SME

Pribudne ďalšia cyklotrasa

V apríli začnú stavať cyklistickú trasu v úseku od Bajkalskej po Košickú ulicu. Po Trenčianskej bude viesť v strednom zelenom pruhu medzi stromami.

Po Trenčianskej ulici bude viesť cyklotrasa v strednom zelenom pruhu medzi stromami. Jej umiestnenie má pomôcť vyriešiť aj problém s tým, že tu bežne parkujú autá.Po Trenčianskej ulici bude viesť cyklotrasa v strednom zelenom pruhu medzi stromami. Jej umiestnenie má pomôcť vyriešiť aj problém s tým, že tu bežne parkujú autá. (Zdroj: SME – PETER ŽÁKOVIČ)

BRATISLAVA. Cyklotrasy v Bratislave sú zatiaľ vybudované len na niektorých úsekoch. Komplexný návrh trás a jeho koncepcia existuje, cesty však nie sú prepojené tak, aby sa cyklista dostal plynule z mesta do oddychových zón.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ružinovská radiála

Správa telovýchovných a rekreačných zariadení v súčasnosti pripravuje stavbu Ružinovskej radiály – v úseku Bajkalská – Trenčianska – Košická až Páričkova. Na ňu napoja úsek trasy smerujúcej z Vrakune, ktorá končí na Bajkalskej. „Zatiaľ pôjde len o úsek od Bajkalskej po Košickú. V tejto lokalite nie sú ešte vyjasnené zámery investorov. Ale určite plánujeme jej dokončenie vrátane Páričkovej ulice,“ hovorí hovorí Katarína Szabová zo STaRZ-u.

SkryťVypnúť reklamu

Po Trenčianskej ulici bude viesť trasa v strednom zelenom pruhu medzi stromami. „Samozrejme, bez výrubu. Umiestnenie cyklotrasy pomôže aj vyriešiť problém s tým, že tu bežne parkujú autá.“ Stavba cyklotrasy by sa mala začať v apríli a trvať do júna.

Napojenie v Mlynskej doline nie je možné

STaRZ riešil aj návrh cyklotrasy v Mlynskej doline – prepojenie s Mostom Lafranconi. „V súčasnosti je už jasné, že napojenie od mosta po tunel Sitina nie je v Mlynskej doline možné. Trasa by totiž musela križovať cesty, ktoré sú príjazdovými komunikáciami na diaľnicu D2. Žiadali sme o stanovisko Národnú diaľničnú spoločnosť a ministerstvo dopravy, ale neúspešne. Záver je, že cyklistický chodník cez uvedené územie nebude možné realizovať. Budeme musieť nájsť iné riešenie.“

SkryťVypnúť reklamu

Chýba aj napojenie Devína

Jedným z chýbajúcich ostáva aj napojenie Železnej studienky či Devína. Trasa na Devín končí za Mostom Lafranconi a ďalej musí cyklista absolvovať nebezpečnú jazdu na úzkej ceste v premávke. „Na Devínskej ceste nie je priestor na rozšírenie a vybudovanie cyklistického chodníka, ten má v jednom smere predpísaný rozmer šírky 1,5 metra.“

Ideálne napojenie Devína by bolo cez karlovoveský ostrov Sihoť. Ide však o chránený areál – nachádza sa tu najväčší a najkvalitnejší zdroj pitnej vody pre Bratislavu. Ostrov pokrýva lužný les, ktorý chráni vodárenské zariadenia. Vodárenská spoločnosť nesúhlasí s cyklistickým chodníkom v chránenom areáli uzavretom pre verejnosť. „Neumožňuje to ani zákon,“ povedal Zenon Mikle, hovorca spoločnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Je jasné, že napojenie od Mosta Lafranconi po tunel Sitina nie je v Mlynskej doline možné. Trasa by musela križovať cesty, ktoré sú príjazdovými komunikáciami D2.

Katarína Szabová, STaRZ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  2. Na Marka oharka do jarka
  3. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  5. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  7. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  8. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 13 134
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 694
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 296
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 321
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 820
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 849
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 390
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 092
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 566
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 224
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 114
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 919
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 589
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 698
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 8 589
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 457
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu