BRATISLAVA. Posledné voľné pozemky v administratívnej zóne v okolí ulice Mlynské nivy sa zapĺňajú. Najnovšie sa búrali staré budovy na parcele oproti podzemnej garáži na Plynárenskej. Pozemok je už ohradený a pripravený na výkopové práce.
V uplynulých rokoch sa bývalá priemyselná zóna od Kabla po Bajkalskú ulicu zmenila. Vznikli a vznikajú tu administratívne stavby s tisíckami zamestnancov. V ich okolí sa v pracovnom čase parkuje na chodníkoch aj na bývalej zeleni. Každá ďalšia stavba pritom situáciu s parkovaním zhoršuje.
Mesto: Plán dopravy mešká
Predstavitelia bratislavského magistrátu priznali, že koncepcia dopravy v meste mešká za stavebným boomom.
Územné plány zón, akú plánuje mestská časť Ružinov práve na územie Bajkalská – Mlynské nivy, rátajú len s normatívnym počtom parkovacích miest, ktoré musia vytvoriť pri svojich stavbách investori. Mesto samo parkovacie miesta neplánuje.
Na návrhu urbanistickej štúdie zóny Bajkalská – Mlynské nivy, ktorú zaplatia investori, sa podľa ružinovskej samosprávy podieľali dopravní inžinieri. Tí navrhujú na ulici Mlynské nivy okrem dvoch existujúcich ešte ďalší kruhový objazd. S verejným parkoviskom sa ani tu neráta.
Okolo zákona je ticho
V januári predstavili primátori krajských miest zo združenia K8 návrh zákona o miestnom poplatku za zaťaženie komunikácií. Ten má pritlačiť na investorov najmä v husto zastavaných zónach.
„Návrh sme poslali na úrad vlády, doteraz nás nik vo veci oficiálne nekontaktoval,“ povedala Eva Chudinová, hovorkyňa bratislavského magistrátu. Naposledy hovorili o návrhu premiér Robert Fico a primátor Bratislavy Andrej Ďurkovský koncom marca.
Zákon mal umožniť obciam, aby vyrubili investorom, ktorí už získali stavebné povolenie, • ednorazový poplatok. Jeho výška by sa určovala v závislosti od počtu parkovacích miest, ktoré musí investor postaviť.
Magistrát odmietol úvahy, že zákon môže situáciu s parkovaním ešte zhoršiť, lebo bude motivovať investorov, aby stavali čo najmenej parkovacích miest. Počet parkovacích miest určuje norma, čiže naopak, investori budú motivovaní stavať primeranejšie.
Norma, ktorá určuje počty povinných parkovacích miest, však podľa kritikov nestačí. Ivan Bútora, poslanec miestneho zastupiteľstva a odborník na dopravu povedal, že problém je v domnelom práve motoristov na parkovanie zdarma.