SME

Na osvetlenie Mosta Apollo mesto nemá

Súčasné technické riešenie osvetlenia Mosta Apolloby sa malo nahradiť osvetlením s dlhšou životnosťou. Stálo by to šesť miliónov.

Na Moste Apollo je esteticky najpôsobivejšie práve nasvietenie oblúka. Je však čoraz tmavší.Na Moste Apollo je esteticky najpôsobivejšie práve nasvietenie oblúka. Je však čoraz tmavší. (Zdroj: SME - MILAN DAVID)

Osvetlenie oblúkov Mosta Apollo funguje len čiastočne. Jeho časti prestali svietiť už po štyroch mesiacoch od veľkolepého otvorenia.

Most spravuje mesto a svetelnú inštaláciu zabezpečovala firma ELZA, v súčasnosti sa o fungovanie osvetlenia stará firma Siemens. Hovorca spoločnosti Tomáš Kráľ povedal, že v prípade oblúkov ide o slávnostné osvetlenie. Siemens ho nerobil a bolo by treba zmeniť celú technológiu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Technické riešenie oblúka je estetické, nie je dôležité pre osvetlenie vozovky. Na kompletné sprevádzkovanie treba vymeniť časť osvetlenia uchyteného na mostnom oblúku, čo v súčasných klimatických pod­mienkach nie je možné. Súčasné technické riešenie by bolo vhodnejšie nahradiť iným s dlh­šou životnosťou, napríklad použitím led diód,“ povedal Kráľ.

SkryťVypnúť reklamu

Osvetlenie mosta, ktoré bolo inštalované pri jeho otvorení, malo určitú životnosť, ktorá sa už skončila, povedala Mária Račková z magistrátu. „Nové osvetlenie, ktorého životnosť bude 150-tisíc hodín, by stálo šesť miliónov korún. Financie naň zatiaľ nemáme,“ dodala.

Most Apollo otvorili v septembri 2005, hoci pôvodný termín bol máj. Mal stáť 3,6 miliardy korún, nakoniec si vyžiadal náklady 4,3 miliardy. Stavbu financovali zo štátneho rozpočtu, z úveru Európskej investičnej banky a z mestských peňazí.

Okrem samotnej stavby boli časové zdržania aj na rekonštrukciách križovatiek, ktoré na ňu nadväzovali. Spojazdnenie Prievozskej – Košickej – Sväto­plukovej sa odkladalo dvakrát. Križovatka mala byť hotová v októbri 2004, potom v novembri, otvorili ju až v decembri. Oneskorenie sa zdôvodňovalo nesúladom reálneho uloženia inžinierskych sietí s mapami.

SkryťVypnúť reklamu

Aj rekonštrukcia Miletičovej a jej križovatiek meškala o mesiac. Zdôvodnením bola neočakávaná nutná rekonštrukcia potrubia. Meškalo i rozšírenie Prístavnej ulice, ktorú otvorili na jeseň.

Technické riešenie oblúka je estetické, nie je dôležité pre osvetlenie vozovky.

Tomáš Kráľ, hovorca spoločnosti Siemens

Autor: lin

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 414
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 103
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 171
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 755
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 435
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 144
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 886
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 229
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 037
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 026
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 076
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 033
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 566
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 233
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 851
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 563
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťZatvoriť reklamu