Rekonštrukcia tunela na Žabotovej bude ešte pokračovať. Počas opráv klenby sa nepodarilo vyplniť všetky pórya trhliny. Opäť sa objavilo zavodnenie.
BRATISLAVA. Tunel pod železničným mostom medzi Žabotovou ulicou a Jaskovým radom je už prejazdný, ale jeho rekonštrukcia bude ešte pokračovať. Oprava klenby mosta chemickou injektážou mala zabrániť premokaniu vody, v súčasnosti sú tu však opäť viditeľné stopy zamokania.
„Hydroizolácia pomocou injektáží nezaručuje stopercentnú suchosť muriva. Vyplnili sme tie póry a trhliny, ktoré existovali v čase rekonštrukčných prác. Nepodarilo sa však vyplniť všetky a tiež vznikajú nové, takže zavodnenie sa opäť objavilo,“ povedala hovorkyňa železníc Martina Pavlíková. Dodala, že preto predpokladajú dodatočné zaplnenie priesakov v marci a priesaky vody pri styku klenbového mosta a doskového mosta odstránia pri kladení hydroizolácie pod koľajovým lôžkom pri výmene výhybiek.
„Vzhľadom na zimné obdobie sa neskončili ani práce na dokončení omietky čela mosta a jeho farebná úprava.“
Železnice v júni začali komplexnú rekonštrukciu mosta za 26 miliónov korún. Práce majú trvať až do júna tohto roka. Väčšie opravy sa však už skončili a tunel je opäť prejazdný.
Vytvorený je nový podhľad celej klenby zo striekaného betónu. Počas rekonštrukcie osekali porušenú tehlovú klenbu v hrúbke 30 centimetrov, zosilnili jej oslabenú časť oceľovými skružami a striekaným betónom a opravili tehlové čelo mosta. Odstránili oceľový chodník na moste, ktorý nahradili betónovou rímsou.
Klenbový most postavili v roku 1848. Murivo v strednom poli bolo porušené. Príčinou bol tlak prechádzajúcich vozidiel a voda, ktorá murivom presakuje a v zime mrzla.
Autor: japa