BRATISLAVA. Prepojenie železničných koridorov v meste už má reálne kontúry. Cez Bratislavu má viesť sieť železníc TEN-T, prepojí Paríž a Viedeň. Mohla by slúžiť aj ako nosný dopravný systém MHD. „Pracuje sa na zámere, príprava ale musí bežať paralelne so zmenou územného plánu,“ hovorí generálny riaditeľ Dopravoprojektu Gabriel Koczkáš.
Zmenu musia najskôr prerokovať mestskí poslanci. Tomáš Fabor, spolnomocnenec primátora pre koľajové systémy povedal, že to môže trvať aj rok. „Urobíme všetko pre to, aby neboli zbytočné prieťahy.“
Koridor by mal viesť hlavne podzemím. Dopravoprojekt uvažuje nad podobnou technológiou, akú využili Rakúšania pri predlžovaní viedenského metra pred majstrovstvami Európy vo futbale. Časť projektoval slovenský architekt Vladimír Šimko.