SME

Stavba protipovodňovej ochrany zjednosmerní Viedenskú

BRATISLAVA 18. februára (SITA) - Začiatok dopravných obmedzení na Viedenskej ceste v Bratislave v súvislosti so stavbou protipovodňovej ochrany od Starého mosta až za Nový most môžu vodiči očakávať v ...

BRATISLAVA 18. februára (SITA) - Začiatok dopravných obmedzení na Viedenskej ceste v Bratislave v súvislosti so stavbou protipovodňovej ochrany od Starého mosta až za Nový most môžu vodiči očakávať v priebehu dvoch - troch dní. Pre agentúru SITA to uviedol Juraj Polák, manažér projektu za Doprastav, a.s, ktorý je subdodávateľom stavby. Generálnym dodávateľom je Váhostav.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Premávka na ceste bude jednosmerná od Incheby smerom k Starému mostu, pretože jeden pruh bude vždy zablokovaný pre stavebné práce. Podľa Poláka by mali obmedzenia trvať do konca roka. Technický námestník riaditeľa Slovenského vodohospodárskeho podniku (SVP) Peter Minárik pripustil, že stavebné práce budú trvať možno až do januára 2009. "Ale boli by sme radi, keby sa skončili do konca tohto roka."

SkryťVypnúť reklamu

Pri Viedenskej ceste pribudne protipovodňový nábrežný múrik. Stavba je súčasťou rozsiahleho projektu protipovodňovej ochrany, ktorý zahŕňa Bratislavu vrátane mestských častí Devín a Devínska Nová Ves a územie medzi obcami Gabčíkovo a Sap na Žitnom ostrove. Projekt sa začal realizovať 16. mája 2007 stavbou medzi Sapom a Gabčíkovom. Na osemkilometrovom úseku hrádze medzi obcami sa buduje stena a tesnenie, práce by mali byť hotové do konca roka. V rovnakom čase by mal Váhostav skončiť aj budovanie protipriesakových opatrení na Prístavnej ulici. Na oboch stranách Dunaja na úseku medzi Starým a Novým mostom pribudnú cyklistické chodníky. Súčasťou projektu je aj rozšírenie koryta rieky pod Prístavným mostom na 400 metrov. Stavebné práce v Devíne a Devínskej Novej Vsi sa podľa plánu majú začať v auguste.

SkryťVypnúť reklamu

Náklady na vybudovanie ochrany by mali dosiahnuť 1,21 miliardy korún, pričom 85 percent z nich pokryjú peniaze z Kohézneho fondu Európskej únie, 10 percent poskytne štát a zvyšných päť percent SVP.

Projekt rieši medzery a nedostatočne chránené úseky Dunajského protipovodňového systému, ktorý bol vybudovaný na ochranu Bratislavy a rozsiahleho územia západoslovenského regiónu s výnimkou Štúrova.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  6. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  7. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 72 243
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 269
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 931
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 401
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 181
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 118
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 182
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 401
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 530
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 65 830
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 838
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 282
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 909
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 453
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 759
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu