SME

Linka sa scvrkla po Wolfstahl

O tom, či bude premávať MHD do Wolfstahlu, rozhodnú do konca apríla poslanci kraja Niederösterreich.Bratislava sa rozhodla presadzovať linku do Hainburgu na dvakrát.

BRATISLAVA, HAINBURG. Do konca apríla majú poslanci kraja Niederösterreich čas na to, aby sa vyjadrili k udeleniu licencie pre linku Bratislava – Wolfstahl. Chce ju prevádzkovať Bratislavský Dopravný podnik a má byť súčasťou MHD.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Od leta rokoval dopravný podnik s Rakúšanmi o vytvorení linky do Hainburgu, mesto rátalo so spustením linky 21. decembra – v deň vstupu Slovenska do Schengenu.

Podľa zástupcov mesta bolo z našej strany všetko pripravené na prevádzku a problémy vznikli na strane rakúskej administratívy a týkali sa práve vydania koncesie a licencie pre slovenské autobusy na premávku na rakúskom území.

SkryťVypnúť reklamu

Konečná: Wolfstahl

„Rozhodli sme sa preto presadiť najprv kratšiu trasu, s konečnou vo Wolfstahle,“ povedal námestník primátora Milan Cílek. Dodal, že na takýto krátky úsek a s konečnou vo Wolfstahle nie je potrebné získať koncesiu na prevázkovanie autobusovej dopravy v Rakúsku, ako by to bolo v prípade, ak by mala linka konečnú v Hainburgu. Potrebná je len licencia na konkrétnu linku.

„Keď bude vybavená linka do Wolfstahlu, budeme sa snažiť o jej predlženie do Hainburgu,“ povedal Cílek. Na linku MHD do Hainburgu čakajú najmä Bratislavčania, ktorí sem chodia na výlety a bicyklovať. Hainburčania zase navštevujú Bratislavu pre nákupy.

Dvojdomí Bratislavčania

Vhod by prišla aj niektorým „dvojdomým“ Bratislavčanom. Najmä tým, čo sa presťahovali do Hainburgu, ale pracujú naďalej v Bratislave. Majú problém dostať sa napríklad ráno do práce, lebo prvý autobus, ktorý ide z Viedne cez Hainburg, ide o 7.45 a do Bratislavy prichádza až o pol deviatej. Hainburg je vzdušnou čiarou od Bratislavského hradu vzdialený dvanásť kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Medzi linky MHD, ktoré majú najdlhšiu trasu od centra mesta, patrí linka do Chorvátskeho Grobu (vzdialenosť asi 20 kilometrov), do Záhorskej Bystrice, Čunova či Devínskej Novej Vsi.

Taxikári: Je to háklivá téma

O tom, ako je to s povolením podnikať na rakúskych cestách taxíkmi, ktoré vozia zákazníkov z Bratislavy napríklad na letisko Schwechat, taxikári zväčša hovoriť nechcú.

„Je to háklivá téma, netreba to rozbabrávať. Oficiálne je to však tak, že na Slovensku existuje štatút takzvanej medzinárodnej taxislužby. Dá sa vybaviť, ale stojí to peniaze a sú s tým spojené aj určité podmienky,“ hovorí jeden z nich.

Dodáva, že možnosťou je aj jazda vo „forme“ osobného auta, čiže bez označenia a transparentu taxi.

„Nestretol som sa s tým, že by našich taxikárov v Rakúsku na cestách zastavovali a kontrolovali policajti,“ dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 861
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 12 525
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 263
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 320
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 971
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 874
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 266
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 110
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 553
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 204
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 035
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 139
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 582
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 695
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 426
  8. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 8 319
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu