SME

Obchody sa potrebujú zbaviť tovaru

Na veľké zľavy v obchodoch so šatstvom čakali tínedžerky ešte pred otvorením. Niektorí zákazníci nakupovali užna budúce Vianoce. Tvrdia, že sa to oplatí – tovar je ažo 70 percent lacnejší.

V nákupných centrách už vyše týždňa prebiehajú výpredaje. Podľa prieskumov Auparku v období zimných výpredajov sem chodí 77 percent žien na nákupy a 23 percent za zábavou.V nákupných centrách už vyše týždňa prebiehajú výpredaje. Podľa prieskumov Auparku v období zimných výpredajov sem chodí 77 percent žien na nákupy a 23 percent za zábavou. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – MILAN DAVID)

Pred týždňom sa nákupné centrá opäť začali zapĺňať zákazníkmi. Prvé dni veľkých povianočných zliav vyzerali rovnako v Auparku, Avione i Poluse. Parkoviská boli plné, davy tínedžeriek boli ochotné čakať aj viac ako hodinu na otvorenie butikov, pred skúšobnými kabínkami sa tvorili dlhé rady, rovnako pred pokladňami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Obchody s oblečením zlacňovali vo výpredaji o 50 až 70 percent. Značkové rifle sa hneď 27. decembra dali kúpiť za pár stovák, na zimný kabát stačilo aj niečo vyše tisícky.

Povianočné vianočné nákupy

SkryťVypnúť reklamu

„Bola som v novej časti Avionu a v Auparku. S priateľom sme už začali nakupovať niektoré darčeky na budúce Vianoce,“ hovorí 26-ročná Mariana Kurucová. Drží kozmetický balíček s bielou cenovkou 300 korún a oranžovou 100 korún.

Okrem zliav má nakupovanie v zimných výpredajoch aj druhú výhodu: „Keď budú o rok pred Vianocami plné obchody, ja už budem mať väčšinu darčekov kúpenú,“ hovorí.

Jej kamarátka Tereza si prišla do Auparku len po zimný kabát. „Pôvodne som sem nechcela ísť, lebo nemám rada plné obchody, ale oplatilo sa. Našla som výborný kabát, stál 1200 korún. Popritom som nakukla aj do iného butiku a kúpila som si svetrík za 400 korún.“

Miesto na novú kolekciu

Obchodníci už vedia, že výpredaje po Vianociach sú populárne, zákazníkom sa často oplatí počkať. Hoci môžu riskovať, že bežné konfekčné veľkosti už nebude dostať.

SkryťVypnúť reklamu

„Každý rok máme povianočné výpredaje, u nás sa začínajú 28. decembra,“ povedala tlačová hovorkyňa spoločnosti C&A Hana Raková. Vybrané oblečenie je zlacnené do 50 percent pôvodnej ceny. „Zvyšky sa v januári vypredávajú so zľavou do 70 percent. To, čo zostane, zvyčajne len malé množstvá, potom vo februári ide na charitu.“

Vypredáva sa to, čo je v predajniach, tu sa tovar nedokladá. „Cieľom je vypredať tovar, aby bolo miesto na jarnú kolekciu,“ hovorí.

V Tescu sa tento rok nakupovalo so zľavami už na Štefana, novoročné akcie však patria k najväčším v roku. Podľa hovorkyne Oľgy Hrnčiarovej sú čoraz populárnejšie a využíva ich stále viac ľudí.

Nakupuje viac žien

V Auparku sa januárové zľavy začínajú už v prvých pracov­ných dňoch po Vianociach. Väčší nával neevidujú, v období výpredajov sa výrazne nemení ani štruktúra návštevníkov, hovorí Mária Juritková z Auparku.

SkryťVypnúť reklamu

Približne 60 percent nakupujúcich sú ženy, mužov sem chodí menej – asi 40 percent. Zväčša sprevádzajú pri nákupoch svoje partnerky.

„Práve ženy najintenzívnejšie prežívajú výpredaje. V januári pochopiteľne aj preto, že sa blíži plesová sezóna,“ hovorí Juritková.

Podľa prieskumov Auparku ženy v období zimných zliav nakupujú najčastejšie odevy – až 68 percent, obuv zaujíma 26 percent, drogériu vyhľadáva 13 percent zákazníčok.

V období výpredajov sem príde 77 percent žien na nákupy, 23 percent ide za zábavou, 21 percent popritom využije aj služby gastro zariadení.

Každý rok máme povianočné výpredaje, u nás sa začínajú 28. decembra.

Zvyšky sa v januári vypredávajú so zľavou do 70 per­cent. Čo zostane, ide vo februári na charitu.

Hana Raková tlačová hovorkyňa značky C&A

O nákupoch

Výpredaje priniesli na Slovensko veľké zahraničné obchodné reťazce. Obchodníkom ide hlavne o vyprázdnenie skladov.

Výpredaje prebiehajú v niekoľkých vlnách. Obchodníci najprv ponúknu menšie zľavy, ktoré bývajú do 30 percent. Asi po dvoch týždňoch znížia cenu tovaru, ktorý sa im nepodarilo predať až na 50 percent. Podobne tovar, ktorý nepredajú ani s polovičnou zľavou, zlacnia neskôr až o 75 percent. S najväčšími zľavami sa potom predáva predovšetkým tovar, o ktorý nie je takmer žiadny záujem, nezvyčajné veľkosti oblečenia, ktoré sadnú len málokomu.

Podľa prieskumov Auparku v období zimných výpredajov navštívi obchodné centrum 77 percent žien pre nákupy, 23 percent ide za zábavou a 21 percent využíva služby gastro zariadení.

Ženy v tomto období nakupujú najčastejšie odevy – až 68 percent, obuv zaujíma 26 percent, drogériu vyhľadáva 13 percent zákazníčok.

56 percent žien prichádza s priateľmi alebo priateľkami, 22 percent s partnerom, bez spoločnosti príde každá piata.

Podľa spoločnosti Tesco novoročné zníženie cien patrí k najväčším zľavám v roku a zákazníci ich stále viac využívajú. Najväčší nápor na výpredaje býva v prvé posviatočné dni.

Tento rok sa už neopakovali nákupné ošiale z roku 2004, keď sa zákazníci doslova pred hypermarketom bili o tovar. Minulý rok dokonca zľavy prišli skôr, obchodníci začali vypredávať tovar už pred Vianocami.

Za posunom výpredajov je snaha zarobiť viac.

Výpredaje sú predovšetkým vo väčších mestách. Menšie obchody v malých mestách a na dedinách si nemôžu dovoliť znížiť ceny, pretože nemajú také vysoké tržby.

(dot, r)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 392
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 086
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 171
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 710
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 416
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 129
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 860
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 281
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 023
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 021
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 054
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 017
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 549
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 229
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 824
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 649
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťZatvoriť reklamu