POSLANCI SA ZAOBERALI VÝMENOU VOZIDIEL DOPRAVNÉHO PODNIKU

Komfort by stál miliardy

Na uspokojivú obnovu vozového parku by Dopravný podnik Bratislava potreboval 3,5 miliardy korún.

Okrem zmeny loga pripravuje Dopravný podnik Bratislava aj nákup nových vozidiel. Preplnené vozidlá a nepohodlné cestovanie patria podľa prieskumu spoločnosti Synovate medzi najčastejšie príčiny nespokojnosti cestujúcich.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – MIROSLAVA CIBULKOVÁ)

Takmer 80 percent trolejbusov, ktorými jazdia Bratislavčania v hromadnej doprave, je po životnosti. Pri autobusoch je to viac ako polovica, pri električ­kách tretina, no podľa odhadov sa tento pomer v priebehu troch rokov zvýši na viac ako polovicu električiek.

Mestskí poslanci minulý týždeň prijali koncepciu obnovy vozového parku dopravného podniku. Tá ráta s nákupom kĺbových a 12-metrových autobusov tak, aby sa do roku 2011 vymenilo 80 percent parku. Trolejbusy sa majú opravovať a pripraví sa aj nákup novej flotily. Verejné súťaže by sa mali vypísať na budúci rok.

S električkami je problém. Jedna totiž stojí niekoľko desiatok miliónov. Preto sa má nedostatok nových vozidiel zatiaľ riešiť najmä opravami.

Na opravách chce dopravný podnik ušetriť 150 až 200 miliónov tak, že ich zverí dodávateľom vozidiel.

Zastaranosť vozidiel, predĺžené intervaly a rušenie liniek vyvolali v uplynulých rokoch nespokojnosť cestujúcich. Zároveň sa ulice stále zahusťujú autami. Námestník primátora pre dopravu Milan Cílek hneď po voľbách povedal, že na to, aby sa do verejnej dopravy prilákali cestujúci, bude treba zvýšiť komfort cestovania.

Riaditeľ dopravného podniku Róbert Kadnár povedal, že prvé zmeny by mali byť citeľné v rokoch 2009 až 2010. Na to, aby bola výmena vozidiel uspokojivá, by bolo podľa Kadnára treba 3,5 miliardy. Úplná výmena by si vyžiadala až deväť miliárd.

Hovorí sa aj o prezamestnanosti, zlom systéme riadenia a neefektívnej činnosti, ktorá vedie ku strate. Cílek povedal, že kým vlani bola strata 194 miliónov, tento rok sa ju novému vedeniu podarilo znížiť.

O zvýšení cestovného v Bratislave sa zatiaľ konkrétne nehovorí. Ak sa aj ráta so zvýšením cestovného, musí podnik najprv získať na svoju stranu verejnosť, tvrdí vedenie.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Top First moment dovolenky na leto 2018
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  8. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  2. Accessible Urban Living
  3. RPSP – A good intention ruined by execution
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  5. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  6. Riešenia pre hnedú planétu
  7. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  8. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 16 010
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 652
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 324
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 125
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 416
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 914
  7. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 662
  8. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 577
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 465
  10. Slováci triedia lepšie 1 127