SME

Na ceste pribúdajú agresívni vodiči

Predpisy sa v Bratislavskom kraji porušujú rýchlou a agresívnou jazdou. Autá sa nevyhýbajú ani vyhrade­ným pruhom a krajnici.

Vodiči porušujú predpisy rýchlou agresívnou jazdou, arogantným spôsobom jazdy po krajnici, vo vyhradenom jazdnom pruhu. Často nevyhadzujú smerovky pri zmene smeru jazdy a ignorujú červenú. Policajti v tomto roku zadokumentovali už vyše tritisíc nehôd, zomVodiči porušujú predpisy rýchlou agresívnou jazdou, arogantným spôsobom jazdy po krajnici, vo vyhradenom jazdnom pruhu. Často nevyhadzujú smerovky pri zmene smeru jazdy a ignorujú červenú. Policajti v tomto roku zadokumentovali už vyše tritisíc nehôd, zom (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. Najviac dopravných nehôd v Bratislavskom kraji sa stáva na hlavných cestných ťahoch. Dopravní policajti zadokumentovali v Bratislave a okolí od začiatku roku vyše tritisíc nehôd, pri ktorých zomrelo viac ako desať ľudí. Vodiči nedodržiavajú predpísanú rýchlosť, jazdia agresívne, pod vplyvom alkoholu, ignorujú červenú a zabúdajú na smerovky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najnehodovejšie úseky

Pre najvyššiu nehodovosť od vodičov vyžadujú zvýšenú opatrnosť a ohľaduplnosť ulice Račianska, Vajnorská, Bajkalská. Vysoký počet nehôd sa stáva aj na Nábreží arm. generála Ludvíka Svobodu, Lamačskej, Dolnozemskej, Panónskej, Ein­steinovej, Ružinovskej, Tomášikovej, Mlynských nivách a na Prístavnom moste. Peter Vittek z Krajského dopravného inšpektorátu v Bratislave povedal, že tieto úseky policajti kontrolujú najčastejšie.

SkryťVypnúť reklamu

„Zameriavajú sa najmä na rýchlu a agresívnu jazdu. Tieto priestupky sú hlavnou príčinou dopravných nehôd s ťažkými následkami.“

Polícia za prvý štvrťrok tohto roku zadržala vyše sto vodič­ských preukazov za zavinenie nehody, ohrozovanie ostatných účastníkov a jazdu pod vplyvom alkoholu.

Slušných vodičov je málo

„Niekedy mám pocit, že slušných vodičov je veľmi málo,“ hovorí Vittek. „Pri jazde v obci alebo diaľničným obchvatom predpísanou a nižšou rýchlosťou si človek pripadá ako ojedinelý zúfalec a má pocit ohrozenia. Každá dopravná značka akoby nemala žiadny význam, pokiaľ pri nej nestojí policajt.“

Vittek hovorí, že vodiči porušujú predpisy rýchlou agresívnou jazdou, arogantným spôsobom jazdy po krajnici, vo vyhradenom jazdnom pruhu. Nevyhadzujú smerovky pri zmene smeru jazdy, parkujú na vyhradenom parkovisku pre ľudí s ťažkým telesným postihnutím.

SkryťVypnúť reklamu

„Zvláštnu pozornosť si vyžaduje kategória vodičov, ktorí jazdia pod vplyvom alkoholu,“ povedal Vittek. Môžu za to dostať pokutu do 15-tisíc korún a zákaz šoférovať na dva roky.

Chodci a cyklisti

Následky dopravných nehôd bývajú najvážnejšie pre chodcov, cyklistov a motocyklistov. Policajná hovorkyňa Alena Toševová povedala, že zrážka s autom sa takmer vždy končí zranením chodca či cyklistu.

„Jazda na neosvetlenom bicykli za zníženej viditeľnosti je hazardom. Chodci zase zavinia dopravnú nehodu hlavne tým, že vozidlám vytvoria náhlu prekážku. Vbehnú do vozovky alebo prechádzajú cez cestu na mieste, ktoré na to nie je určené.“

Autá často tesne minú chodcov, ktorí bezhlavo vchádzajú na štvorprúdovú Prievozskú. Za posledné roky tu došlo k viacerým kolíziám. Podobná situácia je pred Tatracentrom, kde nepomohli ani betónové zátarasy.

SkryťVypnúť reklamu

Viac nových vodičov aj áut

Vittek hovorí, že šoféri by okrem dodržiavania pravidiel mali byť aj opatrnejší. „Každý deň pribúdajú noví vodiči, zvyšuje sa počet vozidiel, rozrastá sa výstavba bytových domov a nákupných centier. Narastajú tak problémy s prejazdnosťou ciest a parkovaním.“

Dopravní policajti podľa Vitteka budú ďalej postihovať agresívny spôsob jazdy a uplatňovať návrhy na dopravno-inžinierske riešenia.

Zomrelo už vyše desať ľudí

Policajti tento rok zadrža­li vodičské preukazy viac ako stovke vodičov, pretože spôsobili nehodu.

Za prvý štvrťrok sa v Bratislavskom kraji stalo menej dopravných nehôd ako vlani. Do konca apríla ich policajti zadokumentovali viac ako 3700, zomrelo 14 ľudí. Medzi nimi bol aj jeden cyklista a osem chodcov. Ďalší utrpeli ľahšie či ťažšie zranenia.

Peter Vittek z Krajského dopravného inšpektorátu v Bratislave povedal, že v minulom roku utrpelo 184 ľudí ťažké zranenia a 64 ľudí pri nehodách zomrelo.

Vlani policajti šoférom zadržali 333 vodičských preukazov, z toho 222 preto, že zavinili dopravnú nehodu a bezprostredne ohrozovali cestnú premávku. Za jazdu pod vplyvom alkoholu zadržali 111 vodičských preukazov.

Do začiatku apríla zistili 9179 priestupkov a zadržali 117 vodičských preukazov vodičom, ktorí zavinili nehodu a jazdili pod vplyvom alkoholu. Vittek povedal, že zadržali 380 osvedčení o technickom preukaze a 62 tabuliek s evidenčným číslom.

V niektorých týždňoch tohto roku policajti zadokumentovali až vyše 50 nehôd denne. Policajná hovorkyňa Alena Toševová povedala, že 13. marca sa stalo 52 nehôd, pri ktorých sa jeden človek ľahko zranil. Alkohol u vodičov ani v jednom z týchto prípadov nezistili, za väčšinu kolízií mohla neprimeraná rýchlosť a nedodržanie bezpečnej vzdialenosti.

V Bratislave tradične počet nehôd narastá už pri malom zhoršení počasia. Pokles teploty pod nulu napríklad 13. februára zrejme prispel k vyše 30 nehodám, ktoré sa stali len dopoludnia.

(dagu)

Dve dopravné nehody

Riziko dopravných nehôd sa zníži, ak vodiči dodržia základné pravidlá cestnej premávky. V opačnom prípade môže mať ľahostajnosť vodičov katastrofálne následky.

Jedna z váž­nych tohtoročných nehôd sa stala 23. februára pred štvrtou ráno na Račianskej ulici. Do 21-ročného mladíka narazilo auto značky Mazda, nehodu neprežil. U vodiča, 27-ročného muža z okresu Pezinok, policajti alkohol nezistili.

Druhá vážna hromadná nehoda, poznačená aj výraznou nedisciplinovanosťou vodičov, sa stala pred dvomi rokmi 30. decembra.

Na diaľnici medzi Bratislavou a Trnavou sa zrazili tri autá, do ktorých narazila aj cisterna s naftou. Prevrátila sa na dve ďalšie autá, pričom zahynuli štyria ľudia.

Napokon na diaľnici havarovalo dokopy 50 áut a nedisciplinovaní vodiči upchali diaľnicu. Sanitky, hasiči a polícia sa na miesto nehody nemohli dostať.

(sita, r)

Pomôžu aj osvetlené priechody

Vlani v júli sa mesto pripojilo k Európskej charte bezpečnosti cestnej premávky. Jej cieľom je do roku 2010 znížiť úmrtnosť na cestách o polovicu. Mesto preto naplánovalo rôzne opatrenia, ktoré majú urobiť cesty bezpečnejšie.

Do budúceho roku by v Bratislave mali pribudnúť dopytové semafory na šies­tich peších priechodoch s vysokou nehodovosťou a 15 kusov prídavného osvetlenia na priechodoch. Farebne by mali zvýrazniť 60 priechodov, najmä v blízkosti škôl.

„Bezpečnosť infraštruktúry, hlavne bezpečnosť priechodov pre chodcov rieši mesto priebežne podľa podnetov od občanov,“ povedala Mária Račková z magistrátu. „Záležať bude tiež od finančných prostriedkov.“

Dodala, že doteraz vybudovali prídavné osvetlenia priechodov pre chodcov na ôsmich miestach. Investovali do toho takmer 1,9 miliardy korún. Pribudli aj priechody pre chodcov so semaformi a bezbariérové priechody.

S chartou bezpečnosti súvisí tiež akcia Deň bez áut. „Vlaňajšou témou boli ulice bez áut. Bratislava sa aj tento rok podujatia aktívne zúčastní, aká bude téma, ešte nevieme.“

Ďalším zo záväzkov, ktoré mesto podpisom charty prijalo, bola aj modernizácia vozového parku MHD. Dopravný podnik v najbližších ro­koch pripravuje nákup 240 nízkopodlažných kĺbových autobusov a 50 nízkopodlažných veľkokapacitných kĺbových autobusov. Vozový park má vylepšiť aj modernizácia 14 autobusov a ôsmich električiek.

(dagu)

Pre vyššiu bezpečnosť

Prídavné osvetlenie priechodov pre chodcov mesto vybudovalo na Hodonínskej ceste pri Vranovičovej ulici, na Karloveskej pri zákrute pod Segnerovou, na Krížnej pri Levickej, na Špitálskej pri Hollého a Kollárskej, na Štúrovej pri Dobrovičovej, na Vajanského nábreží pri Kúpeľnej a na Vajnorskej pri Ulici odbojárov.

Pribudli tiež chodecké priechody so semaformi na Pražskej - Sokolskej, na Popradskej pri ružinovskom cintoríne a pri Iuvente je chodecký priechod s LED-diódami.

Nový bezbariérový priechod pre chodcov dalo mesto vybudovať na Mokrohájskej – Lamačskej a tiež na Podkolibskej.

(dagu)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  4. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  5. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  6. Na Marka oharka do jarka
  7. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 049
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 881
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 075
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 369
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 865
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 158
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 779
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 470
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 756
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 325
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 606
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 678
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 16 959
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 226
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 587
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu