SME

Manažéri parkujú v blate

Mesto chce vyberaťod investorov poplatkyv závislosti od počtu parkovacích miest. Situáciu s parkovaním to vraj nezhorší, skôr naopak.

Ružinov je mestská časť, v ktorej za posledné roky vyrástlo niekoľko výškových budov, bytových aj administratívnych. Patrí k nim aj Rozadol, jeho okolie je preplnené autami. Parkujú na chodníkoch aj na ostrovčekoch, kde trávu premenili na blato.Ružinov je mestská časť, v ktorej za posledné roky vyrástlo niekoľko výškových budov, bytových aj administratívnych. Patrí k nim aj Rozadol, jeho okolie je preplnené autami. Parkujú na chodníkoch aj na ostrovčekoch, kde trávu premenili na blato. (Zdroj: SME – MILAN DAVID)

BRATISLAVA. Parkovanie oko­lo nových business centier je veľkým problémom Bratislavy. V meste sú zóny, kde autá stoja úplne všade – na chodníkoch, na vozovke, v blate.

Situácia sa zhoršuje najmä v okolí Plynárenskej, Trenčianskej, Páričkovej, všade tam, kde vznikli a stavajú sa ďalšie administratívne budovy. Po skončení pracovného času ostane po zamestnancoch zničená pôvodná verejná zeleň.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zákon by vraj pomohol

Jedným z nástrojov, ako situáciu regulovať, je donútiť investorov, aby stavali primerane dopravným možnostiam. V tom má pomôcť zákon o miestnom poplatku za zaťaženie komunikácií, ktorý navrhujú primátori združenia krajských miest K8.

SkryťVypnúť reklamu

Zákon má umožniť obciam, aby vyrubili investorom so stavebným povolením jednorazový poplatok. Jeho výška by sa určovala v závislosti od počtu parkovacích miest, ktoré musí investor podľa normy postaviť.

Na otázku, či zákon nezhorší situáciu s parkovaním, lebo bude motivovať investorov, aby stavali čo najmenej parkova­cích miest, odpovedala záporne hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová. „Počet parkovacích miest určuje norma, čiže naopak, investori budú motivovaní stavať primeranejšie.“

Okrem toho má zákon umožniť mesto rozdeliť na zóny s vyšším a nižším poplatkom. „Orientačne sa navrhuje poplatok 10-tisíc korún na jedno parkovacie miesto, ale mohli by sme si určiť, že napríklad Trenčianska bude zóna s poplatkom 100-tisíc korún,“ hovorí Chudinová. To by znamenalo podstatne vyšší príjem do rozpočtu mesta.

SkryťVypnúť reklamu

O výške poplatkov by rozhodovali obce – v Bratislave by to boli mestskí poslanci. O tom, či takýto zákon vôbec vznikne, však rozhodne vláda, schváliť ho musí parlament.

Z trávy neodtiahnu

Kým sa tak stane, samospráva podľa Chudinovej viac urobiť nemôže. „Zákaz parkovať na niektorých miestach platí pre každého, ľudia ho však nedodržiavajú.“ Zasiahnuť musí polícia. „Tam, kde vodiči porušujú všeobecne záväzné nariadenia obce, napríklad pri parkovaní na tráve, nemôžeme autá odtiahnuť ani dávať papuče,“ povedal hovorca mestskej polície Peter Pleva. Takéto opatrenie je možné použiť, len keď autá stoja na chodníku a všade tam, kde je zákaz. „Investori majú povinnosť parkovacie miesta zriadiť, a aj ich zriadia, ale sú spoplatnené a väčšinou také drahé, že vodiči ich nevyužívajú,“ povedal Pleva.

SkryťVypnúť reklamu

Miesta, kde parkujúce autá trvalo zničili verejnú zeleň, sa zatiaľ neobnovujú. „Teraz zbierame financie na revitalizáciu prícestnej zelene na Trnavskej ceste, na iných miestach obnovu neplánujeme,“ dodala Chudinová. Obnovu by potrebovali miesta v okolí Rozadolu, na ulici Mlynské nivy a mnohé ďalšie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 870
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 106
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 454
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 123
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 387
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 376
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 1 975
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 524
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 739
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 097
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 333
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 981
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 038
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 530
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 350
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 071
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu