SME

Lamačania o výstavbe Národného cyklistického štadióna

BRATISLAVA 31. januára (SITA) – Na verejnú prezentáciu projektu plánovanej výstavby multifunkčnej haly umiestnenej v priestoroch terajšieho areálu futbalového ihriska na ulici Na barine, ktorá by slúžila ...

BRATISLAVA 31. januára (SITA) – Na verejnú prezentáciu projektu plánovanej výstavby multifunkčnej haly umiestnenej v priestoroch terajšieho areálu futbalového ihriska na ulici Na barine, ktorá by slúžila aj ako Národný cyklistický štadión, prišlo približne 80 Lamačanov. Zúčastnení sa zaujímali najmä o parkovanie v okolí haly a či bude dostatok parkovacích miest, keďže sa plánujú postaviť v blízkosti aj bytové domy. Predseda lamačskej stavebnej komisie Ľudovít Lučenič im na to odpovedal, že okolo celého futbalového ihriska plánujú vybudovať asi 100 parkovacích miest, ktoré budú slúžiť pre ihrisko i športový areál. Poskytnúť priestory na parkovanie v okolitých uliciach by okrem toho mala aj mestská časť. Ako Lučenič ďalej uviedol, vzhľadom na to, že štadión nebude mať príliš veľkú kapacitu, by mal byť tento počet dostatočný. Dostatočné parkovacie miesta by podľa neho neboli len v ojedinelých prípadoch, napríklad pri veľkých kultúrnych podujatiach a „práve toto budú musieť organizátori spolu s políciou zvládnuť,“ doplnil.

SkryťVypnúť reklamu

Občanov tiež zaujímalo, či bude hala prístupná aj pre širokú verejnosť, obávali sa napríklad toho, že vstup bude drahý. „Jediné špecifické športovisko, ktoré bude využiteľné pre menší okruh ľudí, je cyklistická dráha. Všetko ostatné bude verejnosti stopercentne prístupné,“ uviedol člen výkonného výboru Slovenského zväzu cyklistiky (SZC) zodpovedný za dráhovú cyklistiku Peter Malíček. Lamačská starostka Oľga Keltošová zúčastnených ubezpečila, že vstup pre verejnosť bude zazmluvnený, takže žiadne obmedzenia nenastanú. Jeden z prítomných kritizoval napríklad aj to, že prezentácia nie je dostatočne a podrobne prepracovaná, označil ju za slabú a ničím nepodloženú. Chýbala mu tam kapacita haly, technické zabezpečenie a podobne. Keltošová aj prezident SZC Anton Tkáč vysvetlili, že je to len prvý stupeň prezentácie, teda také malé predstavenie projektu obyvateľom Lamača. Zároveň doplnili, že o tom budú ešte rokovať v komisiách a verejnosť budú o všetkom informovať.

SkryťVypnúť reklamu

Lokalita, kde bude štadión umiestnený, je podľa Lučeniča vhodná aj z toho hľadiska, že je územne určená na šport. „Štadión, ktorý má svetové parametre a na ktorom by sa dali organizovať svetové podujatia, Lamač nielen zviditeľní, ale aj pritiahne našu a okolitú mládež pre určité športové činnosti,“ dodal. Ako ďalej pre agentúru SITA povedal Tkáč, pre Lamač sa rozhodli preto, lebo tu našli obrovské pochopenie pre šport a od toho sa všetko odvíjalo. „Okrem toho je tu veľmi dobré prostredie, zdravý vzduch, je to pod lesom a samotná cyklistická dráha nadviaže na lesné a cyklistické cesty,“ konštatoval. Tiež to podľa neho umocnil záujem miestneho zastupiteľstva, ale aj to, že sa tu nachádza základná škola, kde chcú zriadiť športovú triedu cyklistiky. Ako Tkáč dodal, o umiestnení cyklistického štadióna rokovali aj s inými okrajovými mestskými časťami, vrátane primátora mesta Svätý Jur, no „tam to bolo na dlhé lakte a tu sme vycítili, že Lamačania chcú, aby sa dráha postavila čo najskôr.“

SkryťVypnúť reklamu

Multifunkčnú halu približne za 200 miliónov korún by financoval SZC a spoločnosť WYNN, s.r.o. Tieto peniaze získal investor predajom bývalého cyklistického štadióna na Tehelnom poli, kde sa v súčasnosti plánuje výstavba viacúčelovej haly a v ktorej sa uskutočnia majstrovstvá sveta v hokeji 2011. Základ komplexu by tvorila multifunkčná hala s cyklistickým oválom z drevenej podlahovej krytiny, v ktorého vnútornom priestore by boli vymeniteľné kobercové plochy v závislosti od potreby jednotlivých športov, či už pre tenisové, volejbalové, basketbalové ihrisko, atletickú dráhu a iné. Celková potrebná plocha na výstavbu haly je 7 000 štvorcových metrov, výška haly by bola deväť až dvanásť metrov, teda siahala by maximálne do výšky tretieho až štvrtého poschodia. V objekte by boli aj sociálne zariadenia, priestory pre sídlo športových zväzov a ubytovacie zariadenia pre športovcov vrátane reštaurácie. Kapacita haly by bola 400 miest na sedenie. Predpokladaný čas výstavby je šesť až desať mesiacov.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 695
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 526
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 377
  4. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 11 768
  5. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 676
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 983
  7. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 627
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 384
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 061
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 455
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 332
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 225
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 341
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 329
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 684
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 415
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu