SME

Mesto sa nechce starať o reklamu

Pripravovanú koncepciu umiestňovania reklamy mesto na dva roky nahradilo verejnou súťažou.

Magistrát tvrdí, že na nových reklamných paneloch si nerobí žiadnu kampaň. Spoločnosť JC Decaux, ktorej patria, mesto požiadala, aby neobsadený priestor využilo na svoju imidžovú prezentáciu.Magistrát tvrdí, že na nových reklamných paneloch si nerobí žiadnu kampaň. Spoločnosť JC Decaux, ktorej patria, mesto požiadala, aby neobsadený priestor využilo na svoju imidžovú prezentáciu. (Zdroj: SME – PETER ŽÁKOVIČ)

BRATISLAVA. V uliciach sa objavili nové reklamné panely s netradičnými rozmermi a sloganom Byť Bratislavčanmi nás baví. Patria spoločnosti JC Decaux, ktorá inštaluje presklené prístrešky na zastávkach MHD.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výhody za kryté zastávky

Hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová povedala, že mesto spoločnosti prenajalo pozemky na umiestnenie 150 týchto reklamných zariadení, za čo od nej získa 250 prístreškov na zastávky. Vyplýva to zo zmluvy, ktorú JC Decaux uzavrela s mestom už pred niekoľkými rokmi.

„Nerobíme si na zariadeniach žiadnu kampaň,“ hovorí Chudinová v súvislosti so sloganom. „Spoločnosť len požiadala mesto, aby neobsadený priestor využilo na svoju imidžovú prezentáciu.“

SkryťVypnúť reklamu

Firma JC Decaux dováža a inštaluje presklené prístrešky na území mesta od roku 1990. Výstavba jedného stojí podľa magistrátu asi 250-tisíc korún. Náklady sa firme vracajú z príjmov za reklamu v osvetlených vitrínach, všetko je jej majetkom. Zmluva s mestom jej tu zaisťuje výhody. V určitej vzdialenosti nesmie byť iné reklamné zariadenie. „Mesto je so spoločnosťou stále v rokovaní a snaží sa túto podmienku v zmluve zmierniť.“

Podobná situácia je aj okolo pražských zastávok MHD. „JC Decaux tu má dlhodobú exkluzivitu,“ povedal hovorca pražského magistrátu Jiří Wolf. „Z nášho prieskumu vyplýva, že podobné zmluvy má táto spoločnosť v celej Európe.“

O reklamu sa postarajú súkromné firmy

Aké reklamné zariadenia by v Bratislave mali byť a na akých miestach, mala stanoviť koncepcia rozmiestňovania reklamy. „Mesto ju na najbližšie dva roky nahradilo verejnou súťažou,“ hovorí Chudinová. Nájom pozemkov na umiestňovanie reklamy vyhrali dve firmy – MG Advertising a ROS reklamná obchodná spoločnosť. Rozhodujúca bola pre mesto cena nájomného.

SkryťVypnúť reklamu

Chudinová povedala, že výhercovia budú zároveň koordinovať reklamu, umiestňovať môžu zariadenia vlastné aj iných záujemcov. Budú splnomocnené uzatvárať s nimi zmluvy. „Dôvodom je, aby mesto nemuselo prichádzať do kontaktu s každým, kto chce mať reklamu.“

S koncepciou sa počká

Na základe vyhodnotenia dvoj­ročného obdobia takéhoto fungovania majú vzniknúť zásady novej koncepcie. Platí však, že reklamné zariadenia sa nebudú umiestňovať v stredových pásoch komunikácií. „V súčasnosti reklamné spoločnosti ohlasujú ukončenie zmlúv, ktoré umožňovali existenciu takýchto zariadení.“ Ak reklamy zo stredových pásov neodstránia, urobí to mesto na ich náklady.

„Od verejnej súťaže hlavné mesto očakáva zvýšenie príjmov z reklamy o približne 250 percent, teda na úrovni 20 miliónov korún.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 449
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 204
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 143
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 822
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 460
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 158
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 921
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 165
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 068
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 038
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 103
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 056
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 603
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 235
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 865
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 432
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťZatvoriť reklamu