Na Šafárikovom námestí sa už vystriedala druhá „spievajúca“ zastávka. Najprv tu bol panel s reklamou na muzikál ABBY, ešte dovčera tu hrala cestujúcim na čakačke skupina Simple plan.
V nekončiacej slučke tu obiehala dokola pieseň When Im gone. „Čakám tu každý deň a dosť mi tá hudba lezie na nervy. Keby aspoň hrali nejakú peknú melodickú pesničku,“ hovorí staršia pani z Petržalky.
„Veru, na toto si ani nazatancujete,“ pridáva sa pán, ktorý si do prístrešku sadol aj s dvoma psami. Dodáva, že on si ani nevšimol, že tu hrá nejaká hudba. „Slabo počujem, takže je mi to jedno. Hudba už nie je pre mňa, to je pre mladých.“
Iné boli reakcie školákov. „Páči sa mi to. Rád počúvam hudbu. Je jedno akú,“ hovorí 12-ročný Peter, ktorý si pri hudobnej zastávke dáva párok v rožku.
Predseda predstavenstva bratislavského dopravného podniku Branislav Zahradník povedal, že na to, aké reklamy umiestňuje na zástavky spoločnosť, ktorá ich má od mesta v správe, nemá dosah. „Okrem toho, že tu zastavuje mestská doprava, nemáme s tým nič spoločné,“ dodal.
Väčšinu prístreškov zastávok MHD má od mesta v správe spoločnosť JCDecaux – na vlastné náklady postavila prístrešky, pozemky má za to od mesta k dispozícii bezplatne.
Na naše otázky, prečo umiestňuje práve na zastávky takúto agresívnu formu reklamy, nám nik z jej zástupcov neodpovedal. Podľa našich informácií však týmto firma neporušuje žiaden zákon o reklame a sťažnosť zaregistrovala len v súvislosti s hlasitosťou reklamy. Odvtedy ju vraj stíšili. Ešte tichší režim majú takéto zastávky od 22. do 6. hodiny ráno. Včera však už „hraciu skrinku“ na Šafárikovom námestí vystriedala nemá reklama na detský film.
V súvislosti s hudobným typom zastávky povedal Branislav Záhradník, že aj dopravný podnik uvažuje o ozvučených zastávkach. Má však ísť o účelové dopravné informácie.
Predtým, ako sa rozhodnú, či ich budú inštalovať, spustia skúšobnú pod Novým mostom. Potom projekt vyhodnotia aj z hľadiska reakcie cestujúcich.