POSLANCI ŽIADAJÚ KOORDINÁCIU TRATÍ TEN-T A NOSNÉHO SYSTÉMU

Petržalka: Zlaďte trate

Dve plánované trate, ktoré majú prechádzať Petržalkou, si niektorí ľudia zamieňajú. Obávajú sa, že popri Chorvátskom ramene bude jazdiť medzinárodný rýchlik do Paríža či nákladné vlaky.

Petržalskí poslanci pripomienkovali dopravno-urbanistickú štúdiu železničnej trate TEN-T. „Základnou pripomienkou mestskej časti je, aby železnice projekt dopracovali spoločne s mestom a doplnili štúdiu o koordináciu trate TEN-T s nosným systémom MHD,“ povedal hovorca Petržalky Ľubomír Andrassy.

Práve v súvislosti s nosným systémom vznikli podľa niektorých poslancov zavádzajúce fámy. Tie zamieňajú tieto dve plánované trate. Nosný systém MHD, nazývaný aj rýchloelektrička, ktorý pôjde stredom Petržalky popri Chorvátskom ramene na Šafárikovo námestie, a trať TEN-T, ktorá bude v Petržalke vychádzať z tunela pri Átriu a napojí sa na existujúcu železničnú trať, ktorá pokračuje do stanice Bratislava-Petržalka.“ To nám budú stredom Petržalky hrkotať vlaky?“ pýtala sa zástupkyňa starostu Viera Kimerlingová.

„Stredom Petržalky majú ísť ľahké súpravy, to znamená niečo ako električka – nie rýchliky do Paríža či dokonca nákladné vlaky,“ reagoval poslanec a predseda komisie pre výstavbu a dopravu Ľudovít Augustín.

Spoločný majú tieto dve trate úsek v tuneli pod Dunajom. Ten by mal byť hotový v rámci trate TEN-T v roku 2015. Vtedy by ho mal začať využívať aj nosný systém, ktorý mesto plánuje postaviť do roku 2010. Kým železnice postavia tunel, mal by premávať päť rokov po Starom Moste.

V diskusii vystúpil aj Marcel Slávik zo Združenia domových samospráv. Povedal, že podľa vyjadrenia niektorých odborníkov je zbytočné, aby sa nosný systém budoval na starom Moste, keď o päť rokov bude hotový tunel. Považuje to za plytvanie.

Podľa zástupcov mesta však je aj tak nutné rekonštruovať Starý Most a samotné náklady na realizáciu trate nie sú také vysoké. „Navyše mesto nemôže na nosný systém čakať do roku 2015,“ povedal Tomáš Fabor, splnomocnenec primátora pre dopravné systémy.

K nosnému systému sa vyjadrila aj mestská časť Petržalka a jeho realizáciu podmieňuje tým, že trať, ktorá má ísť stredom Petržalky, bude viesť tunelom. „Tu je však riziko, že ak si dá Petržalka takúto podmienku a železnice z nejakého dôvodu tunel nezrealizujú, zase tu roky nebudeme nič mať,“ povedal Augustín.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  2. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  5. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  6. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  9. Vysoká hra o súdne trovy
  10. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 13 937
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 10 994
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 916
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 073
  5. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 146
  6. Splnený sen 2 056
  7. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 621
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 1 037
  9. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 989
  10. Ako na refinancovanie hypotéky 922