SME

V opravenom tuneli opäť presakuje voda

Rekonštrukcia tunela na Žabotovej bude ešte pokračovať. Počas opráv klenby sa nepodarilo vyplniť všetky póry a trhliny. Opäť saobjavilo zavodnenie.

Napriek opravám klenby tunela sa na nej opäť objavili priesaky vody.Napriek opravám klenby tunela sa na nej opäť objavili priesaky vody. (Zdroj: SME – PETER ŽÁKOVIČ)

Rekonštrukcia tunela na Žabotovej bude ešte pokračovať. Počas opráv klenby sa nepodarilo vyplniť všetky pórya trhliny. Opäť sa objavilo zavodnenie.

BRATISLAVA. Tunel pod železničným mostom medzi Žabotovou ulicou a Jaskovým radom je už prejazdný, ale jeho rekonštrukcia bude ešte pokračovať. Oprava klenby mosta chemickou injektážou mala zabrániť premokaniu vody, v súčasnosti sú tu však opäť viditeľné stopy zamokania.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Hydroizolácia pomocou injektáží nezaručuje stopercentnú suchosť muriva. Vyplnili sme tie póry a trhliny, ktoré existovali v čase rekonštrukčných prác. Nepodarilo sa však vyplniť všetky a tiež vznikajú nové, takže zavodnenie sa opäť objavilo,“ povedala hovorkyňa železníc Martina Pavlíková. Dodala, že preto predpokladajú dodatočné zaplnenie priesakov v marci a priesaky vody pri styku klenbového mosta a dos­kového mosta odstránia pri kladení hydroizolácie pod koľajovým lôžkom pri výmene výhybiek.

SkryťVypnúť reklamu

„Vzhľadom na zimné obdobie sa neskončili ani práce na dokončení omietky čela mosta a jeho farebná úprava.“

Železnice v júni začali kom­plexnú rekonštrukciu mosta za 26 miliónov korún. Práce majú trvať až do júna tohto roka. Väčšie opravy sa však už skončili a tunel je opäť prejazdný.

Vytvorený je nový podhľad celej klenby zo striekaného betónu. Počas rekonštrukcie osekali porušenú tehlovú klenbu v hrúbke 30 centimetrov, zosilnili jej oslabenú časť oceľovými skružami a striekaným betónom a opravili tehlové čelo mosta. Odstránili oceľový chodník na moste, ktorý nahradili betónovou rímsou.

Klenbový most postavili v ro­ku 1848. Murivo v strednom poli bolo porušené. Príčinou bol tlak prechádzajúcich vozidiel a voda, ktorá murivom presakuje a v zime mrzla.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: japa

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 402
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 18 333
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 683
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 399
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 242
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 198
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 594
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 484
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 885
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 381
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 382
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 739
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 372
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 12 668
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 966
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 726
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Tupou Ceruzou: Businessman
  3. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
SkryťZatvoriť reklamu