SME

Mesto sa nechce starať o reklamu

Pripravovanú koncepciu umiestňovania reklamy mesto na dva roky nahradilo verejnou súťažou.

Magistrát tvrdí, že na nových reklamných paneloch si nerobí žiadnu kampaň. Spoločnosť JC Decaux, ktorej patria, mesto požiadala, aby neobsadený priestor využilo na svoju imidžovú prezentáciu.Magistrát tvrdí, že na nových reklamných paneloch si nerobí žiadnu kampaň. Spoločnosť JC Decaux, ktorej patria, mesto požiadala, aby neobsadený priestor využilo na svoju imidžovú prezentáciu. (Zdroj: SME – PETER ŽÁKOVIČ)

BRATISLAVA. V uliciach sa objavili nové reklamné panely s netradičnými rozmermi a sloganom Byť Bratislavčanmi nás baví. Patria spoločnosti JC Decaux, ktorá inštaluje presklené prístrešky na zastávkach MHD.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výhody za kryté zastávky

Hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová povedala, že mesto spoločnosti prenajalo pozemky na umiestnenie 150 týchto reklamných zariadení, za čo od nej získa 250 prístreškov na zastávky. Vyplýva to zo zmluvy, ktorú JC Decaux uzavrela s mestom už pred niekoľkými rokmi.

„Nerobíme si na zariadeniach žiadnu kampaň,“ hovorí Chudinová v súvislosti so sloganom. „Spoločnosť len požiadala mesto, aby neobsadený priestor využilo na svoju imidžovú prezentáciu.“

SkryťVypnúť reklamu

Firma JC Decaux dováža a inštaluje presklené prístrešky na území mesta od roku 1990. Výstavba jedného stojí podľa magistrátu asi 250-tisíc korún. Náklady sa firme vracajú z príjmov za reklamu v osvetlených vitrínach, všetko je jej majetkom. Zmluva s mestom jej tu zaisťuje výhody. V určitej vzdialenosti nesmie byť iné reklamné zariadenie. „Mesto je so spoločnosťou stále v rokovaní a snaží sa túto podmienku v zmluve zmierniť.“

Podobná situácia je aj okolo pražských zastávok MHD. „JC Decaux tu má dlhodobú exkluzivitu,“ povedal hovorca pražského magistrátu Jiří Wolf. „Z nášho prieskumu vyplýva, že podobné zmluvy má táto spoločnosť v celej Európe.“

O reklamu sa postarajú súkromné firmy

Aké reklamné zariadenia by v Bratislave mali byť a na akých miestach, mala stanoviť koncepcia rozmiestňovania reklamy. „Mesto ju na najbližšie dva roky nahradilo verejnou súťažou,“ hovorí Chudinová. Nájom pozemkov na umiestňovanie reklamy vyhrali dve firmy – MG Advertising a ROS reklamná obchodná spoločnosť. Rozhodujúca bola pre mesto cena nájomného.

SkryťVypnúť reklamu

Chudinová povedala, že výhercovia budú zároveň koordinovať reklamu, umiestňovať môžu zariadenia vlastné aj iných záujemcov. Budú splnomocnené uzatvárať s nimi zmluvy. „Dôvodom je, aby mesto nemuselo prichádzať do kontaktu s každým, kto chce mať reklamu.“

S koncepciou sa počká

Na základe vyhodnotenia dvoj­ročného obdobia takéhoto fungovania majú vzniknúť zásady novej koncepcie. Platí však, že reklamné zariadenia sa nebudú umiestňovať v stredových pásoch komunikácií. „V súčasnosti reklamné spoločnosti ohlasujú ukončenie zmlúv, ktoré umožňovali existenciu takýchto zariadení.“ Ak reklamy zo stredových pásov neodstránia, urobí to mesto na ich náklady.

„Od verejnej súťaže hlavné mesto očakáva zvýšenie príjmov z reklamy o približne 250 percent, teda na úrovni 20 miliónov korún.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 999
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 370
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 638
  4. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 289
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 798
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 787
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 264
  8. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 2 110
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 478
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 374
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 588
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 8 590
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 236
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 5 904
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 829
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 358
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu