SME

Polícia má križovatky pod dohľadom

Mesto dalo už 73 miliónov korún na systém, ktorýmsa dá sledovať a operatívne riadiť doprava na frekventovaných miestach.

V riadiacom stredisku U dvoch levov na Špitálskej ulici sledujú dopravu službukonajúci policajti. Kamery umiestnené na vysokých stožiaroch sa otáčajú v uhle 360 stupňov. Zároveň dostávajú policajti každú sekundu informácie z počítačom riadených semaforov.V riadiacom stredisku U dvoch levov na Špitálskej ulici sledujú dopravu službukonajúci policajti. Kamery umiestnené na vysokých stožiaroch sa otáčajú v uhle 360 stupňov. Zároveň dostávajú policajti každú sekundu informácie z počítačom riadených semaforov. (Zdroj: SME – PAVOL FUNTÁL)

Mesto dalo už 73 miliónov korún na systém, ktorým sa dá sledovať a operatívne riadiť doprava na frekventovaných miestach.

BRATISLAVA. Doprava na najfrekventovanejších miestach v Bratislave je už niekoľko rokov pod dohľadom kamier. Dokopy je ich v meste 24, doteraz stáli mesto 73 miliónov korún.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pomocou kamier umiestnených na stožiaroch vo výške 13 metrov polícia vidí, ako sa vyvíja aktuálna situácia, a môže operatívne zasiahnuť. „Napríklad ak vznikne zápcha, môžeme podržať zelenú, okamžite zmeniť systém preferenciou jedného smeru,“ povedal šéf Krajského dopravného inšpektorátu Bratislava Ivan Lechner. Takisto sa môžu na krízové miesta okamžite vyslať hliadky.

SkryťVypnúť reklamu

Len širšie centrum

Kamery sú súčasťou systému centrálneho riadenia dopravy, ktorý v primitívnej forme existoval už v roku 1983. Dnes sa centrálne sleduje a riadi zóna od Tesca Zlaté piesky po križovatku Gagarinova – Brodná, na ďalších stranách sa dohľad končí pod hlavnou stanicou, pred Petržalkou a Karlovou Vsou. Okrajové časti mesta sú riadené lokálne.

Ďalších asi 70 kamier patrí Národnej diaľničnej spoločnosti. Sú umiestnené na diaľničnom obchvate mesta a polícia do ich práce nezasahuje. Tu vodičov upozorňujú predvolené signály na svetelnom značení, ktoré polícia schválila a ktoré postihujú väčšinu možných situácií na diaľnici. Ak sa však na diaľnici stane nehoda, zapojí sa polícia – dopravu treba presmerovať na lokálne alebo mestské komunikácie.

SkryťVypnúť reklamu

Platia to Bratislavčania

Okamžitá informácia o doprave podľa polície zrýchľuje účinnosť. „Keď hlási neočakávanú situáciu občan, robí to jednak s časovým obmedzením, a jednak väčšinou presne nevie, čo sa stalo,“ povedal Lechner.

V ideálnom prípade by boli takto riadené všetky dopravné uzly, na to však mesto nemá peniaze. Námestník primátora Milan Cílek poznamenal, že problémom sú nulové dotácie od štátu – na cestách hlavného mesta jazdia aj mimobratislavskí vodiči a na kamerový dohľad sa musia skladať Bratislavčania.

Tento rok by mali pribudnúť štyri nové kamery. Chýba dohľad na Hodžovom námestí, ale tam niet kde postaviť vysoký stožiar, a na Harmincovej v Dúbravke, ktorá sa bude spolu s Ulicou Sch. Trnavského rekonštruovať.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 7 246
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 101
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 881
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 825
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 387
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 797
  7. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 448
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 128
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 845
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 19 301
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 967
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 308
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 327
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 306
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 991
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 368
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu