eitung.
Stanica trpí pre tunel
Každý cestujúci si musel všimnúť, že prešporská železničná stanica už nevyhovuje potrebám verejnosti. Priestory reštaurácie, čakárne, pokladnice, úschovňa batožín, to všetko zaostáva za požiadavkami súčasnosti.
Minister všetky výhrady mesta uznal, ale zároveň s ľútosťou konštatoval, že stanica trpí pre trampoty s tunelom. Na ten sa totiž minuli peniaze pripravené na rekonštrukciu stanice. Náklady na tunel sú jednoducho vyššie, než sa plánovalo.
Pripomíname, že zlú situáciu v staničnom objekte zhoršuje aj vedenie stavby tunela. Každú sobotu vyplácajú robotníkov v hale stanice práve vtedy, keď sa tu križujú rýchlikové spoje do Viedne a Budapešti a cestujúca verejnosť sa musí doslova tlačiť pomedzi čakajúcich robotníkov.
28. 11. 1900
Slávnosť v hudobnom spolku
Riaditeľ katolíckej ľudovej školy na dôchodku Ján Liebleitner je už päťdesiat rokov členom Prešporského cirkevného hudobného spolku. Výbor sa na popud predsedu, prepošta a mestského farára Edmunda Zandta rozhodol Jána Liebleitnera menovať čestným členom.
Slávnosť s odovzdaním diplomu sa konala v speváckej škole a pokračovala vo dvore mestskej fary. Oslávenec je členom výboru od roku 1852 a spolok viac než štyridsať rokov finančne podporuje. 29. 11. 1900
Zľavnené cestovné
Kráľovské uhorské štátne železnice oznamujú, že od 1. januára 1901 si budú môcť žiaci požiadať o zľavnené cestovné a to vždy na obdobie troch mesiacov.
Potrebný je preukaz s fotografiou. Informácie možno získať na vedení železníc.
29. 11. 1900
Vyhýbajú sa mýtu
Železničná stanica, ktorú teraz nazývajú filiálnou, má oproti Ludwigovmu parnému mlynu veľkú vchodovú bránu.
Tú voľakedy zamykali na základe dohody so štátnou železnicou. V dôsledku zvýšenia premávky smerom k stanici Nové Mesto je však teraz brána stále otvorená.
To zneužívajú mnohé povozy na to, aby obišli mýto a nemuseli platiť mýtne za vjazd do mesta. Preto je potrebné, aby valné zhromaždenie vyhlásilo celý areál stanice za mimomestský. Plateniu mýtneho sa predsa nesmie vyhýbať nikto. 1. 12. 1900