SME

Nehodu nespôsobila technická chyba

Električky, ktoré sa zrazili v Karlovej Vsi, patrili medzi najnovšie. Nehodu nezapríčinil ich technický stav, išlo o zlyhanie vodiča.

Stredajšiu nehodu električiek v Karlovej Vsi nespôsobila technická chyba. Vozidlá patrili medzi najnovšie a prešli generálnymi opravami a rekonštrukciou. Hovorí to predseda predstavenstva dopravného pod­niku Branislav Zahradník. „Už na mieste nehody sme vylúčili, že by za nehodou mohol byť stav vozidla alebo koľají. Išlo o zlyhanie vodiča.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vodič ešte ani včera popoludní nevypovedal o tom, čo sa stalo. Podľa dostupných informácií sa pri nehode zranil a bezprostredne po nej bol v šoku.

Nikto zo siedmich zrane­ných neutrpel vážne poranenia. Ako povedala Rút Geržová, hovorkyňa fakultnej nemocnice, išlo hlavne o škrabance a pomliaždeniny, jeden cestujúci mal narazený krk.

SkryťVypnúť reklamu

Nehodu pocítili aj inde

Nehoda sa stala v najhoršom čase – pred 14.00, teda pred popoludňajšou špičkou. Upchala celú radiálu do Karlovej Vsi a Dúbravky.

„Nasadili sme trinásť ná­hradných autobusov,“ povedal Zahradník. Premávali namiesto električiek, kapacitne sa im však nevyrovnali. „Niektorí museli ísť aj pešo, nemali sme v rezerve viac autobusov. Ale na takúto mimoriadnu udalosť nie je počtom vozidiel a vodičov pripravený asi žiaden dopravný podnik.“

Autobusy stiahli aj z liniek 21, 34, 83, 88, 93 a 96. Podľa portálu imhd.sk preto trasy týchto liniek neboli obsluhované dostatočne.

Zastávka Chatam sofer pri výjazde z tunela v stredu podvečer bola taká preplnená, že cestujúci sa sem ani nezmestili a postávali aj pri ceste. Keď náhrada prišla, nezmestili sa do nej.

SkryťVypnúť reklamu

Využili odstavenú koľaj

„Čo sa týka rezerv vo vozovom parku, dopravný podnik je na hrane. Poslali sme do ulíc všetko, čo sme mohli. Aj také autobusy, ktoré bežne nevypravujeme,“ potvrdil Zahradník. Podľa neho bude citeľná dokonca aj strata týchto štyroch električiek.

Dopravu obojstranne nakoniec obnovili už pred 18.00, hoci sa pôvodne hovorilo až o ďalšom dni.

„Využili sme odstavnú koľaj, ktorá existuje na úrovni kostolíka v dĺžke asi 50 metrov. Sem sme súpravy električiek odsunuli,“ hovorí Zahradník.

Škoda na oboch súpravách, teda na štyroch električkách je asi milión korún.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 16 295
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 139
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 919
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 906
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 346
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 219
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 972
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 748
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 237
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 537
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 103
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 566
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 823
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 472
  7. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 252
  8. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 3 813
  1. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  2. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  3. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  4. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  5. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  6. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
SkryťZatvoriť reklamu