SME

TEN–T má mať svoje infocentrum

Ministerstvo životného prostredia posudzovalo železničnú trať TEN-T.

BRATISLAVA. Ministerstvo životného prostredia odporúča zriadiť pre projekt TEN-T infocentrum, internetovú stránku a kanceláriu prvého kontaktu na prijímanie podnetov a sťažností verejnosti.

Zladenie trate s nosným systémom

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Žiada tiež spracovanie dopravno-urbanistickej štúdie, ktorá bude riešiť súlad železničnej trate s nosným systémom MHD. Plánované trate si niektorí ľudia zamieňajú.

TEN-T má prepojiť medzinárodné železničné koridory a prechádzať centrom mesta, zväčša v tuneli. V meste bude mať tri stanice – Predmestie, Filiálka a Petržalka, a dve zastávky – Nivy a Centrum. Tunelová trať má mať asi šesť kilometrov, pôjde od Predmestia v smere na Filiálku a Šancovú ulicu, potom popod Dunaj a von bude vychádzať za Einstei­novou ulicou.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločný úsek

V úseku, kde povedie popod Dunaj, má premávať vo finálnej etape aj nosný systém MHD, ktorý pôjde stredom Petržalky popri Chorvátskom ramene na Šafárikovo námestie. Má však byť podľa plánov hotový v roku 2010, kým tunel železničnej trate o päť rokov neskôr. Dovtedy má premávať po Starom Moste. Zatiaľ čo v tuneli sa ráta s mest­skými vlakmi, v dočasnom riešení na Starom moste má ísť o električky.

Zladenie tratí má zatiaľ v Petržalke dve alternatívy. V jednej po rozplete koľají za riekou pokračuje TEN-T v jednom tuneli a MHD vo dvoch. V druhej je to naopak. Navzájom sa líšia aj polohou zastávok nosného systému.

Asanácie a vibrácie

Okrem prepojenia Predmestia a Petržalky zahŕňa projekt TEN-T aj elektrifikáciu trate Devínska Nová Ves – Marchegg a spojenie letiska so železničnou sieťou. Projekt napojenia letiska sa počas výstavby aj prevádzky výrazne dotkne obyvateľov. Medzi Ivanskou cestou a diaľnicou plánujú tunel popod záhradkárskou oblasťou. Tu má prísť aj k asanácii záhrad či niektorých rodinných domov.

SkryťVypnúť reklamu

Rozšírenie trate od stanice Nové Mesto smerom na letisko ráta s pridaním ďalšej koľaje ku trom už existujúcim. Obyvateľom ulice Na lánoch sa tak železnica priblíži k domom. Žiadajú protihlukové opatrenia a vibračnú štúdiu, pretože výrazné vibrácie cítia pri prechode vlakov aj v súčasnosti.

Podzemné vody, kolízie

Pri stavaní tunela, v ktorom povedie trať, vyťažia množstvo zeminy, čo môže mať vplyv na pôdu aj podzemné vody. Ministerstvo životného prostredia preto žiada podrobné hydrogeologické prieskumy.

V čas­ti, kde tunel povedie popod Dunaj, aj posudok vplyvu stavby na koryto. V Petržalke odporúča preveriť aj kolíziu razených tunelov so základmi mosta a dvoch lávok ponad diaľnicu či vplyv na jej hydraulickú ochranu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  2. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  3. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  4. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  3. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  4. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  5. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  7. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  8. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 102 292
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 13 152
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 7 038
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 847
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 4 845
  6. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 541
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 537
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 4 328
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 64 815
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 44 170
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 14 717
  4. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 773
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 12 685
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy 10 563
  7. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 10 537
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 255
  1. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  2. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  3. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  4. Radko Mačuha: Ideme ďalej.
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
  6. Tupou Ceruzou: Hrádza proti progresivizmu
  7. Tupou Ceruzou: Trump vs. Čína
  8. Marcel Rebro: SMERácka kádrovačka
SkryťZatvoriť reklamu