BRATISLAVA 20. februára (SITA) - Návrh na podporu projektového zámeru lodnej prepravy v Bratislavskom samosprávnom kraji (BSK) a jej začlenení do systému Bratislavskej integrovanej dopravy (BID) poslanci BSK stiahli z dnešného rokovania. Ako pre agentúru SITA povedal predseda BSK a predkladateľ návrhu Vladimír Bajan, s hlavným mestom a BID sa dohodli, že najskôr bude valná hromada, na ktorej zmenia obchodnú spoločnosť BID na akciovú spoločnosť a potom orgány tejto spoločnosti budú priamo rokovať o sprístupnení lodnej dopravy. "Je to technicky problém, ktorý chceme vyriešiť, nie vecný. Nikto nespochybnil, že lodná doprava by mala byť súčasťou BID," konštatoval. Ako ďalej uviedol, po dohode s bratislavským primátorom Andrejom Ďurkovským by túto zmenu chceli urobiť v prvej dekáde marca.
Ako Bajan tiež povedal, až po vyriešení inštitucionálneho usporiadania lodnej dopravy sa bude riešiť konkrétny projekt. "Tento návrh bol len naznačením toho, čo by mohlo slúžiť na Dunaji," doplnil. Keďže na uskutočnenie zámeru sa počíta s niekoľkými desiatkami miliónov korún, treba sa podľa Bajana projektom vecne zaoberať, a nie ho len tak schváliť. "Najskôr musíme usporiadať túto inštitúciu tak, aby lodná doprava bola legitímnou súčasťou BID," vysvetlil. Bajan je zároveň presvedčený, že na lodnú prepravu osôb po Dunaji bude viac ako jeden projekt. "Osobne si myslím, že akýkoľvek druh dopravy, ktorý pomôže Bratislavčanom, je dobrý. Tým skôr, že Dunaj ako veľtok hriešne zanedbávame," dodal.
Podľa materiálu bolo cieľom zriadiť a prevádzkovať rýchle lodné spojenie po rieke Dunaj medzi Devínom, centrom Bratislavy, Čunovom a Hamuliakovom v rámci dopravného systému Bratislavy a priľahlých častí BSK. Vznikla by tak nová kategória osobnej lodnej dopravy na Dunaji, dunajský lodný autobus alebo Dunajbus, ktorý by cestujúcim poskytol kvalitné a rýchle služby. Dve plavidlá a jedno náhradné by boli v prevádzke denne počas celého roka, výnimkou by boli dni či obdobia, v ktorých by pre zlé klimatické alebo hydrologické podmienky nebola doprava možná. Plavidlá by za deň prepravili až 1 500 cestujúcich. Kapacita jedného plavidla by bola približne 65 cestujúcich. Cena základného lístka na trase Devín – Bratislava centrum a na trase Bratislava centrum – Čunovo by sa pohybovala okolo 20 korún. Predpokladané náklady na uskutočnenie tohto investičného zámeru sú 71,5 milióna korún.