SME

Mesto Bratislava plánuje zjednosmerniť niektoré ulice

BRATISLAVA 25. februára (SITA) - Bratislava plánuje v najbližších rokoch zjednosmerniť niektoré ulice. Pre agentúru SITA to potvrdil prvý námestník primátora Milan Cílek. Hlavné mesto totiž podľa neho ...

BRATISLAVA 25. februára (SITA) - Bratislava plánuje v najbližších rokoch zjednosmerniť niektoré ulice. Pre agentúru SITA to potvrdil prvý námestník primátora Milan Cílek. Hlavné mesto totiž podľa neho pripravuje pilotný projekt modelovania dopravy, jeho súčasťou by malo byť práve aj zjednosmernenie ulíc. "Mesto každý rok upravuje organizáciu dopravy na komunikačnej sieti. Zjednosmernenie ulice je jednou z foriem úpravy sledujúcej riešenie určitého kapacitného problému. K realizácii spomínaného pilotného projektu však mesto pristúpi perspektívne najskôr o jeden alebo dva roky," povedal Cílek. Podľa neho nemá mesto zatiaľ ešte vytypované konkrétne lokality a ulice, ktorých by sa prípadné zjednosmerňovanie mohlo týkať. Podľa Cíleka tieto údaje vyplynú až v modelovania jednotlivých situácií. Doplnil, že v súčasnosti je taktiež predčasné hovoriť o sume, ktorú by mohlo mesto vyčleniť zo svojho rozpočtu na jednotlivé kroky v spojitosti s takýmito úpravami. "Výška sumy je viazaná na konkrétne prípady, ktoré vyplynú z prípravy," vysvetlil Cílek.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ako ďalej uviedol, organizácia cestnej premávky na ulici je detail väčšieho systému, preto nezáleží na správcovi alebo triede komunikácie, dôležitý je účel. "Mesto tieto otázky rieši s príslušným cestným správnym orgánom v zmysle Zákona o premávke na pozemných komunikáciách. Samozrejme, zjednosmerňovanie ulíc sa uskutočňuje v jednotlivých mestských častiach, predovšetkým na komunikáciách III. a IV. triedy," uviedol Cílek. Zdôraznil, že takéto úpravy sa robia iba v prípade, ak je výsledkom zlepšenie situácie v doprave, pričom sa sleduje zníženie počtu kolíznych bodov na dotknutých križovatkách. To by malo viesť k zvýšeniu ich priepustnosti a bezpečnosti premávky. Prípadné zjednosmernenie ulíc si určite vyžiada aj zmenu v ďalšej infraštruktúre. "Dopravných značiek sa to týka určite. Ostatné prípadne dotknuté dopravné zariadenia, respektíve zariadenia dopravnej infraštruktúry sú na ťarchu súvisiaceho návrhu a budú jedným z kritérií pre rozhodovanie, nakoľko sú finančne náročné," doplnil

SkryťVypnúť reklamu

Zdôraznil však, že model bude mesto ešte pred prípadným spustením testovať. Podľa Cíleka by bolo totiž nezodpovedné, keby sa uplatnila vážna zmena organizácie dopravy bez predchádzajúcej simulácie na počítačovom modeli. Na druhej strane však priznáva, že sa môže nakoniec stať, že k zjednosmerneniu ulíc mesto nepristúpi. "Nedá sa to úplne vylúčiť, ale prax potvrdzuje, že k zavedeniu jednosmernej premávky na niektorých uliciach dochádza pomerne často," konštatoval.

Taktiež uviedol, že doprave by pomohli aj obchvaty. "Základná komunikačná sieť je koncipovaná na radiálno-okružnej konfigurácii, kde okruhy predstavujú obchvaty príslušného vnútorného územia. Systém však ešte nie je dobudovaný. Stredný okruh na Bajkalskej nemá dostatočné parametre, v severnej časti ešte vôbec neexistuje. Vonkajší polokruh je vybudovaný len z malej časti a v dočasných parametroch. Z nultého okruhu neexistuje zatiaľ vôbec nič," dodal Cílek.

SkryťVypnúť reklamu

V súvislosti so zjednosmerňovaním ulíc na niektorých sídliskách sa mení doprava v mestskej časti Vrakuňa od 1. marca. Dôvodom je zlepšenie parkovania ako i zlegalizovanie parkovania na miestnych komunikáciách. Návrh odsúhlasilo oddelenie prevádzky a dopravy magistrátu na zasadnutí operatívnej komisie 15. januára. Zjednosmernenie sa týka Domašskej ulice (smer Poľnohospodárska), Poľnohospodárskej ulice (smer Rajecká a Hradská), Rajeckej ulice (smer Hradská), Stavbárskej ulice (smer od Hradskej), Kríkovej ulice (smer Železničná) a Jedľovej ulice (smer Železničná).


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Štát nie je záchrana. O dôchodok sa musíte postarať sami, hovorí manažérka z poisťovne
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 18 886
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 10 320
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 8 309
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 8 154
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 642
  6. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 7 214
  7. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 6 868
  8. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 4 903
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 20 330
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 10 871
  3. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 10 506
  4. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 8 044
  5. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 7 344
  6. Jozef Foltýn: Djokovič ešte stále nič nepochopil 6 470
  7. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 6 031
  8. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 4 871
  1. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  2. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  3. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
  4. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  5. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  6. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
  7. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  8. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
SkryťZatvoriť reklamu