BRATISLAVA, HAINBURG. Do konca apríla majú poslanci kraja Niederösterreich čas na to, aby sa vyjadrili k udeleniu licencie pre linku Bratislava – Wolfstahl. Chce ju prevádzkovať Bratislavský Dopravný podnik a má byť súčasťou MHD.
Od leta rokoval dopravný podnik s Rakúšanmi o vytvorení linky do Hainburgu, mesto rátalo so spustením linky 21. decembra – v deň vstupu Slovenska do Schengenu.
Podľa zástupcov mesta bolo z našej strany všetko pripravené na prevádzku a problémy vznikli na strane rakúskej administratívy a týkali sa práve vydania koncesie a licencie pre slovenské autobusy na premávku na rakúskom území.
Konečná: Wolfstahl
„Rozhodli sme sa preto presadiť najprv kratšiu trasu, s konečnou vo Wolfstahle,“ povedal námestník primátora Milan Cílek. Dodal, že na takýto krátky úsek a s konečnou vo Wolfstahle nie je potrebné získať koncesiu na prevázkovanie autobusovej dopravy v Rakúsku, ako by to bolo v prípade, ak by mala linka konečnú v Hainburgu. Potrebná je len licencia na konkrétnu linku.
„Keď bude vybavená linka do Wolfstahlu, budeme sa snažiť o jej predlženie do Hainburgu,“ povedal Cílek. Na linku MHD do Hainburgu čakajú najmä Bratislavčania, ktorí sem chodia na výlety a bicyklovať. Hainburčania zase navštevujú Bratislavu pre nákupy.
Dvojdomí Bratislavčania
Vhod by prišla aj niektorým „dvojdomým“ Bratislavčanom. Najmä tým, čo sa presťahovali do Hainburgu, ale pracujú naďalej v Bratislave. Majú problém dostať sa napríklad ráno do práce, lebo prvý autobus, ktorý ide z Viedne cez Hainburg, ide o 7.45 a do Bratislavy prichádza až o pol deviatej. Hainburg je vzdušnou čiarou od Bratislavského hradu vzdialený dvanásť kilometrov.
Medzi linky MHD, ktoré majú najdlhšiu trasu od centra mesta, patrí linka do Chorvátskeho Grobu (vzdialenosť asi 20 kilometrov), do Záhorskej Bystrice, Čunova či Devínskej Novej Vsi.
Taxikári: Je to háklivá téma
O tom, ako je to s povolením podnikať na rakúskych cestách taxíkmi, ktoré vozia zákazníkov z Bratislavy napríklad na letisko Schwechat, taxikári zväčša hovoriť nechcú.
„Je to háklivá téma, netreba to rozbabrávať. Oficiálne je to však tak, že na Slovensku existuje štatút takzvanej medzinárodnej taxislužby. Dá sa vybaviť, ale stojí to peniaze a sú s tým spojené aj určité podmienky,“ hovorí jeden z nich.
Dodáva, že možnosťou je aj jazda vo „forme“ osobného auta, čiže bez označenia a transparentu taxi.
„Nestretol som sa s tým, že by našich taxikárov v Rakúsku na cestách zastavovali a kontrolovali policajti,“ dodal.