SME

Rakúšania pripravujú projekt električky

Rakúšania plánujú obnoviť električku na trase Viedeň – Bratislava. Slovenskú stranu však ešte neoslovili.

Už čoskoro by sa mohli začať rokovania o trase električky z Viedne do Bratislavy. O jej obnovení uvažuje rakúska strana.

„Je stále viac Slovákov, ktorí sa usídľujú v Rakúsku a naopak,“ povedal Harald Brock, riaditeľ Viedenských lokál­nych dráh (Wiener Lokalbahnen).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Iniciatíva Rakúšanov sa opiera o existenciu ľahkého vláčika, ktorý jazdil medzi oboma mestami približne pred sto rokmi.

Sedem kilometrov

Rakúska strana už má aj návrh, kadiaľ by trasa obnoveného spojenia mohla viesť. Najprv ho však chcú prejednať so starostami rakúskych obcí. Kontaktovať ich začnú už tento týždeň.

SkryťVypnúť reklamu

Obnoviť električkové spojenie nemusí byť podľa Viedenských lokál­nych dráh až také zložité. „Chýba len sedem kilometrov koľajníc,“ povedal Brock.

Na rakúskej strane existujú koľaje stále po Wolfstahl, odtiaľ by sa mohli predĺžiť. „Tento spoj by bol niečo podobné ako dnes jazdí z mesta Baden do Viedne, sčasti električka a sčasti ľahká železnica.“ Topograficky terén podľa neho nie je náročný. Rakúšania hovoria, že sa budú snažiť využiť starú strasu električky. Aj u susedov je však – rovnako ako v Petržalke – už sčasti zastavaná. Zvyšky koľajníc u nás dodnes vidieť na Bratskej ulici.

Zatiaľ len letmo

Na rakúskej strane už majú politickú podporu Viedne, otázne je však ešte Dolné Rakúsko a slovenská strana. Rakúšania zatiaľ so Slovákmi hovorili „len letmo“.

SkryťVypnúť reklamu

„Slovenskú stranu budeme kontaktovať, keď odprezentujeme našu predstavu trasy. Určite to nechceme robiť sami,“ povedal Brock. „Možno nájdeme nejakú spoločnú firmu, ktorá by túto trasu mohla sprevádzkovať. Je to ešte otvorené.“

O rozhovoroch o električke zatiaľ nič nevedia ani magistrát, ani kraj či železnice. Brock spomenul Romana Filisteina, ktorý je odborníkom v dopravnej komisii mesta, je v dozornej rade Bratislavskej integrovanej dopravy a predsedom predstavenstva Bratislavskej regionálnej koľajovej spoločnosti.

Náklady Rakúšania odhadujú na asi 75 miliónov eur, spojazdnenie električky na rok 2013. Je to však aj podľa Bro­cka „optimistický harmonogram“.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 410
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 101
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 171
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 753
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 433
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 143
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 883
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 231
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 034
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 024
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 068
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 026
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 564
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 231
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 845
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 600
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťZatvoriť reklamu