SME

Druhý katamarán bude do Viedne premávať od konca mája

BRATISLAVA 26. marca (SITA) - Medzi Bratislavou a Viedňou bude od druhej polovice mája premávať ďalší rýchlostný katamarán "Twin City Liner 2". Na dnešnej tlačovej besede to povedal riaditeľ rakúskej ...

BRATISLAVA 26. marca (SITA) - Medzi Bratislavou a Viedňou bude od druhej polovice mája premávať ďalší rýchlostný katamarán "Twin City Liner 2". Na dnešnej tlačovej besede to povedal riaditeľ rakúskej spoločnosti Central Danube Region Ronald Schrems, ktorá Twin City Liner prevádzkuje. Vďaka posilneniu ďalším katamaránom sa podľa neho optimalizuje aj cestovný poriadok a z hlavného mesta bude možné denne podnikať atraktívne výlety do Viedne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako tiež uviedol, spoločnosť pripravila pre mladých ľudí z Bratislavy prekvapenie, kedy budú môcť slovenské deti a mládež do 16 rokov v sprievode dospelej platiacej osoby cestovať do konca mája zadarmo. "Akcia je orientovaná najmä na starých rodičov, ktorí nemajú možnosť zaplatiť dvoje cestovné. Veríme pritom, že i touto cestou sa nám podarí urobiť cestovanie Twin City Linerom atraktívnejšie," konštatoval Schrems. Srdcia Bratislavčanov si chcú podľa neho získať aj úpravou cien regulárneho prevádzkovania plánu, vďaka čomu sú cesty z Bratislavy do Viedne lacnejšie, rýchlejšie a pohodlnejšie. Výstavba druhého katamaránu sa začala vlani 1. augusta v nórskej lodenici, odkiaľ ho po presne určenej trase prepravia až do Viedne. Náklady na výstavbu lode sú približne tri milióny eur.

SkryťVypnúť reklamu

Franz Schimek z Viedenského školského úradu uviedol, že vďaka rýchlolodi Twin City Liner sa počas marca uskutočnil aj dvojtýždňový výmenný projekt medzi bratislavskými a viedenskými žiakmi s názvom 1000twins. Jeho cieľom je podporovať vzdelávanie žiakov z oboch hlavných miest a ich vzájomné spoznávanie sa. Má im tiež ponúknuť možnosť zdokonalenia sa vo vzájomnej komunikácii. "Twin City Liner bol od začiatku vnímaný ako projekt, ktorý mal symbolizovať spojenie dvoch hlavných miest na Dunaji a podporovať u verejnosti záujem o ich vzájomné spoznávanie. Všetky tieto ciele sa dosiahli vďaka výmennému pobytu 500 viedenských a 500 bratislavských študentov v oboch mestách, kam sa prepravovali práve vďaka katamaránu," zdôvodnil. Ako pre agentúru SITA povedala Lucia Takáčová z Krajského školského úradu v Bratislave, študenti navštevovali počas výmenných pobytov školy, prezreli si kultúrne pamiatky oboch miest a zároveň sa zapájali do rôznych aktivít a programov, vďaka ktorým si zdokonaľovali svoje jazykové schopnosti. Zážitky, skúsenosti a postrehy žiakov oboch miest sú zverejnené v dvojjazyčnej publikácii 1000twins. "Projekt 1000twins sa vyvinul do kontinuálnej spolupráce medzi oboma mestami a pokračuje ako samotný projekt. Deti medzi sebou nadviazali priateľské vzťahy, sú v e-mailovom kontakte a tiež sa navštevujú. A to bolo aj hlavným poslaním tejto akcie," dodal Schimek. Takáčová a Schimek potvrdili, že v budúcom roku plánujú v podobnom projekte pokračovať, aby medzi susednými mestami na Dunaji upevnili existujúce kontakty a tiež vybudovali nové.

SkryťVypnúť reklamu

Prvý a zatiaľ jediný katamarán začal premávať medzi rakúskym a slovenským hlavným mestom v júni 2006. Odvtedy prepravil Twin City Liner takmer 190-tisíc pasažierov a po otvorení tohtoročnej sezóny sa očakáva dvestotisíc návštevníkov. Takmer 2 000-krát sa loď obrátila z Viedne do Bratislavy a naopak. Preplávala 120 000 kilometrov, čomu pre porovnanie zodpovedá trikrát cesta okolo Zeme. S novou loďou sa prevádzka rozšíri na päť odchodov z každého mesta. Katamarány majú symbolizovať prosperujúci región Viedeň - Bratislava.

Plavba s rýchlym katamaránom trvá 75 minút. Cena lístkov sa odvíja od hodiny a dňa plavby. Najlacnejší stojí 16 eur a najdrahší 28 eur. Twin City Liner bude počas hlavnej sezóny od konca marca premávať trikrát denne, od začiatku mája štyrikrát denne, od konca mája do konca septembra bude premávať päťkrát denne a potom do začiatku novembra štyrikrát denne. Neskôr sa počet jázd zníži, v zime je napokon krátka prestávka. Kapacita lode je 106 miest, pričom na Twin City Liner 2 bude na vrchnej palube aj VIP kabína pre osem osôb a pribudne aj ďalších 12 miest. Priemerná rýchlosť, ktorou sa loď môže plaviť, je približne 60 km/h, a tak patrí k najrýchlejším turistickým lodiam na Dunaji.

SkryťVypnúť reklamu

Za projekt zodpovedá spoločnosť Central-Danube-Gesellschaft, ktorú tvorí Wien-Holding a Raiffeisenlandesbank Niederösterreich-Wien.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 78 744
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 399
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 112
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 974
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 222
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 205
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 289
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 637
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 561
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 51 467
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 204
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 357
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 957
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 673
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 10 072
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
SkryťZatvoriť reklamu