Dopravno-urbanistickú štúdiu projektu železničnej trate TEN-T prerokujú dnes petržalskí poslanci. Trať je súčasťou koridoru Paríž – Viedeň – Bratislava a sú dva varianty, kadiaľ povedie.
Okrem toho, že trať bude súčasťou medzinárodného koridoru, bude dôležitá aj pre mestskú dopravu. V úseku, kde tunel povedie popod Dunaj, má po jeho dokončení premávať aj rýchloelektrička, ktorú plánuje mesto. Tá má spájať Petržalku s mestom a najprv premávať po Starom moste.
Podľa plánov mesta by mala byť jej trať hotová v roku 2010.
Väčšia časť plánovanej železničnej trate TEN-T bude pokračovať v tuneli aj za Dunajom.
V meste bude mať tri stanice – Predmestie, Filiálka a Petržalka, a dve zastávky – Nivy a Centrum. Tunelová trať má mať asi šesť kilometrov, pôjde od Predmestia v smere na Filiálku a Šancovú ulicu, potom popod Dunaj a von bude vychádzať za Einsteinovou ulicou.
Tunel bude v hĺbke 16 až 40 metrov pod zemou. Okrem prepojenia Predmestia a Petržalky zahŕňa projekt TEN-T aj elektrifikáciu trate Devínska Nová Ves – Marchegg a spojenie letiska so železničnou sieťou.
Stavba by sa mala začať v roku 2010 a dokončená by mala byť o päť rokov neskôr.
Autor: japa