PRIPOMIENKOVALA SA URBANISTICKÁ ŠTÚDIA ÚZEMIA PÔVODNE URČENÉHO NA VÝROBU

Okolie prijalo zmenu Matadoru

Väčšina dotknutých podnikateľov aj obyvateľov lokality bývalého Matadoru je za zmenu funkciez výrobného územia na byty či služby. Tvrdí to zástupca zadávateľa urbanistickej štúdie – investor Alfagomma Italia.

Územie bývalého areálu Matador patrilo za socializmu k zanedbanej časti mesta, pretože bolo v blízkosti rakúskej hranice. V súčas­nos­ti sa pozícia lokality mení – je kilometer vzdušnou čiarou od hradu, v širšom kontexte dopravne dostupná.(Zdroj: SME - MILAN DAVID)

Urbanistická štúdia Matadoru prešla pripomienkovým konaním. Súvisí s návrhom na zmenu funkcie tohto územia z výrobnej na občiansku vybavenosť. Výhrady dotknutých organizácií, podnikateľov v areáli a obyvateľov v jeho susedstve v súčasnosti vyhodnocuje architekt, ktorý ju navrhol, a zástupca investora. Štúdiu prerokuje na budúci týždeň petržalské zastupiteľstvo.

Doprava a výškové budovy

Najviac pripomienok sa týkalo dopravného riešenia a umies­tnenia výškových budov. „Na zmene funkcie územia na občiansku vybavenosť, bývanie, výrobné a nevýrobné služby sa zhodla väčšina tých, ktorí v lokalite podnikajú a vlastnia tu objekty,“ povedala Marta Šímová, ktorá zabezpečuje prerokovanie štúdie. Na malej časti územia sa vlastníci dohodli, že areálový charakter má zostať zachovaný. „Znamená to menej vstupov a vnútorných komunikácii vnútri územia.“

Urbanistickú štúdiu dal vypracovať taliansky investor Alfagomma Italia. Vlastní v tejto lokalita vyše 12 hektárov, na ktorých sú aj tri veľké výrobné haly. Tie chcú zbúrať a postaviť viac budov, najvyššie majú mať 34 poschodí.

Mali by tu byť hotel, administratíva, obchody, byty a služby. Spoločnosť chce s výrobou na území skončiť. Oblasť považuje za príliš lukratívnu na priemyselnú výrobu. Podľa našich informácií sa na toto územie už orientuje aj záujem dominantných investorských sku­pín.

Urbanistická štúdia zóny Matador vyvolala na verejnom prerokovaní nevôľu obyvateľov, ktorí v tejto zóne vlastnia nehnuteľnosti alebo s ňou susedia.

Cesty v areáli nerozšíria

„Väčšina je tiež za to, aby sa funkcia výroby zmenila. Navrhovanú výstavbu považujú však za príliš rozsiahlu,“ povedala Šímová. Prekáža im plánovaná výška budov, ktorá dosahuje 34 poschodí, rozšírenie a zobojsmernenie niektorých ciest v lo­kalite.

„Pripomienky proti prepojeniu nových ciest areálu na súčasné ulice obytného územia sme akcepetovali a neráta sa s rozširovaním týchto ciest. Navrhujeme tiež upraviť polohu výškových budov a posunúť ich ďalej od kontaktného územia smerom k Vienna gate a Kopčianskej ulici,“ povedala Šímová. Urbanistická štúdia v pr­vej etape rieši hlavné napojenie areálu viaduktom ponad železnicu z Bratskej ulice. Ďalšie dva prístupy by boli z Kopčianskej ulice, tá sa má rozšíriť na tri pruhy. Podľa štúdie by sa mala v druhej etape rozšíriť aj Gogoľova ulica. Práve jej rozšírenie tiež prekáža obyvateľom lokality.

Ivan Kočan, architekt, ktorý urbanistickú štúdiu vypracoval, si myslí, že rozšírenie Gogoľovej nevyžaduje zámer talianskeho investora, ale širšie vzťahy v lokalite. „Pre investora je dôležité prepojenie s Bratskou a Kopčianskou ulicou, rozširovanie Gogoľovej bude nutné až v súvislosti s rozvojom susediaceho územia za Gogoľovou ulicou v smere na Kaukazskú.“

Problémom je Gogoľova

Obyvatelia protiargumentujú, že napojenie cez Kopčiansku stačiť nebude a zvýši sa aj doprava na Gogoľovej, čo im zne­príjemní život a časom donúti mesto cestu rozšíriť. „Rozširovanie Gogoľovej zasahuje najmä do troch nehnuteľností. Spracovateľ hľadá technické riešenie ako ich nehnuteľnosti obísť, investor súčasne overuje možnosť dohody s vlastníkmi, “ povedala Šímová.

Väčšina obyvateľov v okolí Matadorky je za to, aby sa funkcia výroby zmenila. Navrho­vanú výstavbu však považujú za príliš rozsiahlu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 232
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 22 197
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 070
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 341
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 116
  6. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 6 723
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 417
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 668
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 835
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 124