SME

Komfort by stál miliardy

Na uspokojivú obnovu vozového parku by Dopravný podnik Bratislava potreboval 3,5 miliardy korún.

Okrem zmeny loga pripravuje Dopravný podnik Bratislava aj nákup nových vozidiel. Preplnené vozidlá a nepohodlné cestovanie patria podľa prieskumu spoločnosti Synovate medzi najčastejšie príčiny nespokojnosti cestujúcich.Okrem zmeny loga pripravuje Dopravný podnik Bratislava aj nákup nových vozidiel. Preplnené vozidlá a nepohodlné cestovanie patria podľa prieskumu spoločnosti Synovate medzi najčastejšie príčiny nespokojnosti cestujúcich. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – MIROSLAVA CIBULKOVÁ)

Takmer 80 percent trolejbusov, ktorými jazdia Bratislavčania v hromadnej doprave, je po životnosti. Pri autobusoch je to viac ako polovica, pri električ­kách tretina, no podľa odhadov sa tento pomer v priebehu troch rokov zvýši na viac ako polovicu električiek.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mestskí poslanci minulý týždeň prijali koncepciu obnovy vozového parku dopravného podniku. Tá ráta s nákupom kĺbových a 12-metrových autobusov tak, aby sa do roku 2011 vymenilo 80 percent parku. Trolejbusy sa majú opravovať a pripraví sa aj nákup novej flotily. Verejné súťaže by sa mali vypísať na budúci rok.

SkryťVypnúť reklamu

S električkami je problém. Jedna totiž stojí niekoľko desiatok miliónov. Preto sa má nedostatok nových vozidiel zatiaľ riešiť najmä opravami.

Na opravách chce dopravný podnik ušetriť 150 až 200 miliónov tak, že ich zverí dodávateľom vozidiel.

Zastaranosť vozidiel, predĺžené intervaly a rušenie liniek vyvolali v uplynulých rokoch nespokojnosť cestujúcich. Zároveň sa ulice stále zahusťujú autami. Námestník primátora pre dopravu Milan Cílek hneď po voľbách povedal, že na to, aby sa do verejnej dopravy prilákali cestujúci, bude treba zvýšiť komfort cestovania.

Riaditeľ dopravného podniku Róbert Kadnár povedal, že prvé zmeny by mali byť citeľné v rokoch 2009 až 2010. Na to, aby bola výmena vozidiel uspokojivá, by bolo podľa Kadnára treba 3,5 miliardy. Úplná výmena by si vyžiadala až deväť miliárd.

SkryťVypnúť reklamu

Hovorí sa aj o prezamestnanosti, zlom systéme riadenia a neefektívnej činnosti, ktorá vedie ku strate. Cílek povedal, že kým vlani bola strata 194 miliónov, tento rok sa ju novému vedeniu podarilo znížiť.

O zvýšení cestovného v Bratislave sa zatiaľ konkrétne nehovorí. Ak sa aj ráta so zvýšením cestovného, musí podnik najprv získať na svoju stranu verejnosť, tvrdí vedenie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 385
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 072
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 171
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 681
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 406
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 128
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 839
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 295
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 012
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 014
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 022
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 007
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 515
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 224
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 792
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 701
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťZatvoriť reklamu