SME
Sobota, 4. február, 2023 | Meniny má Veronika

Petržalka: Zlaďte trate

Dve plánované trate, ktoré majú prechádzať Petržalkou, si niektorí ľudia zamieňajú. Obávajú sa, že popri Chorvátskom ramene bude jazdiť medzinárodný rýchlik do Paríža či nákladné vlaky.

Petržalskí poslanci pripomienkovali dopravno-urbanistickú štúdiu železničnej trate TEN-T. „Základnou pripomienkou mestskej časti je, aby železnice projekt dopracovali spoločne s mestom a doplnili štúdiu o koordináciu trate TEN-T s nosným systémom MHD,“ povedal hovorca Petržalky Ľubomír Andrassy.

Práve v súvislosti s nosným systémom vznikli podľa niektorých poslancov zavádzajúce fámy. Tie zamieňajú tieto dve plánované trate. Nosný systém MHD, nazývaný aj rýchloelektrička, ktorý pôjde stredom Petržalky popri Chorvátskom ramene na Šafárikovo námestie, a trať TEN-T, ktorá bude v Petržalke vychádzať z tunela pri Átriu a napojí sa na existujúcu železničnú trať, ktorá pokračuje do stanice Bratislava-Petržalka.“ To nám budú stredom Petržalky hrkotať vlaky?“ pýtala sa zástupkyňa starostu Viera Kimerlingová.

SkryťVypnúť reklamu

„Stredom Petržalky majú ísť ľahké súpravy, to znamená niečo ako električka – nie rýchliky do Paríža či dokonca nákladné vlaky,“ reagoval poslanec a predseda komisie pre výstavbu a dopravu Ľudovít Augustín.

Spoločný majú tieto dve trate úsek v tuneli pod Dunajom. Ten by mal byť hotový v rámci trate TEN-T v roku 2015. Vtedy by ho mal začať využívať aj nosný systém, ktorý mesto plánuje postaviť do roku 2010. Kým železnice postavia tunel, mal by premávať päť rokov po Starom Moste.

V diskusii vystúpil aj Marcel Slávik zo Združenia domových samospráv. Povedal, že podľa vyjadrenia niektorých odborníkov je zbytočné, aby sa nosný systém budoval na starom Moste, keď o päť rokov bude hotový tunel. Považuje to za plytvanie.

Podľa zástupcov mesta však je aj tak nutné rekonštruovať Starý Most a samotné náklady na realizáciu trate nie sú také vysoké. „Navyše mesto nemôže na nosný systém čakať do roku 2015,“ povedal Tomáš Fabor, splnomocnenec primátora pre dopravné systémy.

SkryťVypnúť reklamu

K nosnému systému sa vyjadrila aj mestská časť Petržalka a jeho realizáciu podmieňuje tým, že trať, ktorá má ísť stredom Petržalky, bude viesť tunelom. „Tu je však riziko, že ak si dá Petržalka takúto podmienku a železnice z nejakého dôvodu tunel nezrealizujú, zase tu roky nebudeme nič mať,“ povedal Augustín.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  3. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  4. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  5. Dodajte vašej pokožke šťavu
  6. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Tím súťažného kvízu Riskuj! vyráža za fanúšikmi do Košíc
  3. Viete, kto je Najzamestnávateľ vo finančných službách?
  4. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  5. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 12 003
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 7 710
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 914
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  5. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 1 921
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 768
  7. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 1 167
  8. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 055
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  2. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  3. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  6. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 373
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 755
  3. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 948
  4. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 671
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 277
  6. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 3 143
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 3 067
  8. Simona Kyselicová: Ako sa najhorší rok v mojom živote stal najlepším učiteľom. 2022, dámy a páni! 2 374
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu