SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky
VÝHERCOV SÚŤAŽE MESTO NA DVA ROKY SPLNOMOCNÍ UZATVÁRAŤ ZMLUVY SO ZÁUJEMCAMI O REKLAMU

Mesto sa nechce starať o reklamu

Pripravovanú koncepciu umiestňovania reklamy mesto na dva roky nahradilo verejnou súťažou.

Magistrát tvrdí, že na nových reklamných paneloch si nerobí žiadnu kampaň. Spoločnosť JC Decaux, ktorej patria, mesto požiadala, aby neobsadený priestor využilo na svoju imidžovú prezentáciu.Magistrát tvrdí, že na nových reklamných paneloch si nerobí žiadnu kampaň. Spoločnosť JC Decaux, ktorej patria, mesto požiadala, aby neobsadený priestor využilo na svoju imidžovú prezentáciu. (Zdroj: SME – PETER ŽÁKOVIČ)

BRATISLAVA. V uliciach sa objavili nové reklamné panely s netradičnými rozmermi a sloganom Byť Bratislavčanmi nás baví. Patria spoločnosti JC Decaux, ktorá inštaluje presklené prístrešky na zastávkach MHD.

Výhody za kryté zastávky

Hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová povedala, že mesto spoločnosti prenajalo pozemky na umiestnenie 150 týchto reklamných zariadení, za čo od nej získa 250 prístreškov na zastávky. Vyplýva to zo zmluvy, ktorú JC Decaux uzavrela s mestom už pred niekoľkými rokmi.

„Nerobíme si na zariadeniach žiadnu kampaň,“ hovorí Chudinová v súvislosti so sloganom. „Spoločnosť len požiadala mesto, aby neobsadený priestor využilo na svoju imidžovú prezentáciu.“

Skryť Vypnúť reklamu

Firma JC Decaux dováža a inštaluje presklené prístrešky na území mesta od roku 1990. Výstavba jedného stojí podľa magistrátu asi 250-tisíc korún. Náklady sa firme vracajú z príjmov za reklamu v osvetlených vitrínach, všetko je jej majetkom. Zmluva s mestom jej tu zaisťuje výhody. V určitej vzdialenosti nesmie byť iné reklamné zariadenie. „Mesto je so spoločnosťou stále v rokovaní a snaží sa túto podmienku v zmluve zmierniť.“

Podobná situácia je aj okolo pražských zastávok MHD. „JC Decaux tu má dlhodobú exkluzivitu,“ povedal hovorca pražského magistrátu Jiří Wolf. „Z nášho prieskumu vyplýva, že podobné zmluvy má táto spoločnosť v celej Európe.“

O reklamu sa postarajú súkromné firmy

Aké reklamné zariadenia by v Bratislave mali byť a na akých miestach, mala stanoviť koncepcia rozmiestňovania reklamy. „Mesto ju na najbližšie dva roky nahradilo verejnou súťažou,“ hovorí Chudinová. Nájom pozemkov na umiestňovanie reklamy vyhrali dve firmy – MG Advertising a ROS reklamná obchodná spoločnosť. Rozhodujúca bola pre mesto cena nájomného.

Skryť Vypnúť reklamu

Chudinová povedala, že výhercovia budú zároveň koordinovať reklamu, umiestňovať môžu zariadenia vlastné aj iných záujemcov. Budú splnomocnené uzatvárať s nimi zmluvy. „Dôvodom je, aby mesto nemuselo prichádzať do kontaktu s každým, kto chce mať reklamu.“

S koncepciou sa počká

Na základe vyhodnotenia dvoj­ročného obdobia takéhoto fungovania majú vzniknúť zásady novej koncepcie. Platí však, že reklamné zariadenia sa nebudú umiestňovať v stredových pásoch komunikácií. „V súčasnosti reklamné spoločnosti ohlasujú ukončenie zmlúv, ktoré umožňovali existenciu takýchto zariadení.“ Ak reklamy zo stredových pásov neodstránia, urobí to mesto na ich náklady.

„Od verejnej súťaže hlavné mesto očakáva zvýšenie príjmov z reklamy o približne 250 percent, teda na úrovni 20 miliónov korún.“

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Vitajte v postapokalyptickom svete
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  5. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Úprava osobného motorového vozidla
  9. Important information for Brazilians living in Slovakia
  10. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 994
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 245
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 721
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 968
  5. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 11 841
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 11 158
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 159
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 598
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 513
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 363
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu