SME

Staré električky nemenia za nové

Za peniaze, ktoré dá doprav­ný podnik do generálnej opravy električiek, by mohol nakúpiť menej nových. Chýbajú však nízkopodlažné električky. Tie, ktoré terazv meste jazdia, sa tak upraviť nedajú.

Dopravný podnik postupne vymieňa električkám karosérie, elektrické, mechanické aj točivé časti.Dopravný podnik postupne vymieňa električkám karosérie, elektrické, mechanické aj točivé časti. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Dopravný podnik nenakupuje nové električky. Ich vozový park obnovuje generálnou modernizáciou vozidiel. Predseda predstavenstva dopravného podniku Branislav Zahradník tvrdí, že v súčasnej finančnej situácii podniku je to výhodnejšie. Za rovnaké peniaze by mohli kúpiť menej nových električiek, ako dokážu opraviť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S nákupom nových vozidiel sa zatiaľ ráta len pre budúci nosný dopravný systém. To však budú odlišné električky ako tie, ktoré teraz jazdia po Bratislave.

Po oprave ako nová

SkryťVypnúť reklamu

„Čo sa týka existujúcich električiek, ich životnosť je dlhšia ako životnosť autobusov,“ hovorí Zahradník. „Obnovujeme ich generálnymi opravami. Dá sa povedať, že 85 percent komponentov majú potom nových.“ Zmodernizované vozidlá môžu zase slúžiť niekoľko rokov.

Zahradník povedal, že v tomto roku plánujú opravu piatich električiek a v budúcom troch. „Náklady na osem vozidiel dosiahnu takmer 180 miliónov korún.“ Vymieňať im majú karosérie, elektrické, mechanické aj točivé časti. Teraz je pripravená takto opravená električka K2, rekonštruovali ju vlani. „Pre­mávať by mohla už v najbližších týždňoch. Čakáme už len na schválenie dráhovým úradom.“

Nízkopodlažné električky

Matej Kavacký za združenie mhd.sk potvrdil, že električky sa v Bratislave udržujú viac ako autobusy. Trendom by však mal byť nákup nízkopodlažných vozidiel, ktoré v meste chýbajú. „Posledné električky pribudli pred desiatimi rokmi, všetky sú vysokopodlažné.“ Príkladom, ako by tie nové mohli vyzerať, je typ, ktorý sa v meste skúšal pre talianske mesto Cagliari na jeseň 2006.

SkryťVypnúť reklamu

Nakupovať sa zatiaľ nebude

Zakúpenie nového vozidla by podľa Zahradníka stálo viac ako 60 miliónov korún.

„V našej finančnej situácii sa viac oplatí zrekonštruovať vozidlá, ako za tú istú sumu nakúpiť menší počet nových. Potrebujeme zabezpečiť spoľahlivosť výpravy.“ Električky, ktoré prerábajú, sa preto, ako sú technicky riešené, nedajú upraviť na nízkopodlažné.

Do budúcnosti, ak bude podnik na tom lepšie, Zahradník nákup nových električiek nevylúčil.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 17 736
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 142
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 786
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 356
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 463
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 745
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 590
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 2 570
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Po Trumpovom ohlásení ciel začali burzy padať.

V akej fáze sa trhy nachádzajú a v čom sú rozdiely s finančnou krízou.


57
Peter Tkačenko.

Fico môže Danka buď upratať, alebo ignorovať.


24
Akciové trhy prudko klesajú.

Pohľad na portfóliá investorov nepotešia.


159
Oslavy 80. výročia oslobodenia Bratislavy na Slavíne.

Čo je Slavín a kto všetko sa tam zišiel?


88
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 707
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 305
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 71 844
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 647
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 18 214
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 267
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 726
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 375
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu