SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky
ADMINISTRATÍVNYCH CENTIER V MESTE PRIBÚDA, OKOLO PARKUJÚ TISÍCE ÁUT

Manažéri parkujú v blate

Mesto chce vyberaťod investorov poplatkyv závislosti od počtu parkovacích miest. Situáciu s parkovaním to vraj nezhorší, skôr naopak.

Ružinov je mestská časť, v ktorej za posledné roky vyrástlo niekoľko výškových budov, bytových aj administratívnych. Patrí k nim aj Rozadol, jeho okolie je preplnené autami. Parkujú na chodníkoch aj na ostrovčekoch, kde trávu premenili na blato.Ružinov je mestská časť, v ktorej za posledné roky vyrástlo niekoľko výškových budov, bytových aj administratívnych. Patrí k nim aj Rozadol, jeho okolie je preplnené autami. Parkujú na chodníkoch aj na ostrovčekoch, kde trávu premenili na blato. (Zdroj: SME – MILAN DAVID)

BRATISLAVA. Parkovanie oko­lo nových business centier je veľkým problémom Bratislavy. V meste sú zóny, kde autá stoja úplne všade – na chodníkoch, na vozovke, v blate.

Situácia sa zhoršuje najmä v okolí Plynárenskej, Trenčianskej, Páričkovej, všade tam, kde vznikli a stavajú sa ďalšie administratívne budovy. Po skončení pracovného času ostane po zamestnancoch zničená pôvodná verejná zeleň.

Zákon by vraj pomohol

Jedným z nástrojov, ako situáciu regulovať, je donútiť investorov, aby stavali primerane dopravným možnostiam. V tom má pomôcť zákon o miestnom poplatku za zaťaženie komunikácií, ktorý navrhujú primátori združenia krajských miest K8.

Skryť Vypnúť reklamu

Zákon má umožniť obciam, aby vyrubili investorom so stavebným povolením jednorazový poplatok. Jeho výška by sa určovala v závislosti od počtu parkovacích miest, ktoré musí investor podľa normy postaviť.

Na otázku, či zákon nezhorší situáciu s parkovaním, lebo bude motivovať investorov, aby stavali čo najmenej parkova­cích miest, odpovedala záporne hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová. „Počet parkovacích miest určuje norma, čiže naopak, investori budú motivovaní stavať primeranejšie.“

Okrem toho má zákon umožniť mesto rozdeliť na zóny s vyšším a nižším poplatkom. „Orientačne sa navrhuje poplatok 10-tisíc korún na jedno parkovacie miesto, ale mohli by sme si určiť, že napríklad Trenčianska bude zóna s poplatkom 100-tisíc korún,“ hovorí Chudinová. To by znamenalo podstatne vyšší príjem do rozpočtu mesta.

Skryť Vypnúť reklamu

O výške poplatkov by rozhodovali obce – v Bratislave by to boli mestskí poslanci. O tom, či takýto zákon vôbec vznikne, však rozhodne vláda, schváliť ho musí parlament.

Z trávy neodtiahnu

Kým sa tak stane, samospráva podľa Chudinovej viac urobiť nemôže. „Zákaz parkovať na niektorých miestach platí pre každého, ľudia ho však nedodržiavajú.“ Zasiahnuť musí polícia. „Tam, kde vodiči porušujú všeobecne záväzné nariadenia obce, napríklad pri parkovaní na tráve, nemôžeme autá odtiahnuť ani dávať papuče,“ povedal hovorca mestskej polície Peter Pleva. Takéto opatrenie je možné použiť, len keď autá stoja na chodníku a všade tam, kde je zákaz. „Investori majú povinnosť parkovacie miesta zriadiť, a aj ich zriadia, ale sú spoplatnené a väčšinou také drahé, že vodiči ich nevyužívajú,“ povedal Pleva.

Skryť Vypnúť reklamu

Miesta, kde parkujúce autá trvalo zničili verejnú zeleň, sa zatiaľ neobnovujú. „Teraz zbierame financie na revitalizáciu prícestnej zelene na Trnavskej ceste, na iných miestach obnovu neplánujeme,“ dodala Chudinová. Obnovu by potrebovali miesta v okolí Rozadolu, na ulici Mlynské nivy a mnohé ďalšie.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Hygge ako životný štýl
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  5. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  6. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  7. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  8. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  9. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  10. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 661
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 32 557
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 906
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 237
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 209
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 621
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 909
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 755
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 620
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 643
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu