SME

Pribudnú vozidlá aj trať

Do niekoľkých rokovmá mať dopravný podnik viac autobusov,opravené električky,tunel pod Hradoma uvažuje sa aj o novej trati.

Električkový tunel pod Hradom sa má prerábať tento rok. Rekon­štrukcia, ktorá bude riešiť priesaky aj opravu koľajovej trate, by mala stáť okolo 189 miliónov bez DPHElektričkový tunel pod Hradom sa má prerábať tento rok. Rekon­štrukcia, ktorá bude riešiť priesaky aj opravu koľajovej trate, by mala stáť okolo 189 miliónov bez DPH (Zdroj: SME – PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. O niekoľko dní by mestskej hromadnej doprave malo vypomôcť 13 prenajatých kĺbových autobusov. Bratislavský dopravný podnik si ich od banskobystrického prenajal na rok za sedem miliónov korún. Dnes sa majú prevážať do Bratislavy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nové, upravené a prenajaté

„Okamžite by to malo pomôcť pri výprave vozidiel,“ povedal predseda predstavenstva dopravného podniku Branislav Zahradník. Jazdiť by mohli pravdepodobne od budúceho pondelka na všetkých linkách, kde vypravujú kĺbové autobusy.

Na obdobie od jedného do ôsmich rokov dopravný podnik rozbehol alebo pripravuje viaceré verejné súťaže na prenájom, modernizáciu alebo nákup autobusov. Vyhodnocujú tender na prenájom 30 nízkopodlaž­ných autobusov za približne 170 miliónov korún. Schválili už súťažné podklady pre nákup 240 nízkopodlažných kĺbových

SkryťVypnúť reklamu

au­­­­­­­­­to­busov za 2,6 miliardy korún.

Do roku 2009 by mali prerobiť 14 autobusov Karosa na plynový pohon. Modernizovať plánujú aj osem električiek. V štádiu návrhu je nákup 50 nízkopodlažných veľkokapacitných kĺbo­vých autobusov, na ktorý rátajú so sumou 600 miliónov korún.

Generálny riaditeľ dopravného podniku Róbert Kadnár povedal, že riešiť chcú aj obstarávanie nových trolejbusov.

Bezpečnosť podľa hasičov

Tento rok sa má opraviť električkový tunel pod Hradom. Zahradník povedal, že zatiaľ predpokladajú začiatok prác na september až október. „Závisí to od toho, či nenastanú komplikácie, ktoré by to zdržali.“

Po rekonštrukcii má byť tunel bezpečný tak ako predpisujú európske normy. Podmienky pre bezpečnosť stanovili hasiči.

SkryťVypnúť reklamu

„Obnoví sa úniková cesta na Palisády, zavedie sa požiarny vodovod.“ Tunel budú 24 hodín denne monitorovať. Signalizačné zariadenia v krízovej situácii zabránia, aby tam vošli ďalšie električky aj aby sa tam dostali hasičské autá.

Rača, Vajnory a Zlaté piesky

Smer od Vajnôr je zahltený individuálnou dopravou. Nároky ešte zvýši plánovaná urbanizácia lokality Zlaté piesky – Vajnory – Rendez. Kadnár povedal, že majú dopravnú štúdiu električkovej trate, ktorá navrhuje tri trasy. Prepojiť má Raču, Vajnory a Cepit alebo Krasňany, Rendez, Vajnory, Cepit či Zlaté piesky, Vajnory a Cepit. Náklady závisia od výberu a kombinácie trás, pohybujú sa od 480 miliónov po 2,1 miliardy korún. Peniaze by chceli získať aj z európskych fondov a od investorov z týchto lokalít. (dagu)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 449
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 204
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 143
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 822
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 460
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 158
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 921
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 165
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 068
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 038
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 103
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 056
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 603
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 235
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 865
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 432
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťZatvoriť reklamu