SME

Petržalka: Zlaďte trate

Dve plánované trate, ktoré majú prechádzať Petržalkou, si niektorí ľudia zamieňajú. Obávajú sa, že popri Chorvátskom ramene bude jazdiť medzinárodný rýchlik do Paríža či nákladné vlaky.

Petržalskí poslanci pripomienkovali dopravno-urbanistickú štúdiu železničnej trate TEN-T. „Základnou pripomienkou mestskej časti je, aby železnice projekt dopracovali spoločne s mestom a doplnili štúdiu o koordináciu trate TEN-T s nosným systémom MHD,“ povedal hovorca Petržalky Ľubomír Andrassy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Práve v súvislosti s nosným systémom vznikli podľa niektorých poslancov zavádzajúce fámy. Tie zamieňajú tieto dve plánované trate. Nosný systém MHD, nazývaný aj rýchloelektrička, ktorý pôjde stredom Petržalky popri Chorvátskom ramene na Šafárikovo námestie, a trať TEN-T, ktorá bude v Petržalke vychádzať z tunela pri Átriu a napojí sa na existujúcu železničnú trať, ktorá pokračuje do stanice Bratislava-Petržalka.“ To nám budú stredom Petržalky hrkotať vlaky?“ pýtala sa zástupkyňa starostu Viera Kimerlingová.

SkryťVypnúť reklamu

„Stredom Petržalky majú ísť ľahké súpravy, to znamená niečo ako električka – nie rýchliky do Paríža či dokonca nákladné vlaky,“ reagoval poslanec a predseda komisie pre výstavbu a dopravu Ľudovít Augustín.

Spoločný majú tieto dve trate úsek v tuneli pod Dunajom. Ten by mal byť hotový v rámci trate TEN-T v roku 2015. Vtedy by ho mal začať využívať aj nosný systém, ktorý mesto plánuje postaviť do roku 2010. Kým železnice postavia tunel, mal by premávať päť rokov po Starom Moste.

V diskusii vystúpil aj Marcel Slávik zo Združenia domových samospráv. Povedal, že podľa vyjadrenia niektorých odborníkov je zbytočné, aby sa nosný systém budoval na starom Moste, keď o päť rokov bude hotový tunel. Považuje to za plytvanie.

Podľa zástupcov mesta však je aj tak nutné rekonštruovať Starý Most a samotné náklady na realizáciu trate nie sú také vysoké. „Navyše mesto nemôže na nosný systém čakať do roku 2015,“ povedal Tomáš Fabor, splnomocnenec primátora pre dopravné systémy.

SkryťVypnúť reklamu

K nosnému systému sa vyjadrila aj mestská časť Petržalka a jeho realizáciu podmieňuje tým, že trať, ktorá má ísť stredom Petržalky, bude viesť tunelom. „Tu je však riziko, že ak si dá Petržalka takúto podmienku a železnice z nejakého dôvodu tunel nezrealizujú, zase tu roky nebudeme nič mať,“ povedal Augustín.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 380
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 067
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 169
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 655
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 403
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 124
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 825
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 305
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 002
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 012
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 000
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 997
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 499
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 224
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 740
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 725
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťZatvoriť reklamu