníži, v zime je napokon krátka prestávka. Kapacita lode je 106 miest, pričom na Twin City Liner 2 bude na vrchnej palube aj VIP kabína pre osem osôb a pribudne aj ďalších 12 miest. Priemerná rýchlosť, ktorou sa loď môže plaviť, je približne 60 km/h, a tak patrí k najrýchlejším turistickým lodiam na Dunaji.

SkryťVypnúť reklamu

Za projekt zodpovedá spoločnosť Central-Danube-Gesellschaft, ktorú tvorí Wien-Holding a Raiffeisenlandesbank Niederösterreich-Wien.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 52 079
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 996
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 8 984
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 439
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 033
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 994
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 807
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 4 013
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 99 074
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 730
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 485
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 810
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 141
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 780
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 113
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 746
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu