SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky
ĽUDIA SA UŽ PRISPÔSOBILI FILOZOFII POVIANOČNÝCH VÝPREDAJOV. OBCHODNÍCI CHCÚ VYPRÁZDNIŤ PLNÉ SKLADY

Obchody sa potrebujú zbaviť tovaru

Na veľké zľavy v obchodoch so šatstvom čakali tínedžerky ešte pred otvorením. Niektorí zákazníci nakupovali užna budúce Vianoce. Tvrdia, že sa to oplatí – tovar je ažo 70 percent lacnejší.

V nákupných centrách už vyše týždňa prebiehajú výpredaje. Podľa prieskumov Auparku v období zimných výpredajov sem chodí 77 percent žien na nákupy a 23 percent za zábavou.V nákupných centrách už vyše týždňa prebiehajú výpredaje. Podľa prieskumov Auparku v období zimných výpredajov sem chodí 77 percent žien na nákupy a 23 percent za zábavou. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – MILAN DAVID)

Pred týždňom sa nákupné centrá opäť začali zapĺňať zákazníkmi. Prvé dni veľkých povianočných zliav vyzerali rovnako v Auparku, Avione i Poluse. Parkoviská boli plné, davy tínedžeriek boli ochotné čakať aj viac ako hodinu na otvorenie butikov, pred skúšobnými kabínkami sa tvorili dlhé rady, rovnako pred pokladňami.

Obchody s oblečením zlacňovali vo výpredaji o 50 až 70 percent. Značkové rifle sa hneď 27. decembra dali kúpiť za pár stovák, na zimný kabát stačilo aj niečo vyše tisícky.

Povianočné vianočné nákupy

„Bola som v novej časti Avionu a v Auparku. S priateľom sme už začali nakupovať niektoré darčeky na budúce Vianoce,“ hovorí 26-ročná Mariana Kurucová. Drží kozmetický balíček s bielou cenovkou 300 korún a oranžovou 100 korún.

Okrem zliav má nakupovanie v zimných výpredajoch aj druhú výhodu: „Keď budú o rok pred Vianocami plné obchody, ja už budem mať väčšinu darčekov kúpenú,“ hovorí.

Jej kamarátka Tereza si prišla do Auparku len po zimný kabát. „Pôvodne som sem nechcela ísť, lebo nemám rada plné obchody, ale oplatilo sa. Našla som výborný kabát, stál 1200 korún. Popritom som nakukla aj do iného butiku a kúpila som si svetrík za 400 korún.“

Miesto na novú kolekciu

Obchodníci už vedia, že výpredaje po Vianociach sú populárne, zákazníkom sa často oplatí počkať. Hoci môžu riskovať, že bežné konfekčné veľkosti už nebude dostať.

„Každý rok máme povianočné výpredaje, u nás sa začínajú 28. decembra,“ povedala tlačová hovorkyňa spoločnosti C&A Hana Raková. Vybrané oblečenie je zlacnené do 50 percent pôvodnej ceny. „Zvyšky sa v januári vypredávajú so zľavou do 70 percent. To, čo zostane, zvyčajne len malé množstvá, potom vo februári ide na charitu.“

Vypredáva sa to, čo je v predajniach, tu sa tovar nedokladá. „Cieľom je vypredať tovar, aby bolo miesto na jarnú kolekciu,“ hovorí.

V Tescu sa tento rok nakupovalo so zľavami už na Štefana, novoročné akcie však patria k najväčším v roku. Podľa hovorkyne Oľgy Hrnčiarovej sú čoraz populárnejšie a využíva ich stále viac ľudí.

Nakupuje viac žien

V Auparku sa januárové zľavy začínajú už v prvých pracov­ných dňoch po Vianociach. Väčší nával neevidujú, v období výpredajov sa výrazne nemení ani štruktúra návštevníkov, hovorí Mária Juritková z Auparku.

Približne 60 percent nakupujúcich sú ženy, mužov sem chodí menej – asi 40 percent. Zväčša sprevádzajú pri nákupoch svoje partnerky.

„Práve ženy najintenzívnejšie prežívajú výpredaje. V januári pochopiteľne aj preto, že sa blíži plesová sezóna,“ hovorí Juritková.

Podľa prieskumov Auparku ženy v období zimných zliav nakupujú najčastejšie odevy – až 68 percent, obuv zaujíma 26 percent, drogériu vyhľadáva 13 percent zákazníčok.

V období výpredajov sem príde 77 percent žien na nákupy, 23 percent ide za zábavou, 21 percent popritom využije aj služby gastro zariadení.

Každý rok máme povianočné výpredaje, u nás sa začínajú 28. decembra.

Zvyšky sa v januári vypredávajú so zľavou do 70 per­cent. Čo zostane, ide vo februári na charitu.

Hana Raková tlačová hovorkyňa značky C&A
O nákupoch

Výpredaje priniesli na Slovensko veľké zahraničné obchodné reťazce. Obchodníkom ide hlavne o vyprázdnenie skladov.

Výpredaje prebiehajú v niekoľkých vlnách. Obchodníci najprv ponúknu menšie zľavy, ktoré bývajú do 30 percent. Asi po dvoch týždňoch znížia cenu tovaru, ktorý sa im nepodarilo predať až na 50 percent. Podobne tovar, ktorý nepredajú ani s polovičnou zľavou, zlacnia neskôr až o 75 percent. S najväčšími zľavami sa potom predáva predovšetkým tovar, o ktorý nie je takmer žiadny záujem, nezvyčajné veľkosti oblečenia, ktoré sadnú len málokomu.

Podľa prieskumov Auparku v období zimných výpredajov navštívi obchodné centrum 77 percent žien pre nákupy, 23 percent ide za zábavou a 21 percent využíva služby gastro zariadení.

Ženy v tomto období nakupujú najčastejšie odevy – až 68 percent, obuv zaujíma 26 percent, drogériu vyhľadáva 13 percent zákazníčok.

56 percent žien prichádza s priateľmi alebo priateľkami, 22 percent s partnerom, bez spoločnosti príde každá piata.

Podľa spoločnosti Tesco novoročné zníženie cien patrí k najväčším zľavám v roku a zákazníci ich stále viac využívajú. Najväčší nápor na výpredaje býva v prvé posviatočné dni.

Tento rok sa už neopakovali nákupné ošiale z roku 2004, keď sa zákazníci doslova pred hypermarketom bili o tovar. Minulý rok dokonca zľavy prišli skôr, obchodníci začali vypredávať tovar už pred Vianocami.

Za posunom výpredajov je snaha zarobiť viac.

Výpredaje sú predovšetkým vo väčších mestách. Menšie obchody v malých mestách a na dedinách si nemôžu dovoliť znížiť ceny, pretože nemajú také vysoké tržby.

(dot, r)
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Hygge ako životný štýl
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  5. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  6. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  7. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  8. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  9. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  10. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 691
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 32 608
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 910
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 243
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 183
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 593
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 884
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 701
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 595
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 634
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu